Förstärkare till Beyerdynamics DT 770 Pro 80 Ohm

Permalänk
Medlem

Förstärkare till Beyerdynamics DT 770 Pro 80 Ohm

Hej!

Jag fick hem ett par Beyerdynamics DT 770 PRO 80 Ohm idag och är riktigt nöjd.
Jag har en dator med ett ASUS Z87-PRO moderkort men ska uppdatera till ett ASUS ROG Maximus X Hero i slutet av sommaren.

Jag funderar nu på om jag borde skaffa en förstärkare till dem eller om det inte är värt det? Jag tycker volymen är bra för det mesta men ibland skulle jag vilja spela högre. Har även läst att de kommer till liv mer med förstärkare.

Skulle jag få nytta av en förstärkare? Vilken borde jag isåfall skaffa? Min budget är 1000-1500kr om jag får en bättre upplevelse med förstärkare.
Jag kommer endast använda dem vid stationära datorn så den behöver inte vara portabel.

Jag har kollat på Schiit Magni 3, Objective2 och FX Audio dac-x6 med uppgraderad opamp.
Vilken är bäst? Finns det något bättre inom min budget?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Kolla specs på moderkortet, men jag tror att den inbyggda ljudkortet klarar driva åtminstone 600 ohm lurar. Det klarar min MSI moderkort.
Själv använder jag en Soundblaster X 5 externt ljudkort.

Från asus.
All SupremeFX audio solutions provide decent audio amplifiers with an impedance sensing feature to maximize the potential of most headsets from 32 ohms to 600 ohms for exceptional gaming-audio and music-listening experiences. SupremeFX may not be able to drive some headsets with extremely low sensitivity. Please check with the headset manufacturer for more details regarding your headsets.

Jag hade testat lurarna med onboard kortet först. Tycker att mina gamla custom one pro lät utmärkt med onboard kortet.
Nu när jag tänker mig om, så tycker jag att custom one pro lurarna var mycket skönare jämfört med dt770, speciellt efter jag bytte till velour pads.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

@TS1997: Magni 3 och Objective2 behöver en DAC. Om du inte vill gräva ner dig i audio träsket är det bara att köra på x6 och stanna där.

@zeleni: Ohm är inte ett mått på hur svårdrivet en hörlur är så du kan gissa hur vetenskapligt "32 ohms to 600 ohms" är.

Permalänk
Avstängd

Ett annat alternativ är t.ex. Audioquest Dragonfly Red för typ två tusen. Eller svart för tusingen.
http://www.ljudochbild.se/test/fantastisk-ljudforbattring/aud...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

@Sinery: Vet du vart jag kan få tag i dac-x6? Jag kollade närmare på den och enda stället jag hittar är Amazon UK men de kan tydligen inte skicka den till mig så jag kanske inte kan skaffa en sådan.

@Kaleid: Tack för tipset, jag ska kolla på dem också!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kör med ett ASUS Xonar U7 MKII till mina och det funkar perfekt.

Mvh

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80