Fredagspanelen 158: Sommaravslutning med Threadripper 2, Turing och Battlefield V

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 158: Sommaravslutning med Threadripper 2, Turing och Battlefield V

Det är dags för sommarfinalen av Fredagspanelen med tillhörande snack om höstens lanseringar av grafikkort och processorer samt inte minst det stående inslaget "Veckans Postnord".

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Glad sommar på er då!

Och när de kommer till liquid metal applicering har "Actually hardcore overclocking" bra tips...

Permalänk
Medlem

Vad hände med förra? Skulle kolla sent igår. Men då var den borta även från youtube?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk

Bra start på semestern, glad sommar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk

Är videon gömd på Youtube?

Även på https://www.youtube.com/user/swecab/videos så hittar jag den inte.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hACmAn:

Vad hände med förra? Skulle kolla sent igår. Men då var den borta även från youtube?

Vi fick ta ner den för att det var en bild som hade hamnat på fel ställe. Ber om ursäkt för det.

Skrivet av Frejoh466:

Är videon gömd på Youtube?

Även på https://www.youtube.com/user/swecab/videos så hittar jag den inte.

Det ska den inte vara. Ser du den fortfarande inte?

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

@Epic: Jag ser den under /videos på Swecab-kanelen men den syns inte på Swecab/Home under "uppladdningar" och inte heller under mitt egna flöde med Prenumerationer.. (vilket känns som typiskt Youtube)

Permalänk
Medlem

Ang: 9600k 6/6

Är 4/8 helt dött idag hos Intel?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Vangen:

Ang: 9600k 6/6

Är 4/8 helt dött idag hos Intel?

Det verkar som det, i alla fall som det ser ut idag. Prestandamässigt ligger 6 kärnor/6 trådar mer eller mindre i linje med 4/8. Om inte annat är skillnaderna så pass små att det är svårt att göra två skilda segment av båda konfigurationer.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av Epic:

Det ska den inte vara. Ser du den fortfarande inte?

Efter att ha kollat via länken här på sweclockers så kan jag nu se videon, den var dock 9 timmar gammal, och fick den inte i mitt flöde. Så antar att det är youtube fluff.

Permalänk
Medlem

Fan jag som precis delidda och nu kommer en SweClockers video om det

Ett tips är att bara vrida ytterst försiktig på liquid metal sprutan så det kommer ut lite och inte som mig trycka bakpå som en vanlig kylpasta spruta.

Att ta bort liquid metal som sprutat över hela cpun är inte kul.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Äntligen har ni fått upp den. Hamnade i fredags på denna sida från 2005 när jag klickade på rss-länken: #17460426

Fast rätt kul att läsa folks funderingar när två kärniga CPU till konsumenter skulle släppas (ej Xeon). Nu har vi fler utan att datorn brinner upp.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Oj vilka uppdateringar med frekvenserna. Försöker ni ens Intel?

Permalänk

Testade att skala upp BF1 en gång och fick problemet med knapparna som ni pratar om, men jag tror att knapparna finns, bara att de inte ligger där de ska. Så efter lite letande hittade jag rätt knappar ca halvvägs ner på skärmen från där de skulle vara