Xbox 360 kontroll glappar

Permalänk
Medlem

Xbox 360 kontroll glappar

Har börjat få ett problem med min Xbox 360 kontroll som jag använder till PC. När sladden inte är i en stabil position utan att man rör handkontrollen upp eller ned så tappar den "connection" och jag måste justera kontrollen igen för att den ska återkoppla. Väldigt frustrerande såklart.

Är detta ett tecken på att kontrollen är på väg att gå sönder? Alltså något fel med sladden tänker jag.

Permalänk
Medlem

Ja skulle jag säga om inte fler saker krånglar i porten.
Öppna kontrollen och se om någon lödning har lossnat lite. Om du är lite duktig på att löda så skulle du nog också kunna löda dit en ny sladd om du får tag i en.

Annars köp en ny kontroll

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

satt i typ samma veva, nackdelen är att det är svårt att hitta en 360 kontroll som är värd pengarna, man vill komma så nära som möjligt.

Jag hade kört över min usb-port till breaken på kabeln, så jag beställde en ny sådan så den inte glappar där.. det vart en investering om 30 kr ca, kolla vart det glappar i kabeln, kan ju vara slutdelen och den går att ersätta (Om du har breakaway adaptern, fanns med i original kontrollen)

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Avstängd

byt till den nya

liten puttig dongel

Visa signatur

Köksbord i trä | Fyra ex stolar | Fyra ex Engstarr sittdynor

Permalänk
Medlem
Skrivet av jurassic park:

jag hatar den nya kontrollen mer än livet själv, tycker 360 är perfekt som den är. Detta är vad jag personligen tycker.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mightybjorn:

jag hatar den nya kontrollen mer än livet själv, tycker 360 är perfekt som den är. Detta är vad jag personligen tycker.

Kör den trådlösa varianten av 360 kontrollen med adapter så slipper du kabeln.

Permalänk
Medlem

Försök lista ut var på sladden glappet sitter. Har du tur så är det på den lilla stumpen precis vid USB-kontakten. Den är nämligen utbytbar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mightybjorn:

jag hatar den nya kontrollen mer än livet själv, tycker 360 är perfekt som den är. Detta är vad jag personligen tycker.

bara ett tips broder

uppgradera till något nytt och fräscht

Visa signatur

Köksbord i trä | Fyra ex stolar | Fyra ex Engstarr sittdynor

Permalänk
Medlem
Skrivet av jurassic park:

bara ett tips broder

uppgradera till något nytt och fräscht

många som gillar den, jag tycker allt känns plastigt och jobbigt att hålla i, jag personligen föredrar min 360 gamepad före xbonepad men det är vad jag tycker

förhoppningsvis så är det bara denna du behöver: https://imgur.com/a/Ij0M1LX

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mightybjorn:

många som gillar den, jag tycker allt känns plastigt och jobbigt att hålla i, jag personligen föredrar min 360 gamepad före xbonepad men det är vad jag tycker

förhoppningsvis så är det bara denna du behöver: https://imgur.com/a/Ij0M1LX

Bara så du vet finns det lite olika Xbox one kontroller. Den första har dåliga "bumpers" medan de senaste (de som kom med One S) har bra "bumpers" och en bättre textur på ytan. Även Dpad är ju mycket bättre enligt de flesta på one. Sen finns ju även deras Elite kontroll men den kostar ju en del.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb