Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

Lenovo legion

Hej! Funderar på denna datorn men tänkte kolla här först då jag inte har så bra koll. Är den något att ha eller finns det mer prisvärda i samma prisklass?

https://www.webhallen.com/se/product/285444-Lenovo-Ideapad-Y5...

9000kr är max budget, jag har tänkt att spela cs, pubg och bf1.

Tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2010

Lenovo LEGION Y520

Skrivet av bankdosa:

Hej! Funderar på denna datorn men tänkte kolla här först då jag inte har så bra koll. Är den något att ha eller finns det mer prisvärda i samma prisklass?

https://www.webhallen.com/se/product/285444-Lenovo-Ideapad-Y5...

9000kr är max budget, jag har tänkt att spela cs, pubg och bf1.

Tack!

Har själv en Lenovo LEGION Y520 och jag är helnöjd med den med tanken på att min gamla stationära var ca: 8 år gammal. Tänkte först skaffa en ny stationär men kom på att jag inte hade tillräckligt med utrymme i den nya bostaden.

Sitter och spelar mest mmorpg som typ World Of Warcraft, Guildwars 2 etc. Så inte så särskilt krävande. Den duger gott och väl till det jag gör och borde fungera bra för dig också.

Köpte min dock på Mediamarkt. Den varianten dom säljer har en mini displayport istället för en SD kort läsare. För att kunna koppla en extern skärm dvs. NVIDIA GeForcer GTX 1060, 6Gb, Max-Q är mera än kapabel att köra en 144Hz skärm om du skulle vilja det.

Laptop: Lenovo LEGION Y520, OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: INTEL Core i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060(6GB) Max-Q, Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express) etc... Y520 har en Mini-Displayport som är kompatibel med Displayport 1.2 genom en MDP till DP kabel för att kunna använda en extern 144Hz skärm.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svenstavik
Registrerad
Jan 2010

Jag har en y520 med 7700HQ, 16GB ram och ett 1050Ti.
Nöjd med maskinen överlag, dock är den kanske inte den mest rediga lösningen av alla maskiner. Min har redan börjat fått sprickor i kanterna på baksidan.

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013
Skrivet av Ph0bLif3:

Har själv en Lenovo LEGION Y520 och jag är helnöjd med den med tanken på att min gamla stationära var ca: 8 år gammal. Tänkte först skaffa en ny stationär men kom på att jag inte hade tillräckligt med utrymme i den nya bostaden.

Sitter och spelar mest mmorpg som typ World Of Warcraft, Guildwars 2 etc. Så inte så särskilt krävande. Den duger gott och väl till det jag gör och borde fungera bra för dig också.

Köpte min dock på Mediamarkt. Den varianten dom säljer har en mini displayport istället för en SD kort läsare. För att kunna koppla en extern skärm dvs. NVIDIA GeForcer GTX 1060, 6Gb, Max-Q är mera än kapabel att köra en 144Hz skärm om du skulle vilja det.

Hej. Kollade upp den på mediamark, den kostar 1000 mer men har som du säger 3gb mer vram och dispayport. Den kanske är mer prisvärd än den jag länkade då?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Nov 2016

@bankdosa: Känns väl som att den är ok för sitt pris, det som du kommer behöva göra är skaffa en till SSD sen då den bara har 256gb lagring

Win10 PRO | Intel I5 6600K | MSI Krait Gaming 3x | Asus Strix 1070 | Deepcool Captain 120 White | Corsair Vengeance 16gb LED | EVGA G2 650W | Fractal Design Define C Window | 120gb Kingston SSD | Crucial MX200 M.2 500GB SSD | Intel 540 SSD 480GB | Crucial MX300 750GB | SSD 2TB Firecuda SSHD | Noiceblocker eLoop B12-P

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2010
Skrivet av bankdosa:

Hej. Kollade upp den på mediamark, den kostar 1000 mer men har som du säger 3gb mer vram och dispayport. Den kanske är mer prisvärd än den jag länkade då?

Skickades från m.sweclockers.com

I längden så är den nog mera prisvärd och du kommer ju kunna köra lite tyngre spel med högre inställningar med en 6Gb grafikkort.

Att den har en mini-displayport är bara ett plus utifall du skulle vilja ha din laptop lite mera stationär hemma genom att koppla en extern skärm och möjligtvis en fullstor tangentbord också till ett av USB3 uttagen.

Laptop: Lenovo LEGION Y520, OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: INTEL Core i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060(6GB) Max-Q, Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express) etc... Y520 har en Mini-Displayport som är kompatibel med Displayport 1.2 genom en MDP till DP kabel för att kunna använda en extern 144Hz skärm.