Förstärkare till Beyerdynamics DT 770 Pro 80 Ohm

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016

Förstärkare till Beyerdynamics DT 770 Pro 80 Ohm

Hej!

Jag fick hem ett par Beyerdynamics DT 770 PRO 80 Ohm idag och är riktigt nöjd.
Jag har en dator med ett ASUS Z87-PRO moderkort men ska uppdatera till ett ASUS ROG Maximus X Hero i slutet av sommaren.

Jag funderar nu på om jag borde skaffa en förstärkare till dem eller om det inte är värt det? Jag tycker volymen är bra för det mesta men ibland skulle jag vilja spela högre. Har även läst att de kommer till liv mer med förstärkare.

Skulle jag få nytta av en förstärkare? Vilken borde jag isåfall skaffa? Min budget är 1000-1500kr om jag får en bättre upplevelse med förstärkare.
Jag kommer endast använda dem vid stationära datorn så den behöver inte vara portabel.

Jag har kollat på Schiit Magni 3, Objective2 och FX Audio dac-x6 med uppgraderad opamp.
Vilken är bäst? Finns det något bättre inom min budget?

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011

Kolla specs på moderkortet, men jag tror att den inbyggda ljudkortet klarar driva åtminstone 600 ohm lurar. Det klarar min MSI moderkort.
Själv använder jag en Soundblaster X 5 externt ljudkort.

Från asus.
All SupremeFX audio solutions provide decent audio amplifiers with an impedance sensing feature to maximize the potential of most headsets from 32 ohms to 600 ohms for exceptional gaming-audio and music-listening experiences. SupremeFX may not be able to drive some headsets with extremely low sensitivity. Please check with the headset manufacturer for more details regarding your headsets.

Jag hade testat lurarna med onboard kortet först. Tycker att mina gamla custom one pro lät utmärkt med onboard kortet.
Nu när jag tänker mig om, så tycker jag att custom one pro lurarna var mycket skönare jämfört med dt770, speciellt efter jag bytte till velour pads.

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016

@TS1997: Magni 3 och Objective2 behöver en DAC. Om du inte vill gräva ner dig i audio träsket är det bara att köra på x6 och stanna där.

@zeleni: Ohm är inte ett mått på hur svårdrivet en hörlur är så du kan gissa hur vetenskapligt "32 ohms to 600 ohms" är.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Jul 2001

Ett annat alternativ är t.ex. Audioquest Dragonfly Red för typ två tusen. Eller svart för tusingen.
http://www.ljudochbild.se/test/fantastisk-ljudforbattring/aud...

i5 4670k (@4.2), Scythe Mugen 2 (600rpm), 16GB 1600Mhz, Asus Z87-Z, 7TB WD Green + 750GB SSD, MSI rx480 8GB, Sound BlasterX AE-5, Asus MG279Q 27" 1440p 144Hz, Antec p180 (2x500rpm), Corsair rm650i, Roccat Kone Pure..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016

@Sinery: Vet du vart jag kan få tag i dac-x6? Jag kollade närmare på den och enda stället jag hittar är Amazon UK men de kan tydligen inte skicka den till mig så jag kanske inte kan skaffa en sådan.

@Kaleid: Tack för tipset, jag ska kolla på dem också!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arvika
Registrerad
Dec 2005

Jag kör med ett ASUS Xonar U7 MKII till mina och det funkar perfekt.

Mvh

Spelburk; CPU Intel Core i7 6700K @ 4.7Ghz 1.325v kyls av en Be Quiet! Dark Rock PRO 4 -|- Moderkort MSI Z170A Gaming M7 -|- Minne 16GB 4x4 Corsair LPX 2133Mhz -|- PSU Corsair RM650i -|- Boot disk Samsung 970 EVO 250GB m.2 -|- SSD 1 Samsung 850 EVO 250GB -|- SSD 2 Samsung 750 EVO 500GB -|- SSD 3 LITEONIT LGT256M6G 256GB m.2 -|- HDD WD Green 1TB -|- GPU EVGA GTX 1080 SC -|- Chassi Fractal Design Define C TG