Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Nov 2005

Migrera Gmail-konto?

Hej,
Jag har en Gmail som består av förnamn.efternamn1@gmail.com . Saken är den att jag har gift mig och då bytt efternamn. Jag har registrerat ett konto i mitt nya namn som då blir förnamn.efternamn2@gmail.com . Finns det något sätt att slå ihop de två konton som jag gar, eller på något sätt migrera från efternamn1 till efternamn2?

HTPC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Jan 2004

Jag vill också byta e-postadress och behålla allt jag har på min nuvarande Gmail-adress. Tyvärr så går det inte att göra så, uan man måste antingen börja om från ruta ett igen, eller ladda hem allt man har i sitt förra Google-konto och på något sätt importera datan till det nya kontot.

Citat:

It isn't currently possible to merge separate Google Accounts. However, if you'd like to transfer your data from one account to another, this may be done on a per product basis.

Källa: https://support.google.com/accounts/answer/63304?hl=en

Citera mig om du önskar ett snabbare svar.
Min blogg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2004

kanske finns bättre metoder men ett alternativ skulle vara att skapa ett nytt konto och låta det gamla kontot automatiskt vidarebefordra alla mail till den nya adressen.

| i5 6500 | asus z170-k | asus 970 strix | 16gb ddr4 | asus mg279Q | FD Define r4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
som gud är min närvaro överallt.
Registrerad
Nov 2005

@arowe17: som ovan säger, det smidigaste är att vidare befordra mejlen tills alla du vill ska har din nya mail har lärt sig den.
är det gamla mail är det bara markera mejlen och vidarebefordra dom till din nya mail

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag;-)

main dator: rampage v10, 6950x, Titan xp,64gig ram,intel 950,2x 10gig nic, asus 2k 165hz ips skärm, 900D custom vattenkylning.
main server: Supermicro, amd 6386se 16 trådar, 20TB i raid 6, 64gig ecc ram, 6x 10 gig nic. custom vattenkylning. 1/1gig nätverk via dedikerad fiberlina, router:usg pro4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Nov 2005

Trist med så dåliga verktyg, det måste vara en ganska så efterfrågad funktion. Jaja, tack för era idéer. Jag får se om jag orkar med att ta tag i detta eller om jag får leva med min gamla address.

HTPC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jul 2008

Jag har länkat ihop min gamla Gmail med min nya så alla mail kommer till samma inkorg (tidigare gick de ha två inkorgat samtidigt med lite Gmail labs funktioner) samt att jag kan skriva mail från båda adresserna på samma inlogg. De räcker långt för mig!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2006

Kollade lite på github efter detta och hittade denna:

https://github.com/UmkaDK/GmailSync

vilken är gjord för att migrera mellan gmail-konton. Inget jag provat själv, men verkar finnas en hel del andra på github också om denna inte är bra.

Dator: i7-6700K, Asus Z170 PRO gaming, Noctua NH-D15, 32GB DDR4-3000, Asus 1080ti Strix gaming OC, Seasonic Platinum 1000W, Define XL R2, Intel 750 400GB PCIE Nvme SSD, Dell U2711

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2018
Skrivet av fizzyflaskan:

Jag har länkat ihop min gamla Gmail med min nya så alla mail kommer till samma inkorg (tidigare gick de ha två inkorgat samtidigt med lite Gmail labs funktioner) samt att jag kan skriva mail från båda adresserna på samma inlogg. De räcker långt för mig!

Jag har sköter flera mailadresser från ett Gmail-konto. Gå in under "Inställningar" i ditt nya Gmail-konto och sedan "Konton och import" för att lägga till ditt gamla Gmail-konto.