Tips på en bra gaming data för ca 10k

Permalänk

Tips på en bra gaming data för ca 10k

Tjena!
Jag har denna stund en väldigt ostabil och gammal data vilket gör att det blir jobbigt när jag spelar, hade uppskattat all hjälp med era tips om en bra data för ungerfär 10k.

Tack på förhand

Permalänk
Avstängd

Vad för gammal PC är det du har nu? Kanske kan vara möjligt med att uppgradera den?

Ny kylpasta och damma av den gamla datorn och ett nytt grafikkort?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

@VadSaDu: Ja de hade jag kunnat göra men den är ca 6-7 år gammal och har bytt delar flera gånger redan men fortfarande samma problem. Tänkte att de va lika bra att fixa en helt ny

Permalänk
Medlem

Kan du återanvända ditt gamla chassi? Är det formfaktorn atx?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@MnMFisk: Jag är inte sådär jätte kunnig om datorer osv, men föredrar nytt eftersom det kommer väldigt mycket damm in innanför chassit

Permalänk
Permalänk

@XripperX: helst att jag får tips om delar, till exempel att någon gör en färdig kundvagn på typ inet ller något liknande

Permalänk
Medlem

Ska du bygga själv eller låta inet göra det? Skulle verkligen rekommendera att bygga själv

Permalänk

@MnMFisk: bygger själv, har en kompis som byggt flera som kan hjälpa mig att sätta ihop datan

Permalänk
Medlem

https://komponentkoll.se/bygg/FbVoq Köp windows billigt o bra från t.ex Kinguin eller Ebay. Om du vill kan du byta chassi då det är en smaksak.