Fråga angående G.Skill Flare X:s kylfläns

Permalänk

Fråga angående G.Skill Flare X:s kylfläns

Hej!

Har försökt få min R5 1600 att gifta sig med mina Corsair Vengence LED men det verkar inte som att giftermålet inte kommer äga rum. Funderar därför då på att skaffa Flare X från G.Skill. Problemet jag dock ser med dessa är att på bild verkar det som att kylflänsen på Flare X verkar sticka ut en del från själva kretskortet.

Jag har en H115i idag i taket på mitt Define R5 och just nu går minnena i lite på fläktramarna. Är det någon med erfarenhet av Flare X som vet hur pass mycket kylflänsen sticker ut? Sticker den ut lika mycket som på Vengence LED så får jag helt enkelt skaffa Trident Z, då det verkar som att där sticker inte kylflänsen ut från kanten av kretskortet.

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Föredetting

Tror du får specificera utsticket du syftar på lite bättre. Menar du på längden eller höjden? Ser inte ut att sticka ut längre (i längsled) än "tabsen" som minnena fäster i: https://proclockers.com/sites/default/files/resize/G.Skill_Fl...

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk

Ah, sorry. Det är klart att riktningen måste specificeras. Det är på längden (alltså kortsidan av stickan). Tror t.o.m. att fläkten går ned lite över tabsen, därav mitt problem. Ska kolla när jag kommer hem från jobbet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Jubileumsmästare

Om jag fattar rätt så söker du alltså hur högt över moderkortet minnena sträcker sig? I det fallet så gav en googling mig informationen:
Corsair Vengeance LED, 49mm
G.Skill Flare, 40mm
Så G.Skill modulerna är nästan 1 cm lägre.

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk

Var inte svaret jag sökte men det löser definitivt problemet! Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000