Workstation laptop för universitet (3d)? 24000kr budget

Permalänk
Medlem

Workstation laptop för universitet (3d)? 24000kr budget

Tja igen SweC!

Kanske har gjort lite för många trådar det senaste angående laptopköp men vill verkligen få allt rätt. Jag skall studera Visuell Gestaltning - Digital Design nu till hösten och har kollat på laptops i 2-3 månader nu, varenda dag nästan.

Innan har kravet vart ett 1070 med en 8gen i7 cpu för att den skall klara av alla slags 3d samt redigeringsprogram som jag slänger mot den. Kikade lite på workstations som lenovos thinkpad P serie har att erbjuda men jag läste att man inte ska skaffa workstations om man inte jobbar med det proffesionellt. Jag vill inte att min dator skall hindra mig från att prestera till max effekt under mina studier så jag har kommit tillbaka till alternativet att kanske införskaffa mig en workstation om det nu ger mig mer ''benefit'' över en gaming dator.

Hade även vart schysst med en thunderbolt 3 port så jag kan koppla in en GPU amplifier när jag är hemma så jag även kan spela spel såklart!

Vad är era åsikter?

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240