Bra alternativ till Dropbox för 6 enheter?

Permalänk
Medlem

Bra alternativ till Dropbox för 6 enheter?

Behöver ladda upp och synka filer mellan telefon/dator/moln för mig själv och mina 2 barn. Vi har alla en Androidnalle + var sin Windowsdator.

Behöver följande:

- Fungerar på Android och Windows 10
- Gärna Zero Knowledge dvs. laddas bara upp krypterat
- Behöver en mapp som synkas mellan allas datorer (men ej telefoner)
- Backup av foto + video från telefonen, helst så att mina filer går till min mapp/mitt konto, dotterns till hennes och sonens till hans

Problemet jag haft med Dropbox är att antingen så blandas allt ihop om man bara har ett Dropbox Plus-konto, eller så måste man ha tre Dropbox Plus-konton (slöseri med pengar). Testade även Dropbox Business, men tyckte att den fungerade ännu sämre för våra behov. Även supporten var dålig så vill gärna hitta något annat än Dropbox.

Jag kör idag SpiderOak One som backup på min dator, men den funkar mig veterligen dåligt för behoven ovan.

Tack!

Permalänk
Medlem

Vad menar du med. Blandas allt ihop?
Vi har det på jobbet och det fungerar fint. Såklart med separata konton.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

istället för dropbox kan det ju vara klart mer värt att köra på onedrive?
köp Microsofts Office 365 home, (typ 850:-första året, 750:- år två)

Det ger dig 5 konton med office, samt 1000GB onedrive per konto.
Kan ni köra delade mappar på det ni vill, och egna konton i övrigt.
Dessutom billigare än vad enbart ett Dropboxkonto kostar.

https://www.inet.se/produkt/9170061/office-365-home

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Office 365 Home

399kr på Elgiganten just nu!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem

CloudApp gillar jag, dock inget officiellt stöd för Android. Väldigt bra program med flera fina plugins.
https://www.getcloudapp.com/

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide