Vilken dator är pris värd runt 10 000kr?

Permalänk
Inaktiv

Vilken dator är pris värd runt 10 000kr?

Hejsan!

Jag har en polare som ska köpa dator. Hans max pris är 12 000kr men helst ska det kosta runt 10 000kr.
Krav: Kunna spela Fortnite, PUBG och CSGO med en fps på runt 144 och kunna köra HIGH på allt men fps kan vara runt 100 då.
Krav: Nivida grafikkort (tex Geforce GTX 1080) och Intel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon279815:

Krav: Nivida grafikkort (tex Geforce GTX 1080) och Intel.[/b]

För att?
Samt behöver ni os och/eller montering?
Något som inte behövs köpas som chassi eller nätagg?

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Litenskit:

För att?
Samt behöver ni os och/eller montering?
Något som inte behövs köpas som chassi eller nätagg?

För att vi har en aning om hur intel osv fungerar. Vill endast ha det.
Ingen montering.
Allt behövs, vi vill ha en klar dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon279815:

För att vi har en aning om hur intel osv fungerar. Vill endast ha det.
Ingen montering.
Allt behövs, vi vill ha en klar dator.

För en användare funkar en amd exakt likadant som en intel... Dvs ni är Fan-boys.
Skit i det nu, klar dator behöver ni skärm, mus och tangentbord oxå?

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Litenskit:

För en användare funkar en amd exakt likadant som en intel... Dvs ni är Fan-boys.
Skit i det nu, klar dator behöver ni skärm, mus och tangentbord oxå?

Nopp, bara en ren dator. Inga sladdar osv. Endast en dator.

Tror du denna är bra för mina krav där uppe?

https://www.dustin.se/product/5011083075/nightblade-mi3

Permalänk
Medlem

Med kraven "1080 och Intel" får ni nog vara beredda på 12 000:- och uppåt.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon279815:

Nopp, bara en ren dator. Inga sladdar osv. Endast en dator.

Tror du denna är bra för mina krav där uppe?

https://www.dustin.se/product/5011083075/nightblade-mi3

Varför länkar du en dator med 1060 om kravet är "t.ex. 1080" ?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av YamahaDGX630:

Varför länkar du en dator med 1060 om kravet är "t.ex. 1080" ?

Det var ett exempel, ifall någon som är borta inte vet vad nivida är då jag bara brukar kalla det "1080 gtx".

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon279815:

Nopp, bara en ren dator. Inga sladdar osv. Endast en dator.

Tror du denna är bra för mina krav där uppe?

https://www.dustin.se/product/5011083075/nightblade-mi3

Brukar vara en ganska fet märkespremie på färdiga datorer. Samt komponenter som nätagg och moderkort sparas det på för de är inte säljargument som cpu och gpu...

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon279815:

Det var ett exempel, ifall någon som är borta inte vet vad nivida är då jag bara brukar kalla det "1080 gtx".

"1080" är en av Nvidias modeller av det högre segmentet. Om någon inte förstår vad du menar så är det nog bättre att du förklarar rätt istället för att felaktigt kalla alla Nvidia-kort för 1080.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Inaktiv

Förlåt, glömde säga. Datorn skall komma från Dustin eller inet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av YamahaDGX630:

"1080" är en av Nvidias modeller av det högre segmentet. Om någon inte förstår vad du menar så är det nog bättre att du förklarar rätt istället för att felaktigt kalla alla Nvidia-kort för 1080.

Okej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon279815:

Förlåt, glömde säga. Datorn skall komma från Dustin.

Som tidigare redan skrivit så är det vettigare att bygga ihop själv, eller åtminstone välja delar och låta en nätbutik bygga ihop datorn (kostar extra). Detta på grund av att färdigbyggda datorer från stora OEM-tillverkare sällan håller höga krav på kvalité på komponentfronten. Varför måste det vara Dustin? Dom har förhållandevis höga priser på sina produkter, kanske för att Dustin i första hand riktar sig till företag bl.a. IT-Hantverkarna.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av YamahaDGX630:

Som tidigare redan skrivit så är det vettigare att bygga ihop själv, eller åtminstone välja delar och låta en nätbutik bygga ihop datorn (kostar extra). Detta på grund av att färdigbyggda datorer från stora OEM-tillverkare sällan håller höga krav på kvalité på komponentfronten. Varför måste det vara Dustin? Dom har förhållandevis höga priser på sina produkter, kanske för att Dustin i första hand riktar sig till företag bl.a. IT-Hantverkarna.

Min kompis vill gärna ha en färdig och det kan vara från inet också.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av YamahaDGX630:

Som tidigare redan skrivit så är det vettigare att bygga ihop själv, eller åtminstone välja delar och låta en nätbutik bygga ihop datorn (kostar extra). Detta på grund av att färdigbyggda datorer från stora OEM-tillverkare sällan håller höga krav på kvalité på komponentfronten. Varför måste det vara Dustin? Dom har förhållandevis höga priser på sina produkter, kanske för att Dustin i första hand riktar sig till företag bl.a. IT-Hantverkarna.

Denna datorn? https://www.inet.se/produkt/1514005/taurus-limited-gtx-1060

Permalänk
Medlem

Varför låsa sig till dustin och inet?

Jag tycker den här är fin.
https://www.komplett.se/product/11121/datorer/komplett-pc/kom...

3 års inskicksgaranti och "Få ett stort spel- och programvarupaket från Intel på köpet!" (vet ej om detta är bra, men ger ju "mervärde")

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av XripperX:

Varför låsa sig till dustin och inet?

Jag tycker den här är fin.
https://www.komplett.se/product/11121/datorer/komplett-pc/kom...

3 års inskicksgaranti och "Få ett stort spel- och programvarupaket från Intel på köpet!" (vet ej om detta är bra, men ger ju "mervärde")

mm, den ser riktigt fin ut med dem specsen.
Ska kika på det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon279815:

mm, den ser riktigt fin ut med dem specsen.
Ska kika på det!

Jag kan slänga ihop en dator i delar som Inet bygger ihop, men då behöver jag veta om storlek på datorn är viktigt samt om låg ljudnivå är i fokus?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk

Nu är det AMD istället för Intel men denna kanske skulle kunna vara lagom för hans behov?

https://www.inet.se/produkt/b1013170/helt-ok

Jag är inte helt hundra på nätagget, någon som har åsikter?
Ge gärna feedback på om det är något annat som skulle kunna fixas.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fredagsmys:

Nu är det AMD istället för Intel men denna kanske skulle kunna vara lagom för hans behov?

https://www.inet.se/produkt/b1013170/helt-okhttps://inetimg.se/img/tiny/forum-divider.pnghttps://www.inet.se/datorbygge/bild/b1013170/helt-ok

Jag är inte helt hundra på nätagget, någon som har åsikter?
Ge gärna feedback på om det är något annat som skulle kunna fixas.

aa, men asså jag skulle gärna vilja ha en helt färdig utan att någon ska bygga ihop osv. En som står färdig i butiken liksom säger min polare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av YamahaDGX630:

Jag kan slänga ihop en dator i delar som Inet bygger ihop, men då behöver jag veta om storlek på datorn är viktigt samt om låg ljudnivå är i fokus?

^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon279815:

Hur ska jag tolka "^^"?

Angående att din kompis vill ha en helt färdigbyggd, så är det ju bara till det positiva om man får välja delar helt själv. Ni har ju samma garantier på datorn vare sig den är färdigbyggd eller vald av oss på forumet.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Så kortfattat, det ska vara en fabriksbyggd dator baserat på intel och nvidia från dustin eller inet.

Ta den som är närmaste budgetens övre gräns... Hur svårt kan det vara?

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon279815:

aa, men asså jag skulle gärna vilja ha en helt färdig utan att någon ska bygga ihop osv. En som står färdig i butiken liksom säger min polare.

Den kommer färdigbyggd. Bara att det är inet som bygger den istället för på en fabrik.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Litenskit:

Så kortfattat, det ska vara en fabriksbyggd dator baserat på intel och nvidia från dustin eller inet.

Ta den som är närmaste budgetens övre gräns... Hur svårt kan det vara?

Skrivet av anon42512:

Den kommer färdigbyggd. Bara att det är inet som bygger den istället för på en fabrik.

aa, tror jag rör mig till komplett. Dem verkar vara bäst inom gamingdator för där kan man samt ”konfiguera pc” tack för all hjälp allihop!

Ha en fortsatt trevlig dag, bye

(Admin kan väl stänga tråd)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon279815:

aa, tror jag rör mig till komplett. Dem verkar vara bäst inom gamingdator för där kan man samt ”konfiguera pc” tack för all hjälp allihop!

Ha en fortsatt trevlig dag, bye

(Admin kan väl stänga tråd)

Sticker när man får hjälp men inte svaren man vill ha 🙄

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon279815:

aa, men asså jag skulle gärna vilja ha en helt färdig utan att någon ska bygga ihop osv. En som står färdig i butiken liksom säger min polare.

Skrivet av anon279815:

aa, tror jag rör mig till komplett. Dem verkar vara bäst inom gamingdator för där kan man samt ”konfiguera pc” tack för all hjälp allihop!

Om du väljer en dator på Komplett som går att konfigurera så är det ingen som står färdig utan de bygger ihop den precis som Inet och Webhallen gör om man väljer deras monteringstjänst.

Ska du ha en dator som står färdig i butiken är det en s.k "märkesdator" som gäller och de har oftast betydligt sämre komponentval jämfört med en custombyggd, sämre kvalité, uppgraderingsmöjligheter och ljudnivåer.

Sen höjer jag ett varningens finger över Kompletts "konfigurator", så fort du ändrar något i den brukar priset sticka iväg rejält.

Kan verkligen rekommendera Inet just nu som har ett fint erbjudande på montering och Win 10:
https://www.inet.se/produkt/v100815/kampanj-windows-10-home-m...

Är det bråttom med datorn och därför kompisen vill ha en som står färdig redan eller?
Det tar ju endast en vecka för Inet att få ihop datorn och skicka iväg den om allt är i lager, kan ju vara värt?

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem

tomtetråd

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon42512:

Sticker när man får hjälp men inte svaren man vill ha 🙄

Skrivet av D-ryd:

Om du väljer en dator på Komplett som går att konfigurera så är det ingen som står färdig utan de bygger ihop den precis som Inet och Webhallen gör om man väljer deras monteringstjänst.

Ska du ha en dator som står färdig i butiken är det en s.k "märkesdator" som gäller och de har oftast betydligt sämre komponentval jämfört med en custombyggd, sämre kvalité, uppgraderingsmöjligheter och ljudnivåer.

Sen höjer jag ett varningens finger över Kompletts "konfigurator", så fort du ändrar något i den brukar priset sticka iväg rejält.

Kan verkligen rekommendera Inet just nu som har ett fint erbjudande på montering och Win 10:
https://www.inet.se/produkt/v100815/kampanj-windows-10-home-m...

Är det bråttom med datorn och därför kompisen vill ha en som står färdig redan eller?
Det tar ju endast en vecka för Inet att få ihop datorn och skicka iväg den om allt är i lager, kan ju vara värt?

#1 aa förlåt men jag kom på att det blir enklast med att ta den datorn från komplett som någon skickade.

#2 aa det kan vara värt det, ska lägga ihop lite delar så ska jag ringa Inet och fråga vad dem ska ha.