Permalänk
Medlem

Beg spellaptops pris?

Vad kostar en spellaptops med typ gtx 960m eller 940?
Har någon en länk till någon sida som säljer sådanna?

Alternativt har jag kikat på denna som är ny
https://www.webhallen.com/se/product/265078-Asus-VivoBook-Pro...
Är den bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Vad kostar en spellaptops med typ gtx 960m eller 940?
Har någon en länk till någon sida som säljer sådanna?

Alternativt har jag kikat på denna som är ny
https://www.webhallen.com/se/product/265078-Asus-VivoBook-Pro...
Är den bra?

Gällande Asusen du länkade så pratas det om den i tråden nedtill.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1521420-gaming-laptop-...

Beror på vad du ska använda datorn till, hur krävande spelen är m.m?
Jag tänkte själv eventuellt köpa datorn du länkade, kan återkomma med omdömen då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Back3n:

Gällande Asusen du länkade så pratas det om den i tråden nedtill.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1521420-gaming-laptop-...

Beror på vad du ska använda datorn till, hur krävande spelen är m.m?
Jag tänkte själv eventuellt köpa datorn du länkade, kan återkomma med omdömen då.

Tack jag står och väger ifall jag ska köpa den eller bygga en desktop. Båda har sina för och nackdelar. Pris prestanda temperatur med desktop och smidighet, storlek osv med laptop. Det är inte hellt enkelt. Jag har försökt hitta youtubevideos med recensioner men de har 7700hq i sina exemplar men de verkar bli så varma att de throttlar, dock presterar okey ändå.
Men om en dator throttlar när den är ny så lär den ju knappast bli bättre med tiden när fläktar och sådant täcks av damm eller slits. Valet är inte helt lätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Tack jag står och väger ifall jag ska köpa den eller bygga en desktop. Båda har sina för och nackdelar. Pris prestanda temperatur med desktop och smidighet, storlek osv med laptop. Det är inte hellt enkelt. Jag har försökt hitta youtubevideos med recensioner men de har 7700hq i sina exemplar men de verkar bli så varma att de throttlar, dock presterar okey ändå.
Men om en dator throttlar när den är ny så lär den ju knappast bli bättre med tiden när fläktar och sådant täcks av damm eller slits. Valet är inte helt lätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Såg nu att det var ju du som skrivit i den andra tråden... jaja du fick en länk dit i alla fall.

Jag var iväg och köpte asusen. Spelade diablo 3 i cirka 2.5-3 timmar. GPU och CPU var mellan 49-58 grader. Sen får vi se hur det håller i längden. För mig var en desktop inget alternativ för stunden, men som du säger får du mer dator för pengarna om man inte är i behov av den mobila biten.

Spelar du endast hemma och inte är i behov att springa runt med datorn(ex plugg/spela på andra platser) kör på en desktop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Back3n:

Såg nu att det var ju du som skrivit i den andra tråden... jaja du fick en länk dit i alla fall.

Jag var iväg och köpte asusen. Spelade diablo 3 i cirka 2.5-3 timmar. GPU och CPU var mellan 49-58 grader. Sen får vi se hur det håller i längden. För mig var en desktop inget alternativ för stunden, men som du säger får du mer dator för pengarna om man inte är i behov av den mobila biten.

Spelar du endast hemma och inte är i behov att springa runt med datorn(ex plugg/spela på andra platser) kör på en desktop.

Hur pass bra flyter diablo? Jag minns att det var rätt krävande i högre greater rifts när det blir sådanna mängder med mobs och alla spelare kaste spells osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Hur pass bra flyter diablo? Jag minns att det var rätt krävande i högre greater rifts när det blir sådanna mängder med mobs och alla spelare kaste spells osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Bytte programsom kollade tempen och testade HWMonitor, CPU 80 max vid load. GPU 70 max vid load och 2 timmars spelande. De förra sifforna kändes lite väl låga.

Det kan bli lite krävande som du beskriver, jag tycker det fungerar tillräckligt bra men har samtidigt dragit ned vissa inställningar till medium. Spelar man för att pusha de högsta griftsen skulle jag rekommendera en kraftfullare dator.