Mobilspel för semester utan täckning

Permalänk
Medlem

Mobilspel för semester utan täckning

Hej,

Är på jakt efter tips på mobilspel inför semester i norrland där täckningen kommer vara högst sporadisk, alltså spel som inte kräver uppkoppling. Både spel till iOS och Android är intressant!

Permalänk
Medlem

RollerCoaster Tycoon® Classic. Osäker men tror inte det kräver uppkoppling

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Vet ej om Myst funkar utan nät. "originalet" tar några hundra mb så det talar väl för att det gör det.
https://itunes.apple.com/se/app/realmyst/id524988885

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Beror på vad du gillar såklart.
Men jag har dödat många timmar på "2048" på flyg utan wifi

Visa signatur

CPU: I5 6600k @ 4.4ghz GPU: 1070 G1 MBD: Asus Ranger VIII PSU: Silver Power SP-SS500 RAM: HyperX Fury 16gb @ 2300mhz CHASSI: NZXT H440 White

Permalänk
Gallerikonnässör

Just nu har jag bara Kung Fury och Stranger Things installerat på telefonen.
Det första är ett simpelt fightingspel, där det finns ett story mode och ett endless mode. En del av storyn ingår gratis men kan låsa upp hela för en liten slant. Likadant så kostar flera karaktärer till endless en slant i var.
Det senare är mera ett klassiskt 16-bit äventyrsspel, som till skillnad från Kung Fury är helt gratis.

Visa signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem

Baldur's Gate 1&2 på platta, blir för plottrigt under 7"

Sheltered är riktigt bra med

Motorsport manager 2 är riktigt bra med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Final Fantasy VI är nog det jag spelat mest på mobilen, så kan rekommendera det om du gillar gamla JRPGs och inte redan nötit spelet till döds.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem

Dev tycoon tycker jag är bra. man köper det för typ 50 spänn och sen funkar det helt offline och ingen reklam och inga ingame köp eller något sådant.

Man är en spelutvecklare ända från tv spelets början och utvecklar spel till dom flesta platformar genom tiderna

Permalänk
Medlem

Även Final Fantasy 7 finns. I alla fall på ipad. Garanterat många timmars underhållning!

Permalänk

Sen finns gta san andreas mfl. Spelat igenom alla förutom trean på mobilen, o funkar förvansvärt bra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Sen finns gta san andreas mfl. Spelat igenom alla förutom trean på mobilen, o funkar förvansvärt bra

Skickades från m.sweclockers.com

Går även koppla in ex en Xbox one handkontroll via blåtand om man vill slippa spela med skärmkontroll. Spelat en del Vice city på det viset.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Bloons TD 5/6! Spenderat många timmar nu i solstolen tot 2 veckor inte tröttnat än.

Permalänk
Avstängd

Dragons blade tycker jag är underhållande och är nytt rpg i retro stil som är riktigt bra

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Tack för många bra tips! Kanske ska ta och nyttja USB-C -> USB-A adaptern som kom med min S9:a till att använda xbox controllern!

Permalänk
Medlem

Fett

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Banner Saga 1 och 2

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

——————
It’s life…

Permalänk
Medlem

X-com

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

——————
It’s life…

Permalänk
Medlem

Helt klart Final Fantasy.

Min absoluta favorit är nian: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.square_enix...

Men även sjuan är givetvis en tidlös klassiker: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.square_enix...

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG