Nintendo Mini NES Classic är på lager igen. Köper ni?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2016

Nintendo Mini NES Classic är på lager igen. Köper ni?

Jag köpte ett för 779kr Fynd Folk tog ju hutlösa priser för dessa innan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bålsta
Registrerad
Jul 2006

Har beställt 2, dom är tydligen på väg att levereras just nu.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jun 2002

Jag tyckte ett NESPi-case var en mycket bättre investering

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Okt 2001

Jag lyckades få med mig en Mac Mini ifårn jobbet och köra OpenEmu vilket är helt oslagbart (utseendemässigt) enligt mig, annars hade det nog varit mer intressant för mig med en NES Mini!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2016

Jag ville bara köpa när det var så få om dom men nu när dom är så lätta att få tag på så har jag tappar lusten med att köpa en.

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
10:e våningen
Registrerad
Feb 2002

Köpte en på ClasOhlsons jubileums-rea nyligen och kom undan med 679:-

Har givetvis flera raspberry pi hemma också, men gillar "plug & play" principen på NES och SNES classic.

Kör med 8bitdo:s trådlösa kontroller - fungerar fint

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2013

clas ohlson i Göteborg vad jag sett har haft det i butik hela tiden, har det bara varit slutsålt i andra delar av Sverige eller vad??

[6700k@4.5ghz] [Gigabyte 1070 8gb] [16gb Corsair vengeance 2133mhz] [EVGA supernova G2 650w] [250gb intel ssd] [500gb seagate hdd] Skärm: Acer Predator 144hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2001

Har redan en Raspberry Pi 3B+ med RetroPie och en MiST FPGA, så den fyller ingen funktion för mig.

Ryzen 7 1800X, Asus Prime X370 Pro, 16 GB DDR4 3200 C14, Asus GTX 1070, 2,3 TB SSD, Win10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jul 2015

Raspberry Pi 3 Model B+ och RetroPie

Tycker Nintendos Mini NES är för begränsad för att vara värd pengarna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av Lundan89:

clas ohlson i Göteborg vad jag sett har haft det i butik hela tiden, har det bara varit slutsålt i andra delar av Sverige eller vad??

Säker på att det var NES mini och inte SNES mini? Snes har funnits i drivor och sänkts i pris, NES är en annan historia...

| Intel i2500k | 16g Ram | Gigabyte 7870 OC 2GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011

Jag föredrar mitt original RPI case med NES dekal.
På insidan har jag mottagare till både fjärrkontroll och 360 handkontroll.

i7-920 @ 4.0Ghz - 12GB Corsair XMS3 - EVGA GTX 980 SC - Corsair TX850 - Asus pb298q
Main rigg - LAN-dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

Köpte mitt när det var nytt förra vändan. har använt det max 10 gånger och tycker det är ett skämt jämfört med klassiska NES.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Aug 2008

Har redan en men har beställt en till för att ha vid den andra TVn också

Skickades från m.sweclockers.com

/Asus P8P67 PRO B3/Intel i7 2600K@4.6ghz/Noctua NH-D14/Asus GTX1080 Strix/Samsung 830/16 gb Corsair vengeance 1600mhz/Fractal Design Define R5/Corsair AX850/Kringutrustning: /Ducky G2pro Mx Green/Ducky YOTHMx Green/M-Audio AV40 MK2/MX Master/HyperXCloudII

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av tBiorrith:

Jag föredrar mitt original RPI case med NES dekal.
På insidan har jag mottagare till både fjärrkontroll och 360 handkontroll.

https://i.imgur.com/JtuEaTf.jpg

https://i.imgur.com/rMUrwFj.jpg

Varför kan folk inte hålla sig från att dra upp sina raspberry pi i dessa diskussioner? Det är off topic. Alla vet att man kan emulera skiten. Här pratar vi om en produkt från Nintendo, inte din hobbylåda.

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2013
Skrivet av during:

Säker på att det var NES mini och inte SNES mini? Snes har funnits i drivor och sänkts i pris, NES är en annan historia...

Japp snes mini, jag hade fel 😝

[6700k@4.5ghz] [Gigabyte 1070 8gb] [16gb Corsair vengeance 2133mhz] [EVGA supernova G2 650w] [250gb intel ssd] [500gb seagate hdd] Skärm: Acer Predator 144hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Romelanda
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av Nioreh83:

Varför kan folk inte hålla sig från att dra upp sina raspberry pi i dessa diskussioner? Det är off topic. Alla vet att man kan emulera skiten. Här pratar vi om en produkt från Nintendo, inte din hobbylåda.

Frågan var ”köper ni”, är väl inte orimligt att folk förklarar varför de inte köper?

Jag köpte också en RPI3 istället, använde den säkert en halvtimme eller något sen har den samlat damm. Så jag köper ingen NES denna gången heller.

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Nioreh83:

Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

i7-920 @ 4.0Ghz - 12GB Corsair XMS3 - EVGA GTX 980 SC - Corsair TX850 - Asus pb298q
Main rigg - LAN-dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jun 2002
Skrivet av Nioreh83:

Tja, poängen är väl att det är mycket billigare, och bättre, att emulera spelen med en raspberry pi än att emulera dom med en NES Mini, även om den kommer från Nintendo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2008

@tBiorrith:

Vad är det där för schyssta SNES/ NES dosor?

EDIT; Google är min vän <3 8bitdo NES30 Pro Bluetooth.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Jasn:

@tBiorrith: https://imgflip.com/s/meme/Heavy-Breathing-Cat.jpg

Vad är det där för schyssta SNES/ NES dosor?

Det är en variant från 8Bitdo. Det finns mängder att välja mellan!
Dem funkar över blåtand och har ett litet laddningsbart batteri som laddas med micro-USB. Med betoning på litet (500mah?), låter du kontrollen ligga en vecka är den död när du väl känner för att spela.
Retropie kan vara något knepigt att para kontrollern i också, men när det väl är gjort funkar det.

Jag föredrar 360-kontrollern dock. Plug-n-play på den! Retropie stöder det out of box.
Batteriet håller i månader på dessa, och när dem dör är det bara att byta 2x AA-batterier.
Jag delade min mottagare och satte den på insidan som det syns i bild.

http://www.8bitdo.com/#Products

https://cdon.se/search?q=8bitdo

Main rigg - LAN-dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jan 2007

Man kanske skulle passa på att införskaffa sig en enhet innan dom tar slut igen...

Beef?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

ryktas ju om att nyreleasen inte ska vara hackbar något om att de antingen bytt uttaget helt till en annan kontakt eller inte anslutit datapinnarna på micro usb kontakten så metoderna som var till orginal mini nes är inte möjliga.

dvs man kan inte baka in fler egna spel.

sen hur mycket sanning det ligger i det vet jag ej bara sett något youtube klipp angående nyreleasen men visades inget på den faktiska enheten.

och bryr mig inte så hårt har ett vanligt nes kvar från när jag var liten.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2004

Köpt en och den gick utmärkt att använda Hakchi på den. Så bara köp på!

MSI X299M Carbon | Core i9 7900X @ 4.6 GHz| NZXT x62 | Crucial Ballistix 32768 MB DDR4-2400| 500GB Samsung 960 EVO, 1050GB Crucial mx300, 480GB Seagate 600 | ASUS 1080 Ti Strix OC 11GB @ 1733/11800| Enthoo Evolv mATX TG | EVGA 850W G2 Supernova | ASUS ROG Swift PG348Q 34" | 64TB UNRAID NAS | HP Spectre 13 | i5-8250U | 8192MB | 512GB NVMe SSD |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Rouge of Darkness:

ryktas ju om att nyreleasen inte ska vara hackbar något om att de antingen bytt uttaget helt till en annan kontakt eller inte anslutit datapinnarna på micro usb kontakten så metoderna som var till orginal mini nes är inte möjliga.

dvs man kan inte baka in fler egna spel.

Det var falska rykten. Hårdvaran är iaf samma. Sedan om dom lagt in något mjukvaruskydd mot att mecka med mjukvaran vet jag inte.

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2018

Palla.
Köp fjärr för 100 spänn på amazon.
Tanka sen emulator och du har tusentals spel att spela på din 50 tums widescreen.
Med tanke på att där produceras såpass många av mini-nes så lär där inte bli något samlarvärde av den.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2008

@tBiorrith: Tack för infon, hade det inte varit för batteriet så hade jag köpt dem direkt!

Har ändå 2 Xbox One S dosor som kan köras på blåtand så får bli dem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av tumvanten:

Palla.
Köp fjärr för 100 spänn på amazon.
Tanka sen emulator och du har tusentals spel att spela på din 50 tums widescreen.
Med tanke på att där produceras såpass många av mini-nes så lär där inte bli något samlarvärde av den.

Kan du utveckla? Låter intressant.

Main rigg - LAN-dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2018
Skrivet av tBiorrith:

Kan du utveckla? Låter intressant.

Ja du köper ju en vanlig handkontroll med usb på amazon.
Kopplar in den till din dator.
Laddar ner en emulator som kan köra spelen.
sen laddar du bara ner vilket spel du vill.
kopplar datorn till tvn och du har en fullt fungerande konsol som du spelar på tvn.
allt detta för endast en kostnad av 100kr för handkontrollen, eller vad den nu kan kosta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av tumvanten:

Ja du köper ju en vanlig handkontroll med usb på amazon.
Kopplar in den till din dator.
Laddar ner en emulator som kan köra spelen.
sen laddar du bara ner vilket spel du vill.
kopplar datorn till tvn och du har en fullt fungerande konsol som du spelar på tvn.
allt detta för endast en kostnad av 100kr för handkontrollen, eller vad den nu kan kosta.

>_>

Main rigg - LAN-dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

Jag har aldrig förut hört någon kalla spel-controller för "fjärr" ...

Jag har hört att Wii Classic och Wii Classic Pro - handkontroller också ska funka på NES mini och SNES mini. Då funkar också Home-knappen för att gå ur ett spel och tillbaks till menyn. Men man kan behöva montera bort en grej på kontakten först (obs: triwing-skruvar) för att två kontakter ska få plats i uttagen då de sitter för nära varandra.

Jag spelade aldrig NES när jag var liten så jag har ingen nostalgi. De senaste dagarna har jag spelat många gamla konsollspel i emulator i studiesyfte för att samla idéer till en spelidé jag har. Ett dussin av dessa var NES-spel men av dessa finns bara ett bland de 30 förinstallerade i NES mini.
Jag använder en gammal Sega Saturn-handkontroll moddad till USB efter att jag jag läst många uttalanden om att den skulle vara skönast av de gamla handkontrollerna. Men styrkors är dåliga på diagonalen ... så jag önskade att jag haft en SunCom TAC-II att spela med istället.