Permalänk
Medlem

Köpråd budget 10k

Har i dagsläget en 3570k med ett 980 ti.

Vad tycker ni om denna kundvagnen?

Hade helst fått ner priset lite utan att förlora för mycket prestanda

Permalänk
Medlem
Skrivet av todde:

Har i dagsläget en 3570k med ett 980 ti.

Vad tycker ni om denna kundvagnen?

https://www.inet.se/kundvagn/bild/11602501/

Hade helst fått ner priset lite utan att förlora för mycket prestanda

Ser bra ut, jag hade köpt en samsung 970, mest för att det är den nya enheten, sen får man fundera över hur mkt plats du behöver på din ssd, 250gb är ganska lite.

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twidash:

Ser bra ut, jag hade köpt en samsung 970, mest för att det är den nya enheten, sen får man fundera över hur mkt plats du behöver på din ssd, 250gb är ganska lite.

Håller helt klart med dig, bytte ut till en 970, kan tillägga att jag redan har en samsung 250gb ssd så tänker att jag borde klara mig med 500gb totalt så länge för att hålla ner kostnaderna

Permalänk

Bra processor, bra kylare. 970 Evo är extremt nice. Snabba minnen, 16Gb räcker gött och väl. Kör på.

Permalänk
Medlem

Det enda du skulle kunna spara in en liten slant på är att köra på en vanlig SSD istället för en M.2 samt lite segare minnen.
Skillnaden i praktiken är oftast försumbar mellan vanlig SSD och M.2, endast vid lite uddare tillfällen kommer det vara någon stor skillnad.
Lite samma med ramet, 3000 vs 3200 mhz exempelvis har i princinp ingen skillnad heller (undantaget vore om du kör på en AMD processor, då dom verkar älska snabba minnen som jag förstått det).

I slutändan kan du spara några hundralappar kanske. Är det värt det? Upp till dig
Jag har vid ett tillfälle sedan jag köpte min M.2 märkt tydlig skillnad på loadtimes. Ark +massa mods. Mekaniska disken tog det ca 20min att ladda in på servern, vanlig SSD ca 5-6min och med M.2'an ca 45 sek. I övrigt har det nog varit försumbart.

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2