Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2018

Kompakt tangentbord

Söker ett prisvärt, kompakt tangentbord. Är inte så förtjust i det mekaniska klicket drar mig mer åt låg profil men är öppen för förslag. Djup och bredd är det som spelar störst roll i detta fallet.

Blev förtjust i detta: https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/hv-kb390l-low-pro...
Men det verkar inte att finnas kvar på den nordiska marknade. Rätta mig gärna om jag har fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2016

@Jagga: Satt bara för en timme sedan och kikade på samma tangentbord, ser onekligen läckert ut.

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H @120Hz | Nvidia GTX 1080 FE | Random RGB

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Halland
Registrerad
Maj 2015

@Jagga:
Enligt maxfps: inkommer i lager 12/7.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2018

@Persikan: verkar sjukt trevligt ja..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2018

@Persikan: verkar sjukt trevligt ja..

@Felion1337 ofan saftigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Mar 2014
Skrivet av Jagga:

Söker ett prisvärt, kompakt tangentbord. Är inte så förtjust i det mekaniska klicket drar mig mer åt låg profil men är öppen för förslag. Djup och bredd är det som spelar störst roll i detta fallet.

Blev förtjust i detta: https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/hv-kb390l-low-pro...
Men det verkar inte att finnas kvar på den nordiska marknade. Rätta mig gärna om jag har fel.

det du länkat är mekansikt

Phanteks Entoo evolve matx temperd glass, Intel i7 5820k, 32gb Hyper beast ram, Asus GTX 1080 strix, EVGA micro 2 x99, 2 stycken Samsung evo850 500gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
瑞典
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av Adnerhill:

det du länkat är mekansikt

Blå dessutom. De som låter värst.

After Chuck Norris visited The Virgin Islands, they are just known as The Islands.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Mar 2014
Skrivet av Boss302:

Lite komiskt

Phanteks Entoo evolve matx temperd glass, Intel i7 5820k, 32gb Hyper beast ram, Asus GTX 1080 strix, EVGA micro 2 x99, 2 stycken Samsung evo850 500gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av Boss302:

Nja, det roligaste är att just den brytaren inte finns i blått. Den klickande varianten är vit. Maxgaming har kanske tagit mantrat att dumma ner beskrvningen för konsumenten ett steg för långt i det här fallet.

MBP | Hackmac | TH-X00 PH/Mojo | Några tangentbord

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Jagga:

Du är medveten om att alla mekaniska brytare inte klickar va? Värt att ha i åtanke tänker jag.

Tex Cherry MX brun känner man i tangenten att den når aktiveringspunkten, men den klickar inte som en blå eller grön brytare gör. Sen röd och svart varken klickar eller ger denna taktila återkoppling utan är bara helt linjära.

Sen finns förstås andra märken som på olika vis har samma koncept fast med andra namn och färger. Men jag har främst koll på Cherry. Bara att googla så hittar du info om vad som är vad.

Du visste kanske redan allt detta men tipsar iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Chassi: Fractal Design Define R4 | MB: ASRock Z77 Extreme 4 | CPU: Intel Core i5 3570K@4.3Ghz | Kylare: Noctua NH-U9B | RAM: 8GB Team Elite DDR3 1600Mhz | GPU: Sapphire 290X Tri-X | PSU: EVGA Supernova G2 750W | TGB: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Sony MDR-1A+Antlion Modmic 4.0

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
瑞典
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av Khers:

Nja, det roligaste är att just den brytaren inte finns i blått. Den klickande varianten är vit. Maxgaming har kanske tagit mantrat att dumma ner beskrvningen för konsumenten ett steg för långt i det här fallet.

? 5min https://youtu.be/9UhLZ9AWHJM?t=300

After Chuck Norris visited The Virgin Islands, they are just known as The Islands.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2018

@Zemlan: Har upptäckt detta i mitt sökande efter "Det perfekta tangentbordet" men tycker inte jag blir klokare då klickande/ljudet förändras ganska frekvent mellan tillverkare samtidigt som utbudet av tangentbord som är "TKL" och lågprofilt i Sverige kan jag tycka är riktigt dåligt.

Men uppskattar att du tog dig tiden!