Open VPN (Integrity.st) på Ubiquiti EdgeRouter PoE 5-port

Permalänk
Medlem

Open VPN (Integrity.st) på Ubiquiti EdgeRouter PoE 5-port

Är helt ny i denna värld, kört med program på datorn innan. Men skulle vilja ha VPN direkt på routern. Vet fan inte vart jag ska börja, är detta som jag hittat en fungerande väg att gå?

https://aikester.com/2017/07/ubiquiti-edgerouter-openvpn-clie...

Tacksam för all hjälp och svar!

Permalänk
Vila i frid

OpenVPN som OpenVPN, skillnaderna mellan OpenVPN-servers man ansluter till är minimala. Logg-filerna från din EdgeRouter bör hinta vad som knasar/diffar om du inte kan ansluta. Prova.

Permalänk
Medlem

Beroende på var du har för dator (du kan ha en slö och jättegammal utan AES:NI...) så kommer du få en kraftig sänkning av vilken hastighet då får genom VPN:n om du istället kör den i en Ubiquitirouter. Max någonstans runt 5-20Mbit/s.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Beroende på var du har för dator (du kan ha en slö och jättegammal utan AES:NI...) så kommer du få en kraftig sänkning av vilken hastighet då får genom VPN:n om du istället kör den i en Ubiquitirouter. Max någonstans runt 5-20Mbit/s.

Har läst ditt inlägg 3ggr men förstår inte vad du menar.

Har själv funderat på OVPn klient i min edgerouter men inte kommit till skott än.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Har läst ditt inlägg 3ggr men förstår inte vad du menar.

Har själv funderat på OVPn klient i min edgerouter men inte kommit till skott än.

Skickades från m.sweclockers.com

Kör du openvpn-klienten på din edgerouter så kommer du få en mycket sämre hastighet än om du kör den i din dator.
Hårdvaran i Ubiquitis routrar är för klen för detta.

Permalänk
Medlem

@Pretxt86: Hittade faktiskt detta när jag sökte runt lite alldeles nyss : https://www.reddit.com/r/homelab/comments/7x90on/switched_ove...

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Okej! Så de e inte rekommenderat att köra client på routern alltså. Men jag skulle iaf vilja lära mig, skulle jag kunna använda mig av sidan jag länkade?

De såg ganska lätt ut på den. Men eftersom jag är jävlig kass på kodning o allt vad det innebär så ville jag kolla vad lite kunnigt folk hade för åsikt!

Skickades från m.sweclockers.com