Intel Core i7-2600K och AMD FX-8150 mot 2018 års processorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Fast testen visade ju att den faktiskt håller än och om du sitter med den så är det inte helt nödvändigt att byta.
Att flagskeppen 7 år senare är bättre är det väl ändå inte någon frisk människa som försöker diskutera?

Skickades från m.sweclockers.com

Vi kanske ska bena ut vad du menar med "håller än" och "nödvändigt"?
Vissa tycker att saker som inte är trasigt inte behöver bytas.
Men 40% skillnad mellan 2600k och en ny i3 i BF1 kan man väl inte sopa under mattan?

Om du nöjer dig med mindre upplösning, lägre inställningar eller lägre fps så finns det ju billigare grafikkort att matcha den klena CPUn med.

Om du funderar på ett 1080 eller starkare bör du även köpa ny cpu.
2600k ligger som en våt filt över 1080 och håller tillbaka kortets fulla potential.

Tycker jag i alla fall

Permalänk
Skrivet av Dumbullen:

Fast testen visade ju att den faktiskt håller än och om du sitter med den så är det inte helt nödvändigt att byta.
Att flagskeppen 7 år senare är bättre är det väl ändå inte någon frisk människa som försöker diskutera?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av henkiii:

Vi kanske ska bena ut vad du menar med "håller än" och "nödvändigt"?
Vissa tycker att saker som inte är trasigt inte behöver bytas.
Men 40% skillnad mellan 2600k och en ny i3 i BF1 kan man väl inte sopa under mattan?

Om du nöjer dig med mindre upplösning, lägre inställningar eller lägre fps så finns det ju billigare grafikkort att matcha den klena CPUn med.

Om du funderar på ett 1080 eller starkare bör du även köpa ny cpu.
2600k ligger som en våt filt över 1080 och håller tillbaka kortets fulla potential.

Tycker jag i alla fall

Eller hur. Det är snarare dags att reda ut vad "håller än" betyder egentligen.

60fps är "fungerar bra" för någon men jag skulle aldrig kunna tänka mig att spela med en sådan fps.

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SAFA:

Finns en sammanställning för några vanliga processorer här:

https://i.imgur.com/sLnBRxf.png

Gäller alltså gzip av en redan gzippad fil som endast körts på en kärna/tråd.

Som man kan se tog den exponentiella prestandaökningen slut runt 2004, sen dess har det varit en mycket långsammare ökning av enkeltrådsprestanda. I stället har man satsat på flera kärnor.

Linear och log scale. Vad är det för skillnad?

Permalänk
Medlem

Släng på 30% prestandaökning för average framerate på i7 2600K så närmar ni er sanningen. Släng även på 30% för minimums med 2133Mhz minnen förutsatt att 1600Mhz användes i testet (vilket inte framgick?!). Fördelen med 8 trådar jämtemot i3ans 4 är att fördelningen på fler trådar ger jämnare frametimes i många spel = bättre flyt även om du har lägre average.

Bristfälligt test på många sätt, men relevant tema! Sett till dagens nypriser för DDR4 så är i7 2600K ett bra budgetalternativ. Nästa relevanta kliv för mig personligen skulle vara i7 8700K. Allt annat känns lite mellanmjölk i form av kliv upp rent prestandamässigt. Men det får vänta ett tag till.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecesithon:

Eller hur. Det är snarare dags att reda ut vad "håller än" betyder egentligen.

60fps är "fungerar bra" för någon men jag skulle aldrig kunna tänka mig att spela med en sådan fps.

Bäst säljande kortet den här generationen är 1060 och jag skulle tro att majoriteten av marknaden nöjer sig med 45-60fps medium settings.
Vad en entusiast tycker spelar inte så stor roll och nej, att matcha 7 år gammal cpu med det senaste toppkortet är ingen vidare idé - men hur stor andel skulle realistiskt göra det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Vi kanske ska bena ut vad du menar med "håller än" och "nödvändigt"?
Vissa tycker att saker som inte är trasigt inte behöver bytas.
Men 40% skillnad mellan 2600k och en ny i3 i BF1 kan man väl inte sopa under mattan?

Om du nöjer dig med mindre upplösning, lägre inställningar eller lägre fps så finns det ju billigare grafikkort att matcha den klena CPUn med.

Om du funderar på ett 1080 eller starkare bör du även köpa ny cpu.
2600k ligger som en våt filt över 1080 och håller tillbaka kortets fulla potential.

Tycker jag i alla fall

Har en 3770k som motsvarar en 2600k i 4.8ish med ett 1080. Du menar alltså att det blev som en ny dator med en 8700k i 3440x1440 i 80-100 FPS? Nej.

Det folk menar med att dom håller än är att i högre upplösning är skillnaden så liten att uppgraderingen inte blir värt det. Lägre upplösningar absolut ingen som motsäger att 8700k är bättre. Men för mig och alla med högre upplösning/lägre fps är en ny platform en sämre uppgradering än nytt grafikkort sett till FPS/kr.

Det tyder på att utvecklingen på CPU sidan har stagnerat då det är svårt att motivera byte av platform efter 6-7år. Om man 2012 hade en CPU från 2006 var beslutet betydligt enklare.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Nästa relevanta kliv för mig personligen skulle vara i7 8700K. Allt annat känns lite mellanmjölk i form av kliv upp rent prestandamässigt. Men det får vänta ett tag till.

Sitter med 3770k (info i sig), jag tycker att till och med att kliva upp till 8700k är lite "mellanmjölk" för mig. Har riktigt bra prestanda ännu (det är alltid individuellt beroende på vad man gör med maskinen) för det jag gör med den.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Kasst moderkort för oc?

7st olika "pro" moderkort som suger för OC? Låter otroligt när folk lyckats med högre klock på liknande brädor.
Har alltså överklockat system åt kompisar som köpt nya datorer. Fast de kanske alla har fått cpus som folk här provat och reklamerat för att de inte klockar nog bra. Ingen var ju köpt direkt när de kom.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

med andra ord, min klockade 2600K duger än idag.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk

Är det bara jag som blev så j*vligt nojjig över att dom inte testade resultaten med en klockad 2600K ? Prestandan blir ju så mycket bättre då..

Permalänk

Tycker SweClockers missar just clockers biten i denna artikeln. 2600k överklockar ju tex bättre än 8700k och det är ju intressant i sig. Men annars en mycket intressant artikel! Mer sånt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Instämmer med resten och vart väldigt förvånad att inte hitta resultat med 2600K överklockad.
Skrollade ner direkt och trodde dom tog upp överklockning på en annan sida då det känns mycket mer intressant.
Nu blev det lite "meh" över artikeln.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Avstängd

Som sades tidigare just en överklockad 2600k hade varit intressant

Permalänk
Medlem

Om man spelar i 3440x1440 på en 60Hz, märker man ens direkt av en uppgradering från en klockad 2600k? Står och funderar på att byta ut mitt 980 mot en 1070ti/1080

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Hej allesammans! Sen respons här, skyller på midsommarfirande i Dalarna och (frivilligt) begränsad tillgång till dator.

Det här var ett första test på att göra den här typen av artikel och det är kul att se så pass stor respons! Vill tacka alla som tagit sig tid att ge utförlig feedback och förslag på vad ni skulle vilja se i liknande jämförelser framöver – precis den hjälp vi vill ha för att kunna göra SweClockers bättre. Till den lilla skara som valde att icke-konstruktivt gnäll och ifrågasättande om varför vi ens har det här jobbet; tror ni på fullaste allvar att vi tar till oss av någonting ni har att säga?

Vi har diskuterat nu på morgonen och bestämt att köra ett snabbtest med Core i7-2600K och Core i7-8700K överklockade tillsammans med ett Geforce GTX 1080 Ti. Om allt går som det ska bör vi ha en artikel om detta färdigt redan imorgon!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av Mikaelmannen:

Har en 3770k som motsvarar en 2600k i 4.8ish med ett 1080. Du menar alltså att det blev som en ny dator med en 8700k i 3440x1440 i 80-100 FPS? Nej.

Det folk menar med att dom håller än är att i högre upplösning är skillnaden så liten att uppgraderingen inte blir värt det. Lägre upplösningar absolut ingen som motsäger att 8700k är bättre. Men för mig och alla med högre upplösning/lägre fps är en ny platform en sämre uppgradering än nytt grafikkort sett till FPS/kr.

Det tyder på att utvecklingen på CPU sidan har stagnerat då det är svårt att motivera byte av platform efter 6-7år. Om man 2012 hade en CPU från 2006 var beslutet betydligt enklare.

Skrivet av Wenro:

Sitter med 3770k (info i sig), jag tycker att till och med att kliva upp till 8700k är lite "mellanmjölk" för mig. Har riktigt bra prestanda ännu (det är alltid individuellt beroende på vad man gör med maskinen) för det jag gör med den.

En ny platform är så mycket mer än cpu. Bara att kolla på minnesskalningen på Ryzen tex.

Jag gick ifrån en 3770k i 4.2 med 2000mhz 16gb ram till en 8700k och 4000mhz 16gb ram.
Det ÄR som natt och dag med ett 1070ti.

Lägsta fps i bf1 (ultra 1080p) har gått från ~65 till ~105.
Shitfest i Pubg har gått från 70-80 till 120-130fps.

I högre upplösningar blir skillnaden självklart mindre. Man ser dock ett mönster i att folk som inte uppgraderat anser det är så liten skillnad men att folk som har gjort uppgraderingen säger den är stor.

Jag var likadan innan uppgraderingen.

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Hej allesammans! Sen respons här, skyller på midsommarfirande i Dalarna och (frivilligt) begränsad tillgång till dator.

Det här var ett första test på att göra den här typen av artikel och det är kul att se så pass stor respons! Vill tacka alla som tagit sig tid att ge utförlig feedback och förslag på vad ni skulle vilja se i liknande jämförelser framöver – precis den hjälp vi vill ha för att kunna göra SweClockers bättre. Till den lilla skara som valde att icke-konstruktivt gnäll och ifrågasättande om varför vi ens har det här jobbet; tror ni på fullaste allvar att vi tar till oss av någonting ni har att säga?

Vi har diskuterat nu på morgonen och bestämt att köra ett snabbtest med Core i7-2600K och Core i7-8700K överklockade tillsammans med ett Geforce GTX 1080 Ti. Om allt går som det ska bör vi ha en artikel om detta färdigt redan imorgon!

Awesome! Precis vad vi ville höra, nu blir det intressanta siffror att se fram emot 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Om ni kör om test och har möjlighet prova och testa även i 4k och 1440P. Jag är medveten om att högre upplösning stället högre krav på grafikkort och troligtvis så kommer ett sådan test ge rätt så jämn resultat mella olika cpuer i tex 4k men det verkar vara en hel del som efterfrågar detta och inte riktigt förstår varför ni testar i 720p så kan ni ju göra de nöjda genom ett kortare test i 1440p och 4k.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Om ni kör om test och har möjlighet prova och testa även i 4k och 1440P. Jag är medveten om att högre upplösning stället högre krav på grafikkort och troligtvis så kommer ett sådan test ge rätt så jämn resultat mella olika cpuer i tex 4k men det verkar vara en hel del som efterfrågar detta och inte riktigt förstår varför ni testar i 720p så kan ni ju göra de nöjda genom ett kortare test i 1440p och 4k.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror nog de flesta förstår varför man testar i 720p, grejen är ju att det är mer relevant att se hur processorn står sig i upplösningar som faktiskt används än att den får storspö när grafikkortet inte begränsar något.
Visar det sig vara rätt små skillnader och man sitter med en 2600k så kan det ju kvitta att uppgradera oavsett om man skulle få 1000% mer fps i låg upplösning.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Jag tror nog de flesta förstår varför man testar i 720p, grejen är ju att det är mer relevant att se hur processorn står sig i upplösningar som faktiskt används än att den får storspö när grafikkortet inte begränsar något.
Visar det sig vara rätt små skillnader och man sitter med en 2600k så kan det ju kvitta att uppgradera oavsett om man skulle få 1000% mer fps i låg upplösning.

Ja det vore rätt intressant och se hur mycket belastning och fps en cpu kan ge och hur mycket det skiljer mellan olika upplösningar. Sen vore det intressant och veta hur mycket inställningar påverkar prestanda med. Kör man lite äldre hårdvara så är kanske inte ultrainställningar är nödvändiga. Dock är det kanske för mycket jobb och testa allt men ändock intressant.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"Om Intel Core i7-2600K ska jämföras mot något idag är det en budgetprocessor, som tampas med Intels billigaste Core i3-modeller och AMD Ryzen 3-serien. Det får ändå ses som imponerande av en gamling på 7,5 år."

Nej, det är inte imponerande i det minsta. Snarare så är det löjligt hur lite processorer utvecklats sedan dess, fram till Ryzen lanserades.

Så här är det egentligen: 2500/2600K var sista generationen där Intel faktiskt bemödade sig att förbättra sina processorer. Efter det blev det små, oviktiga prestandaökningar och samma tråkiga fyra kärnor varje gång. Kort sagt: Innovationen och eftersträvan av bättre teknologi avstannade för att mjölka så mycket pengar ur det de hade, så länge de kunde.

Detta var ju till viss del på grund av att AMD aldrig lyckades med Bulldozer och efterföljande.

Vilket vi konsumenter fick betala för. Vi hade kunnat ha 8-kärninga processorer åratal sedan.

Det märks att Intel inte har något att svara med om man ser på hur totalt överrumplade de blev i och med Ryzen- och Epyc-släppen, eftersom de uppenbarligen inte hade något att svara med, trots sitt "försprång" inom teknik. De har suttit och slappat istället för att utveckla något nytt.

I övrigt en intressant artikel.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecesithon:

En ny platform är så mycket mer än cpu. Bara att kolla på minnesskalningen på Ryzen tex.

Jag gick ifrån en 3770k i 4.2 med 2000mhz 16gb ram till en 8700k och 4000mhz 16gb ram.
Det ÄR som natt och dag med ett 1070ti.

Lägsta fps i bf1 (ultra 1080p) har gått från ~65 till ~105.
Shitfest i Pubg har gått från 70-80 till 120-130fps.

I högre upplösningar blir skillnaden självklart mindre. Man ser dock ett mönster i att folk som inte uppgraderat anser det är så liten skillnad men att folk som har gjort uppgraderingen säger den är stor.

Jag var likadan innan uppgraderingen.

Jo men vad hade förändringen blivit med ett 1080ti istället?
Och 1080p 144hz visst blir det skillnad sen värt det är upp till var och en. Men tror inte jag får mer än 10% förbättring i min upplösning för en kostnad på 7k, och får 30% förbättring med ett 1080ti för en investering på 4ish (1080ti-1080).

Frågan är ju inte om 8700k är snabbare än 2600k/3770k utan om uppgraderingen är värt det sett till vad man får. I många fall är nog svaret nej.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Linear och log scale. Vad är det för skillnad?

Rent praktiskt gör log-skalan att man kan se skillnad mellan processorerna före ca 1995. Med linjär skala ser ju alla dessa ut att ligga nära noll.

Sen ser man ju även att trendbrottet i ökningen av enkeltrådsprestanda inträffade runt 2004.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SAFA:

Rent praktiskt gör log-skalan att man kan se skillnad mellan processorerna före ca 1995. Med linjär skala ser ju alla dessa ut att ligga nära noll.

Sen ser man ju även att trendbrottet i ökningen av enkeltrådsprestanda inträffade runt 2004.

Tackar för förklaringen! Men hur kommer det sig att det ökar så mycket 2004? Slog inte tex Intel igenom med sina Core 2 cpu's som hade betydligt högre enkeltrådig prestanda runt 2006?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecesithon:

En ny platform är så mycket mer än cpu. Bara att kolla på minnesskalningen på Ryzen tex.

Jag gick ifrån en 3770k i 4.2 med 2000mhz 16gb ram till en 8700k och 4000mhz 16gb ram.
Det ÄR som natt och dag med ett 1070ti.

Lägsta fps i bf1 (ultra 1080p) har gått från ~65 till ~105.
Shitfest i Pubg har gått från 70-80 till 120-130fps.

I högre upplösningar blir skillnaden självklart mindre. Man ser dock ett mönster i att folk som inte uppgraderat anser det är så liten skillnad men att folk som har gjort uppgraderingen säger den är stor.

Jag var likadan innan uppgraderingen.

Jag har väl egentligen ingen förutfattad mening om att det är en så liten skillnad, utan att jag tycker att prestandan jag har nu är helt okej och jag inte behöver mer frames, därav väljer jag att inte spendera alla dessa tusentals kronor på ett uppgraderingspaket eller helt nytt bygge, om jag nu redan kan spela utan hiccups.

Nu är mitt spelintresse nästan helt borta så jag kommer nog inte bygga alltför mycket fler datorer till mig själv, men ovan är så som det ser ut just nu.

MVH

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Tackar för förklaringen! Men hur kommer det sig att det ökar så mycket 2004? Slog inte tex Intel igenom med sina Core 2 cpu's som hade betydligt högre enkeltrådig prestanda runt 2006?

Minns inte hur det var där, men de var ju betydligt lägre klockade än de sista P4'orna.
Kanske inte blev så stort skutt totalt om man inte överklockade.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Ser ut på grafen som att 8150 inte har några PCIe lanes?

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av Bad Habit:

Och nu kommer frågan alla undrar; smiska upp 2600k i 4.5-5ghz som inte ska vara några problem och gör om testerna

4.5-5GHz? Antyder du att 500MHz skillnad är någon liten oviktig detalj?

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Skulle faktiskt vilja se speltester i Window mode, då jag har flera skärmar och gillar att slippa tabba ur när man går över till andra skärmen.

Visa signatur

Dator 1: CPU i7 5820K@4.6Ghz|GIGABYTE X99 Gaming 5|Crucial ballistic 2x4GB 2400MHz, 2x8GB Crucial ballistic 2400MHz|Corsair AX750|ASUS Strix GTX 1070 |Intel 520 120GB|Intel 330 180GB |Intel 335 180GB |Seagate 1000GB | Phanteks Enthoo Primo |Kingston V300 240GB | Creative SB X-Fi

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Ni frågade, vi levererar! Eller rättare sagt @JonasT som testat om Core i7-2600K och Core i7-8700K överklockade till 4,8 GHz, ett Geforce GTX 1080 Ti och högre upplösningar.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner