Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Jag brukar inte sitta och märka ord. Men i det här fallet kan det vara bra att känna till att One+ 6an har baksida av glas, inte metall. (Källa.)
Den är mao troligtvis lite ömtåligare, än om den vart av metall.
Men i ett skal är det inget problem.

Aj då, mycket bra att du påpekade detta! ska uppdatera min post. Tack!

Min ursäkt är att säljaren sa det, jag har själv inte kollat upp detta. Gick på det då jag tyckte den kändes tyngre, som säljare sa också "Glas är lättare än metall". hehe

Visa signatur

got root?

Permalänk

Finns det liknande skal som detta till OP6? Vill gärna kunna ta loss telefonen lätt.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | Asus b350-f Gaming | Corsair 32GB 3000Mhz CL15 Vengeance LPX | Asus RTX 4070 Dual OC | Corsair RM650x | Samsung 970 EVO 1TB | Samsung 850 EVO 500GB | Fractal Design Meshify C | Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av knoxz:

Angående kameran på Oneplus så är den riktigt bra faktiskt, det som suger mest är Oneplus kamera app då den komprimerar och "denoicar" fotona för mycket och därigenom försvinner endel detaljer och skärpa..

Testa istället en annan app som tex Bacon camera app där mängd denoice och komprimering kan ställas för jpeg.. Fotona från Oneplus appen blir ca 3-4mb stora och med Bacon appen så blir samma foto istället 8-10mb och märkbart mycket skarpare och detaljerat..

Har rekomenderat den till flera och alla har typ sagt "Oj vilken skillnad, jäklar va bra det blev nu"

Problemet ligger alltså i mjukvaran/appen.

Ska se om jag kan slänga in en jämförelse..

Bacon Camera är inte kompatibel med min telefon enligt Play Store. Har en OnePlus 6