Anthem drevs av två Geforce GTX 1080 Ti under E3 2018

Permalänk
Inaktiv

Jag nöjer mig med 1080p 30fps. Motionblur och bra story/spel får en att glömma pixlar å fps 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gissar på att SLI-stödet är magiskt bortblåst lagom till release.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Blir du verkligen så upprörd över detta?

Ja. Det är fult att luras.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja. Det är fult att luras.

Luras? De kör ju faktiskt på hårdvara vem som helst kan köpa. Självklart är det inte billigt att kunna driva alla spel i 4k 60 FPS Dessutom när spelet väl är släppt 22 februari 2019 finns det antagligen nya kort. Eller påstod de att de körde det på någon annan Hårdvara innan?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Ser inga problem med att det är så pass krävande, Crysis var extremt krävande och kolla vad den grafiskt tekniska generationen har hamnat efter det!

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Luras? De kör ju faktiskt på hårdvara vem som helst kan köpa. Självklart är det inte billigt att kunna driva alla spel i 4k 60 FPS Dessutom när spelet väl är släppt 22 februari 2019 finns det antagligen nya kort. Eller påstod de att de körde det på någon annan Hårdvara innan?

Utöver det så spelar de även in det också i 4K?

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: Det är inte ens värt att argumentera emot folk som pratar om att företag ”luras”, eftersom begreppet är totalt urvattnat av att det används hela tiden om allt och ingenting.

När alla luras, så luras ingen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sveklockarn:

Var har du fått den informationen ifrån?

It's a secret;.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Luras? De kör ju faktiskt på hårdvara vem som helst kan köpa. Självklart är det inte billigt att kunna driva alla spel i 4k 60 FPS Dessutom när spelet väl är släppt 22 februari 2019 finns det antagligen nya kort. Eller påstod de att de körde det på någon annan Hårdvara innan?

Som sagt var så hade jag varit helt OK med detta om de specificerat hårdvaran. Nu får man lätt intrycket att det kan rulla på sämre hårdvara.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Som sagt var så hade jag varit helt OK med detta om de specificerat hårdvaran. Nu får man lätt intrycket att det kan rulla på sämre hårdvara.

Jag utgår alltid ifrån att de ger spelen de visar upp bästa möjliga förutsättningar att imponera på oss. Nu har de visat spelet på dyr hårdvara det är inget att klaga på. Det är värre när de visar förrenderat material eller kraftigt "skriptat" och påstår att det är vanligt ingame material.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Det står INGENSTANS att Anthem E3 demot KRÄVDE 2st 1080Ti för att kunna köras. Systemet hade 2st 1080ti i sig. Antagligen ville dom vara säkra på att prestandan inte vid något tillfälle skulle sjunka under en viss nivå. Titta bara på Star Citizen. Tror ni deras 60fps+ videos sker mirakulöst? Jag som sitter på bra prylar har t.om kämpigt ibland att driva SC i över 45fps (ja jag vet att fpsen är bunden mot servrarna osv osv).

Inte för att kasta skit på Bioware men personligen tyckte jag inte grafik i detta "demo" var särskilt imponerande alls. Det ser ut som Destiny 2 i thirdperson ungefär. Tittar man på effekter osv så är det inte WOW känsla. Spelet går säkert driva i 4K/60fps med ett ensamt 1080ti.
Och när spelet väl är släppt så har vi en ny serie grafikkort, så 1180 då möjligtvis vid punkten spelet är släppt för 4K.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag utgår alltid ifrån att de ger spelen de visar upp bästa möjliga förutsättningar att imponera på oss. Nu har de visat spelet på dyr hårdvara det är inget att klaga på. Det är värre när de visar förrenderat material eller kraftigt "skriptat" och påstår att det är vanligt ingame material.

Nu sa de ju varken bu eller bä förren efteråt. Men ja det hade varit klart värre om de visat förrenderat eller scriptat och gett sken av att det renderades i realtid. Men mindre dåligt är fortfarande dåligt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Happ. Antar väl att det är dags att uppgradera då. Kör ett 1080Ti nu, men vill inte köra SLI. Vilket grafikkort rekommenderar ni som motsvarar 2st 1080Ti?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Får väl hoppas då att Anthem har ett väl fungerade SLI stöd vid release.

Det hoppas jag inte alls på, jag hoppas på välfungerande stöd för flera grafikkort via antingen DX12 eller Vulcan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ulayo:

Happ. Antar väl att det är dags att uppgradera då. Kör ett 1080Ti nu, men vill inte köra SLI. Vilket grafikkort rekommenderar ni som motsvarar 2st 1080Ti?

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ulayo:

Happ. Antar väl att det är dags att uppgradera då. Kör ett 1080Ti nu, men vill inte köra SLI. Vilket grafikkort rekommenderar ni som motsvarar 2st 1080Ti?

Why?
Icke optimerat "demo" på en slinga som förmodligen var klar ett år innan release.
Tills att spelet kommer räcker nog ett 1080 om du nu inte vil köra i 4K/60Hz på Ultra vilket ingen kan ha trott skulle gå på 1x1080Ti.

Får jag 1440p i high (med lite tweaks) att rulla runt 100FPS+ är jag nöjd.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk

Märklig underton tycker jag, som att det skulle vara höga krav.

Vem tror i sin vildaste fantasi att man kan slå på allt ögongodis som finns och köra 4k med 60fps med något annat än toppgrejer?

Skrivet av Ozzed:

Som sagt var så hade jag varit helt OK med detta om de specificerat hårdvaran. Nu får man lätt intrycket att det kan rulla på sämre hårdvara.

Rulla? Skulle inte kalla 4k 60fps för rulla, det är super-entusiastgrejer och då har man samma hårdvara. Man kan nog köra medium stabilt på ett 1060gtx om man nöjer sig med 1080p.

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Medlem

@dannesthlm: Så om man kör DX12 så är det inte längre SLI eller Crossfire då menar du??

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

@dannesthlm: Så om man kör DX12 så är det inte längre SLI eller Crossfire då menar du??

Precis så är det, då fungerar det på ett helt annat sätt som gör hela crossfire/sli-konceptet föråldrat. Det förutsätter dock lite mer arbete från tillverkarna av spel och annan mjukvara som det verkar. Vid vulcan kan man om jag inte minns helt fel köra en kombination av ett Nvidia-kort och ett AMD-grafikkort dessutom eller om det var tvärt om...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Här var det som de åkte ned i vasken för mig.
https://www.youtube.com/watch?v=O0Dp7HeW9vs

Jävla lögnare.

Köpte spelet, vilken besvikelse, blev inga DLC dock, så de lurade mig bara en gång.

Testade demot och kameravinkeln var hemsk >:(

Skrivet av Ozzed:

Men vad fan?? Först Intel med sina "28c@"5Ghz"" och nu detta! Det är klart att det är självklart att sådant här trams måste bort. Vem sitter med 2X 1080TI som priserna ser ut nu?? Och dessutom när Nvidia gått ut och mer eller mindre dödförklarat SLI. När man demar något så ska det vara verklighetsförankrat fattar de väll?? Fan vad förbannad man blir.

Galningen som postat under ditt inlägg. Skulle aldrig köpa en massa grafikkort för ett skitspel

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag utgår alltid ifrån att de ger spelen de visar upp bästa möjliga förutsättningar att imponera på oss. Nu har de visat spelet på dyr hårdvara det är inget att klaga på. Det är värre när de visar förrenderat material eller kraftigt "skriptat" och påstår att det är vanligt ingame material.

Du menar som när Intel gjorde en demo på formula1! xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oaktree:

Du menar som när Intel gjorde en demo på formula1! xD

https://www.youtube.com/watch?v=Dy4bELAYjKU

Jo den minns man allt förstår inte varför de var så korkade. Om de nu ska ljuga kunde de väl lika gärna gömt en bra speldator där framme som han spelade ifrån. Då hade de kommit undan med det, i alla fall fram till kunder som köpt datorer med den processorn och försök spela spelet börjar gnälla.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jo den minns man allt förstår inte varför de var så korkade. Om de nu ska ljuga kunde de väl lika gärna gömt en bra speldator där framme som han spelade ifrån. Då hade de kommit undan med det, i alla fall fram till kunder som köpt datorer med den processorn och försök spela spelet börjar gnälla.

Ja det hade ju blivit änuu värre!