Permalänk
Medlem

PS4 eller Xbox One?

Vilken tycker ni att är bäst av båda? Vilka anledningar finns det?
Har nämligen tänkt skaffa en av dem.
Personligen så tycker jag att PS4 verkar vara bättre men ni får bestämma!
(P.S, vet att PC är masterrace så ta det lugnt med det)

-Tack i förhand
Dragoned

Visa signatur

:D

Permalänk

Välj konsol utefter vilka spel du är intresserad av är mitt råd.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

@Guybrush82: Okej, men om man uteslöt spelen i en sekund. Vilken skulle ha varit bättre enligt dig då?

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

@Dragoned:

Har båda (PS4 Pro och Xbox One S) och tycker PS4 är bättre med hästlängder.

Fördel PS4:
+Generellt bättre spel
+Enklare Interface (Vanesak?)
+Känns rappare
+Tystare

Fördel Xbox One:
+Bättre handkontroll

Sen handlar det lite om vad man är ute efter för spel, gillar man Halo och Forza så är det Xbox som gäller. För allt annat, PS4.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Handkontrollerna skiljer en hel del. Bäst om man kan få låna av en kompis och testa några timmar. Jag som har lite större händer, föredrar xbox-kontrollen.

Permalänk
Medlem

Xbox på grund av att game pass är ruskigt prisvärt!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Om du inte bryr dig om vilka spel som finns så Xbox One X imo. Bättre och tystare hårdvara, gratis molnuppladdning för sparfiler, bakåtkompatibilitet med en del Xbox o Xbox 360 spel gratis.

Men tyvärr så har PS4 alla bra exklusiva spel: Uncharted, Bloodborne, TLOU, God of war, Ratchet and clank, etc etc etc, så i slutändan är PS4 bättre ändå.

Speciellt om du redan har en bra PC är PS4 bättre då nästan alla Xbox exklusiva kommer till PC också.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Högst personligt så lita inte på vad vi säger. Om man nu inte vill ha just vissa specifika fördelar eller kunna spela vissa exklusiva titlar så spelar det ju ingen roll direkt.

Permalänk
Skrivet av Dragoned:

@Guybrush82: Okej, men om man uteslöt spelen i en sekund. Vilken skulle ha varit bättre enligt dig då?

Nu äger jag bara en PS4:a, men i mina ögon är konsolerna i övrigt likvärdiga.

Andra medlemmar har listat en del andra skillnader vilka du kan ta i beaktande. Men jag anser dessa "blekna" vid jämförelse med det viktigaste för en spel-konsol; spelen.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

@Nätälskare: Det är det, men vit Xbox var det som fångade mitt öga mest. Såg fasens stiligt ut

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Har ett Xbox One och PS4 Pro men tycker att PS4 har bättre exklusiva spel.
Har du en PC så räcker det med PS4 då du kan köpa nästan alla Xbox spel till PC

Permalänk
Medlem

@ExcZist: Ja, jag har ju såklart en PC. Det enda Xbox spelet som jag är väldigt intresserad av är ju såklart Forza Horizon. Efter det så ser jag inget som är så intressant. En till sak som är värd att nämna är att ungefär alla mina kompisar ''in real life'' (som har Xbox) har sagt åt mig att skaffa PS4. Jag gjorde denna tråd för att diskutera och göra ett slutgiltigt val.

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragoned:

@ExcZist: Ja, jag har ju såklart en PC. Det enda Xbox spelet som jag är väldigt intresserad av är ju såklart Forza Horizon. Efter det så ser jag inget som är så intressant. En till sak som är värd att nämna är att ungefär alla mina kompisar ''in real life'' (som har Xbox) har sagt åt mig att skaffa PS4. Jag gjorde denna tråd för att diskutera och göra ett slutgiltigt val.

Jag köpte Forza Horizon 3 på PCn och lär köpa 4an till PC med.
Xbox är inte någon dålig Console är ju mer att PS4 har bättre Exklusiva spel medans det som finns på Xbox finns på datorn
Därför jag känner att har man en PC så kan man köpa en Xbox kontroll och en ps4.
Sen gör ju alla självklart som de vill

Permalänk
Medlem

@Haziza: För mig verkar game pass inte vara särskilt prisvärt? Jag förstår att det är din tanke men för 100 kr per månad verkar det vara ganska dyrt. Får man behålla spelen om man avbryter så är det ju väldigt prisvärt men jag såg bara ungefär 5 spel som var i mitt intresse och så kommer det att bli mycket efter ett år (1200kr), glöm inte att PS4 plus ger ju också väldigt bra spel varje månad som man får behålla.. Samma med Gold om jag har rätt?

Visa signatur

:D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jeddan:

@Dragoned:

Har båda (PS4 Pro och Xbox One S) och tycker PS4 är bättre med hästlängder.

Fördel PS4:
+Generellt bättre spel
+Enklare Interface (Vanesak?)
+Känns rappare
+Tystare

Fördel Xbox One:
+Bättre handkontroll

Sen handlar det lite om vad man är ute efter för spel, gillar man Halo och Forza så är det Xbox som gäller. För allt annat, PS4.

Du glömde det viktigaste..Xbox har 4k spelare för filmer.

Men jag lägger rösten på Ps4 pga det andra har skrivit..de flesta spel till Xbox kommer till PC, men inte de spel som släpps till PS4.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

@VadSaDu: Ändå så röstar du för Xbox hahahaha, men det är ändå skit nice att ha 4k spelare, kan titta på Doctor Strange i 4K

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Spelen är viktigast. Därför vinner PS4.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Välj konsoll efter vad dina vänner spelar om du är ute efter multiplayer annars om det gäller singleplayer så välj efter spel.

Själv köpte jag en xbox one s begagnad bara för den var billigast. Men så spelar jag mest på dator och har en konsol mest för lite soffspel med vänner.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Du glömde det viktigaste..Xbox har 4k spelare för filmer.

Men jag lägger rösten på Ps4 pga det andra har skrivit..de flesta spel till Xbox kommer till PC, men inte de spel som släpps till PS4.

Mjo, så är det ju, har ingen 4K-tv så jag tänkte inte riktigt så

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dragoned:

@VadSaDu: Ändå så röstar du för Xbox hahahaha, men det är ändå skit nice att ha 4k spelare, kan titta på Doctor Strange i 4K

Vafan, måste jag ha tryckt fel i stressen. Ledsen för det!

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

@VadSaDu: ahhhaaa det gör inget

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

@Jeddan: Yep, men egentligen.. Hur många spelar med 4K? Jag tror inte att det är så många som spelar med 4k resolution och som har 4K tv. Jag känner t.ex en som har en 4K tv men som inte spelar med 4K.

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Playstation 4 för de många exklusiva spelen.

Fast Xbox har börjat blivit bara bättre och bättre, trög start men ett enormt kliv uppåt sedan. Bakåtkompatibelt, äkta 4K, Xbox Game Pass och några utvalda exklusiva spel.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragoned:

@Nätälskare: Det är det, men vit Xbox var det som fångade mitt öga mest. Såg fasens stiligt ut

Jodå Xbone S är redigt snygg må jag säga.

Permalänk

Tycker inte konsoler duger till så mycket mer än sportspel. Så för mig hade det blivit en Xbox One X och EA Access.
Pc dominerar ju annars konsolerna när det kommer till spel så är man inte intresserad av sportspel så känns ju en konsol lite överflödig.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Om man inte ska se till spelen finns egentligen bara 2 saker att se till.

1: Vilken konsol spelar de vänner som kommer spela mest med...
2: Handkontrollerna! Gå in i en spelbutik eller åk till en kompis å kläm på kontrollerna, skiljer en hel del i mitt tycke!

Valde att avstå omröstningen då den är helt irrelevant egentligen då valet är ytterst personligt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bytte nyligen till Xbox One.
Xbox har fördel på hårdvara, 4K-spelare, 360-spel.
PS4 har bättre menyer, fler exklusiva spel (hatar sånt förresten), bättre trådade controller (älskade min Nacon).