Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014

Ps4 kontroll

hej Sweclockers. Jag försöker koppla in min Ps4 kontroll till datorn med hjälp utav DS4. Men ett litet problem är att när jag som i mitt fall då ska spela fifa så agerar datorn som att det är dubbla handkontroller inkopplade varav en är PS4 och den andra Xbox kontroll. Hjälper inte att köra "Hide DS4 controller" då det inte går att öppa DS4 i exclusive mode. Enligt dem själva ska man stänga av Steam och andra spelapplikationer men detta hjälper inte. Finns det någon form utav fix för detta? Uppskattar gärna ett svar.

OBS!!! Läste någonstans att det finns ett program som heter Exclusivemodetools.exe. Någon som har tidigare erfarenheter utav detta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2018

Har haft samma problem som dig med PS4-kontroll, DS4 och just FIFA. Pillade runt en hel del med diverse fix och detta är vad som slutligen fick det att fungera för mig:

* Hide controller påslaget
* Jag hade dubbla enheter för kontrollen när jag kikade i enhetshanteraren, inaktiverade en av dessa (osäker på om detta är avgörande då allt fungerade för mig i nästa punkt).
* Startordningen är viktig då just FIFA försöker "göra sin egna DS4" av kontrollen. Detta fungerar varje gång för mig:
1. Med urkopplad kontroll; Starta DS4
2. Starta FIFA
3. Koppla in kontrollen