Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

GlassClockers

Sommaren hör glassen till vilken glass är du?

Finns många glassar så här års, vissa är mer populära vissa är mindre populära.

En del favoriter försvinner och andra kommer till.

Är det någon favorit du saknar eller har du fått en ny bästa vän?

En favorit som kommit tillbaka för mig är GB Tip Top så underbar god en het dag...

Denna tråd handlar om allt som har med glass att göra. Gör du egen kom gärna med egna recept.

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Some Days, You Just Can't Get Rid of a Bomb!
Registrerad
Aug 2008

Önskar att GB kunde släppa Strawberry White i förpackning a'la 6st eller liknande. Varit min favorit i många år nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Hittade sommarens bästa erbjudande härom dagen, 1 daim strut för 25 eller 3 för 30 kr

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / Msi 7970 Lightning / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmfälten
Registrerad
Mar 2008

Gbs paketglass med krossad choklad är grym om jag inte gör egen:)

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Där min VPN visar att jag är såklart
Registrerad
Jan 2005
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2016

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norberg
Registrerad
Okt 2011

Glass? Vem har råd med det idag?

Nej men jag saknar Magnum Double eller vad den hette.. Den där ultrasliskiga med sjutton lager choklad/kolasås, that's my kind of icecream right there

|Moderkort: MSI X370 Krait Gaming |GPU: Palit GTX 1080 Dual OC
|CPU: Ryzen 7 1700 |PSU: BF Whisper M 550W |SSD: Samsung Pro 960 240GB
|Minne: 16GB Corsair LPX DDR4 3200 Mhz |Chassi: Phanteks Enthoo Pro
|Datorskärm: AOC Agon AG271QG 27" 1440p 165Hz IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jan 2011

Jag är en sucker för Otto glassen men den är dyr! Något som jag dock tycker är gott är att göra våfflor och sedan ta en kula glass till det, fullständigt fantastiskt gott! Gillar även att strö över havegryn eller jordnötter på min glass.

Stationär:Asrock P67 Extreme 4 | i5 2500K@4.5Ghz | Asus GTX 970 black Överklockad | Samsung Evo 960 1TB, 2x WD blue 5TB | 8GB Corsair XMS3 + 8GB Hyper x Fury | EVGA Supernova G2 750W Gold | Silverstone FT02
Laptop: Dell XPS 15 2017
Mobil: Oneplus 6 128GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Okt 2001

Piggelin och nogger

CPU: Intel i7 6800 @ 4.6 GHz | MK: MSI x99 Pro Carbon | Gpu: Asus GTX 1080 Ti Poseidon @ 2100Mhz | RAM: Corsair Dominator Platinum 3000 MHz 32 GB | Chassi: Phantek Enthoo Primo | Psu: Corsair RMI 1000W | Kylning: Custom vatten med 3 radiatorer och dubbla D5 pumpar samt Waterchiller | Skärm: OLED65B7V
Levande Spirulina och phytoplankton

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2018

6 pack magnum från Ica.
Köpa 4 pack så man har 24 st magnum.
Bara att plocka regelbundet från frysen när man är sugen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Apr 2009

Jag saknar Magnum White (tror inte den finns atm va?). Jag brukar oftast ta Strawberry White nu för tiden men vill gärna ha vaniljglass istället.

Chassi: Fractal Design Define R3, Titanium CPU: Intel Core i7 7700K 4.8 GHz
MoBo: Gigabyte GA-Z270-Gaming K3 GPU: EVGA GTX 970 4 GB
RAM: Corsair LPX 16GB CL15 3000Mhz VENGEANCE SSD: Samsung 750 EVO 500GB
HDD: 500GB Seagate Barracuda 7200rpm PSU: LEPA B1000-MB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2017
Skrivet av Thumbii:

Glass? Vem har råd med det idag?

Nej men jag saknar Magnum Double eller vad den hette.. Den där ultrasliskiga med sjutton lager choklad/kolasås, that's my kind of icecream right there

Köp i paket kanske? Några kronor per glass.

Asus ROG laptop - Xbox One S - iPad - Honor 7 (privat) - iPhone 7+ (jobb)
- En massa annat skräp :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av L.Forsgren:

Jag saknar Magnum White (tror inte den finns atm va?). Jag brukar oftast ta Strawberry White nu för tiden men vill gärna ha vaniljglass istället.

Magnum White finns allt här i Finland och jag bara älskar den. (Åtminstone mini i blandad 10-pack)

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogen
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Thumbii:

saknar också denna...

|CPU| AMD Ryzen 7 1700 3.8GHz 1.35V |GPU| Radeon R9 290 + Tri-X kylare eftermonterad |MoBo| Gigabyte GA-AX370 Gaming K3 |RAM| - G.SKILL Ripjaws V 3600Mhz 16GB @3066MHz cl14|CPU kylare| Noctua NH-D14 |PSU| EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Mamma köpte någon äppel/kanel glass av sia tror jag. Hursomhelst var den god. Krossat choklad går också alltid hem

Reaktorläck i Barsebäck

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013

Mina favoriter är:

1. Daim Struten
2. Magnum Almond
3. Triumph Apelsin/Chocklad/Banan Kombo med choklad sås på.
4. Häagen-Dazs Hazelnut Crunch
5. GB Nogger Gräddglass

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007

Åh, glass! Min stora last!

Åter orimliga mängder av GB:s Choice Vanilla (soja alt. ris) med chokladsås och sirap. Ibland krossar jag Digestive och strösslar över, för att inte tala om jordgubbar eller mikrovärmda bär! Eller varför inte lite nötter? Möjligheterna är oändliga med vaniljglass. <3

När jag lyxar till det köper jag Ben & Jerry's mandelbaserade Peanut Butter & Cookies. Har även börjat experimentera en del med hemmagjort. Inte lika mycket som jag egentligen vill, skyller på att frysdisken i affären är så bekväm.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär.
Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar/Malmö
Registrerad
Jan 2012

Favoriten är:
Magnum Double Chocolate <3 <3 <3 Lite svår att hitta dock... Hittat på Ica och CityGross i antingen 3pack eller 6pack (minisar) men inte längre :/

Magnum Double Caramel är också ok samt Magnum Praline.

Glassen jag saknar absolut mest är GB Glace Ljus Choklad med Hasselnöt

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro/PSUBeQuietDarkPowerPro1000w/ Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING/AURA/CPU:i7-6700K 4.2Ghz/Kylare:BeQuiet! SilentLoop240mm/Ram:Corsair 16GB DDR4 3200MHz Vengeance/GPU:Asus R9 280X Matrix Platinum 3GB/SSD:Corsair Force GT 2x120GB/HDD:Seagate/WD->30TB/OS:W7/TillbehörLogitechG930/Z906,G510/K350/M705/G440/
MionixNaos5000/7200/Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM,49"Sony,KD49X8005C/Mobil:Sony Z5

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

De få gångerna jag äter glass blir det uteslutande en sandwich. Chockeras dock över priset varje år, i min värld kostar en sandwich 8 kronor. Sist fick jag betala hela 21 riksdaler

Rigg1: i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance
Rigg2: FX 8120 @4.4 Ghz | ASRock 970 Extreme4 | Radeon HD 6850 | 8 GB 1600 Mhz G.Skill Ripjaws

Trädvy Permalänk
Bosmang 🤷
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Just nu rullar Lejonet & Björnens Polka-glass. Den är riktigt frisk, räcker med rätt lite för att bli nöjd.

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-8400 - Z370M-ITX/ac - GTX 1070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 2600X - MSI X370 - GTX 1070 Ti - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> Surface Pro 4 - m3-6Y30 - 4 GB DDR3
▪ Konsol -> Playstation 4 Pro - Playstation Vita

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av Jacob:

Åh, glass! Min stora last!

Åter orimliga mängder av GB:s Choice Vanilla (soja alt. ris) med chokladsås och sirap. Ibland krossar jag Digestive och strösslar över, för att inte tala om jordgubbar eller mikrovärmda bär! Eller varför inte lite nötter? Möjligheterna är oändliga med vaniljglass. <3

När jag lyxar till det köper jag Ben & Jerry's mandelbaserade Peanut Butter & Cookies. Har även börjat experimentera en del med hemmagjort. Inte lika mycket som jag egentligen vill, skyller på att frysdisken i affären är så bekväm.

Glass med krossade digestive kex är ju en klassiker, lyfter all glass

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Boccia... om den ändå fanns kvar. :'(

Skrivet av emilakered:

Just nu rullar Lejonet & Björnens Polka-glass. Den är riktigt frisk, räcker med rätt lite för att bli nöjd.

Jag brukar också inbilla mig att det räcker med lite...

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P20 Pro
* Stolt paragrafryttare *

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Jul 2001

Det är Tip-Top eller GB-Sandwich som gäller om man ska ha den i handen.

Till dessert blir det denna.

What are You trying to tell me? that I can dodge bullets?
No Neo, I'm trying to tell You when You're ready, You won't have to.

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Bruce Wayne:

Glass med krossade digestive kex är ju en klassiker, lyfter all glass

Jordnötssmör på det också! Omnomnom...

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär.
Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Sep 2010

Järnaglass

Dom flesta smakerna..
Men choklad är riktigt god...

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

Käkade otippat en Calippo idag, första på typ 15 år x)
Smakade som barndom

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011

Ingenting slår en gammaldags vanilj Annars föredrar jag sorbé, smakar så mycket fräschare utan alla mejeriprodukter

| OS: Windows 10 Home 64bit | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW Hybrid
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
♫♪♫ I ditt hjärta ♪♫♪♫♪
Registrerad
Maj 2017

88'an och dessa sandwiches, vissa Magnumglassar är med smaskens. Ärligt så gillar jag alla glassar sålänge de ej dessa iskristaller på eller i sig, det ska vara lent och mjukt.

i7-4770K@4,4GHZ| Asus Z97-A| Asus GTX1070@2,1GHZ/2,1GHZ|24GB 2,4GHZ RAM| Corsair RM750X| FD Meshify| Dark Pro 4| Morpheus 360W (GPU-kylare)| Win 10 Pro|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

För alla som saknar Magnum Double Caramel kan jag rekomendera denna, sjukt god!

https://www.triumfglass.se/vara-glassar/pinnar-strutar/farbro...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

THe one and only Hemglass glassbåt

Om nu den d*ävla chaffören slutade hoppa över oss lite då och då så hade dom sålt bra mycket mer