Vad bör jag köpa för att öka FPS [I Counter-Strike]?

Permalänk
Medlem

Vad bör jag köpa för att öka FPS [I Counter-Strike]?

Hej!
Tänkte uppdatera datorn och undrade om ni kunde hjälpa mig med vad jag bör köpa för att få en bättre prestanda.

cpu: intel i7 2600k 3.4 ghz
moderkort: ixtreme m5850
ram: 4gb
gpu: AMD Radeon HD 6800 series

mvh Joakim

Rubrik förtydligad/mod
Permalänk
Medlem

Eftersom du inte skriver något om vad du har för HD, så låtsas vi att du redan har en vettig SSD... Så du behöver dubbla ditt RAM minne, och du behöver ett nytt grafikkort.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

4 gb ram till + ett grafikkort , ex begagnat gtx 970 så lär du få en bra boost.

**bort //mod**

Tog bort kontrollfråga, då rubrik förtydligats//mod
Permalänk
Inaktiv

**rensade tråden från OT/ohjälpsamma inlägg (och svar på dito). Vänligen ignorera rensning och fortsaätt med konstruktiv diskussion//mod**

Permalänk
Medlem
Skrivet av esbesb:

Hej!
Tänkte uppdatera datorn och undrade om ni kunde hjälpa mig med vad jag bör köpa för att få en bättre prestanda.

cpu: intel i7 2600k 3.4 ghz
moderkort: ixtreme m5850
ram: 4gb
gpu: AMD Radeon HD 6800 series

mvh Joakim

Tyvärr verkar ditt moderkort vara H67 annars hade det räckt med lite överklockning.
Vilken upplösning kör du i? Gör du annat i bakgrunden?
Så gammalt system börjar bli svårt att uppgradera utan det börjar bli dags för helt nytt.

Ssd och lite mer RAM kan hjälpa mot eventuella dippar men ska genomsnitts-fps upp behövs nog större ingrepp. Grafikkort hjälper oftast men mer för bättre grafik och upplösning, men självklart kan ett nytt (gärna begagnat) hjälpa. Om nätagget tillåter..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD