iTunes h-vetet med Play-tangenten

Permalänk
Medlem

iTunes h-vetet med Play-tangenten

Jag använder inte iTunes utan andra bättre program men har problemet med iTunes startar varje gång jag startar eller pausar musik med Play (F8)-tangenten.

Förut gick det att köra ett kommando i terminalen men det fungerar inte längre
launchctl unload -w /System/Library/LaunchAgents/com.apple.rcd.plist

Ger svaret
/System/Library/LaunchAgents/com.apple.rcd.plist: Operation not permitted while System Integrity Protection is engaged

Det betyder att hoppa in i recovery mode, köra "csrutil disable", reboot, igen köra kommandot ovan för att sedan starta om igen in i recovery mode och köra "csrutil enable". Men jag är den late...

Den late i mig körde då
sudo rm -R /Applications/iTunes.app/

Men hur länge håller en sådan lösning? När kommer macOS märka att iTunes är raderat och tvångsinstallera det igen? Skall man behöva köra recovery mode eller radera iTunes för att Apple har tvångbindat en tangent till skitprogramet iTunes?

Permalänk
Medlem

När jag trycker play så startar VOX (en annan media applikation jag har installerat)

Jag vet inte vad jag har ställt in det men det verkar gå att binda om tanagenterna

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

@Leoms: Denna app ska kunna binda knappen till Spotify istället, om jag förstått saken rätt: http://milgra.com/high-sierra-media-key-enabler.html

Visa signatur

---