Alphacool Eissturm är vattenkylningspaket med expansionsmöjligheter

Permalänk
Melding Plague

Alphacool Eissturm är vattenkylningspaket med expansionsmöjligheter

Slutna vattenkylare är numera vardagsmat och Alphacool lanserar en serie vattenkylningspaket, för att också ta egenbyggd vattenkylning till den breda massan.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Master of Overkill

Såna här paket är perfekt.. sen bara köpa GPU block 2 fittings och kanske lite slang.

Synd är 13/10... 16/10 så mycket enklare böja.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv

Intressant jag hade nog köpt en sådan om jag ej vore en mes.
Det jag är rädd för vattenkylning är läckage och golvskada i lägenheten, vilket skulle kunna uppstå om man är borta i en vecka.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon159643:

Intressant jag hade nog köpt en sådan om jag ej vore en mes.
Det jag är rädd för vattenkylning är läckage och golvskada i lägenheten, vilket skulle kunna uppstå om man är borta i en vecka.

Extremt liten risk det börjar läcka när systemet inte är igång när det inte är något tryck i systemet.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Intressant jag hade nog köpt en sådan om jag ej vore en mes.
Det jag är rädd för vattenkylning är läckage och golvskada i lägenheten, vilket skulle kunna uppstå om man är borta i en vecka.

Inget som håller mig vaken om natten iaf

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk
Medlem

Hur krävande är installationen?

Trevlig nyhet!

Någon kunnig som skulle kunna estimera vad som krävs för att installera ett sådant här set? Jag har likt de flesta byggt ihop ett antal system genom åren, men endast på hobbynivå. Min erfarenhet när det gäller vattenkylning är obefintlig. Hur lång tid skulle det ungefär ta och är det värt eventuella risker med läckage eller bör jag outsourca uppgiften till någon yrkesverksam inom området? Det inkluderar arbetet som måste anläggas på GPU:n för att koppla in den till loopen.

Vänliga hälsningar,
IntenZe

Permalänk
Medlem
Skrivet av intenZe:

Trevlig nyhet!

Någon kunnig som skulle kunna estimera vad som krävs för att installera ett sådant här set? Jag har likt de flesta byggt ihop ett antal system genom åren, men endast på hobbynivå. Min erfarenhet när det gäller vattenkylning är obefintlig. Hur lång tid skulle det ungefär ta och är det värt eventuella risker med läckage eller bör jag outsourca uppgiften till någon yrkesverksam inom området? Det inkluderar arbetet som måste anläggas på GPU:n för att koppla in den till loopen.

Vänliga hälsningar,
IntenZe

Att installera vattenkylning klarar vem som helst bara man tänker lite innan man börjar och inte stressar. Finns väldigt mycket guider på ex youtube. Är du orolig kan du läcktesta loopen ett tag utan att strömsätta moderkort osv.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av intenZe:

Trevlig nyhet!

Någon kunnig som skulle kunna estimera vad som krävs för att installera ett sådant här set? Jag har likt de flesta byggt ihop ett antal system genom åren, men endast på hobbynivå. Min erfarenhet när det gäller vattenkylning är obefintlig. Hur lång tid skulle det ungefär ta och är det värt eventuella risker med läckage eller bör jag outsourca uppgiften till någon yrkesverksam inom området? Det inkluderar arbetet som måste anläggas på GPU:n för att koppla in den till loopen.

Vänliga hälsningar,
IntenZe

Att byta kylare på en GPU är inget jag skulle rekommendera för någon nybörjare, köp hellre en GPU med vattenblock färdigmonterat.

Å andra sidan, har du byggt ett vattenkylnings-system så är du inte längre en nybörjare...
Har du dessutom erfarenhet att bygga system så är vattenkylning inget som borde avskräcka.

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)