Hjälp hitta det perfekta chassit!

Permalänk

Hjälp hitta det perfekta chassit!

Hejsan
Då jag nu fått lite cash i fickan har jag bestämt att uppgradera min rig. Jag letar efter nytt chassi då jag inte är helt nöjd men min nuvarande Phanteks P400S. Jag tänkte att jag ville ha ett chassi med mycket utrymme för cables och "cable management" då det inte är min starkaste sida. Vill oxå kunna se in och titta på mina fina komponenter i chassit. Så jag tänkte något liknande till Corsair x570.
Någon som kanske har chassit och kan berätta om den? Har ett ATX moderkort och har en budget på runt 1500kr.

Permalänk
Medlem

Bra möjligheter till kabeldragning samt kylning

https://www.inet.se/produkt/6902639/fractal-design-meshify-c-...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk

@Magnituden: Tror du det är möjligt att få plats med en 240mm cpu-vattenkylare på toppen av chassit?

Permalänk
Medlem

Fractal Design F6 för nice ljuddämpning

Permalänk
Medlem

@pepeccuino:

"Ska du ha vattenkylning i datorlådan passar Meshify C utmärkt; i fronten får du plats med en radiator på hela 280/360mm och i toppen 240mm och passar perfekt med Fractals storsäljare Celsius S24 samt Celsius S36."

Så ja det borde fungera alldeles utmärkt

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem

@pepeccuino:

vad gör att du inte är nöjd med nuvarande chassi?
vilken modell av p400s har du? för finns i utförandet med och utan fönster vad jag ser
(du skriver att du inte är helt nöjd men du pekar inte ut något speciellt?)

Så svårt att hjälpa dig då man inte riktigt vet var man ska börja leta

Visa signatur

CPU: i7 14700K MOBO: ASUS ROG Strix Z790-A Gaming WIFI II
GPU: 1080TI Aero RAM: 64GB Corsair Dominator platinum 5600MHz
SSD: Samsung 990 PRO M.2 1TB + WD Black SN850X 4TB
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic PSU: Seasonic Prime GX 1300W
Kylning: Custom loop, 3x360 rads

Permalänk

@erieri02: Jag nämnde i inlägget att jag vill ha mer utrymme för kablar och ssds, HDD osv. Och så nämnde jag att jag vill ha nåt liknande till corsair x570, där man ser in i chassit väl men fär ett lägre pris. Och att man får plats med en nzxt x62 i toppen av chassit. Verkar inte som att du läst tråden?

Permalänk
Medlem

@pepeccuino:

jag läste ditt inlägg
du nämnde inget om mer plats för ssd/hdd osv..

och vad är osv.. för dig?

det enda du skrev var att du inte var nöjd med ditt chassi och ville ha ett chassi med plats för kablar då det inte är din starkaste sida och att du ville kunna se dina komponenter
samt gav förslag på något du gilla (570X)

jag anser att egentligen alla chassin med PSU cover/shroud har bra med utrymme att dölja kablar och 570X har bara shroud på halva botten delen vilket jag anser som sämre..

sedan har 570X glaspanel på både höger och vänster sida vilket verkligen sätter krav på kabeldragningen

därav undrade jag VAD du ogillade med ditt nuvarande för att hitta ett chassi som inte har de sakerna på det nya för Phanteks p400s finns i olika utföranden (både med och utan fönstersida bla.)

för jag är inte tankeläsare varav jag ställer frågor till dig så jag och ev. andra kan hjälpa dig

Visa signatur

CPU: i7 14700K MOBO: ASUS ROG Strix Z790-A Gaming WIFI II
GPU: 1080TI Aero RAM: 64GB Corsair Dominator platinum 5600MHz
SSD: Samsung 990 PRO M.2 1TB + WD Black SN850X 4TB
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic PSU: Seasonic Prime GX 1300W
Kylning: Custom loop, 3x360 rads

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av pepeccuino:

Hejsan
Då jag nu fått lite cash i fickan har jag bestämt att uppgradera min rig. Jag letar efter nytt chassi då jag inte är helt nöjd men min nuvarande Phanteks P400S. Jag tänkte att jag ville ha ett chassi med mycket utrymme för cables och "cable management" då det inte är min starkaste sida. Vill oxå kunna se in och titta på mina fina komponenter i chassit. Så jag tänkte något liknande till Corsair x570.
Någon som kanske har chassit och kan berätta om den? Har ett ATX moderkort och har en budget på runt 1500kr.

Ta och titta på filmerna nedan och se vilket som passar bäst.

https://www.sweclockers.com/test/24928-fractal-design-define-...
https://www.sweclockers.com/test/22884-fractal-design-define-...
https://www.sweclockers.com/test/24279-fractal-design-meshify...