Lenovo erfarenheter av garantiärenden?

Permalänk

Lenovo erfarenheter av garantiärenden?

höger musknapp har gått sönder på min Lenovo X250, jag skulle precis beställa en ny touchpad med knappar men så kom jag på att datorn kanske fortfarande hade garanti. Mycket riktigt 13 dagar kvar stod det.
jag skapade ett garantiärende på deras sida i söndags, det har nu gått 5 arbetsdagar helt utan respons.

Hur lång tid kan man förvänta sig att det tar? förhoppningsvis fördröjer dom det inte till att garantin har gått ut då jag redan har registrerat ärendet. tror att det är 8 dagar kvar på garantin nu

Visa signatur

Asus WS X299 SAGE/10G | i9-10980XE | 6700XT | Samsung G9 | Dark Power Pro P8 900W | Define R5 Limited Gold | WD Black SN750 1TB NVMe | 8x Micron M500 960GB RAID 0

Asus Rampage IV | Xeon E5 1680 V2 | 64GB 1866MHz | GTX 980 Ti | NEC MultiSync FE2111SB (CRT) | Fractal Edison 750W | Define R2 | Liteon 512GB NVMe | 4x Micron M500 960GB RAID 0

Permalänk
Medlem

@Cordinator:
Mig veterligen så om man har registerat ett garanti ärende, så spelar det ingen roll om garanti tiden går ut under tiden det tar för butik/företag att hantera ärendet.

Jag har haft med Lenovo att göra, det var visserligen som "butik" eftersom jag jobbade i en då så det fungerade lite annorlunda eftersom jag kontaktade dem via telefon, så efter att de hade skapat ärendet, var det bara att skicka iväg datorn till deras servicecenter.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Ring dem! Deras telefonsupport var bra sist jag använde den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Ring! De bytte grejer i min X260 inom 24 h från dess jag ringt dem!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Fortsätter med att säga ring. De kom och bytte kompisens moderkort på efter ett samtal.
Men i värsta fall så är trackpaden en enkel del att byta som kostar 200-300

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Jag ringde dem två ggr under garantiperioden när mitt X220 började strula och båda gångerna skickade de ut en tekniker dagen efter samtalet som åtgärdade problemet (utbyte av moderkortet) på ett fint och ordentligt sätt hemma hos mig. 10/10 service!

Som övriga skriver - ring!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Jag hade problem med pekplattan och lämnade in datorn för service. Jag filmade problemet och bifogade klippet i mejlet. Jag minns inte hur länge jag var utan dator men de uppdaterade mjukvaran och skickade tillbaka den, vilket inte hjälpte. Under drygt ett halvår fick jag skicka tillbaka den tre gånger för samma fel efter att ha filmat problematiken varje gång. Till slut gav både de och jag upp och jag fick pengarna tillbaka.

Nu var i och för sig hela den datorn ett sorgebarn (Lenovo B5400) med fler mjukvaruproblem, men ändå.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

@LaoLao:
Vilket är synd. Nu är supporten för thinkpad skiljd vad jag vet från den vanliga och att deras vanliga är rätt kass i jämförelse

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Jag hade ett ärende som jag dragit på i typ ett halvår på på min x1 carbon innnan jag la upp det i deras (hemska) supportportal. Tog typ en vecka sen ringde en snubbe från nån supportfirma (minns inte vilken) och frågade om jag va hemma på adressen som stod på ärendet under dagen. Meddelade att jag skulle vara på universitetet i lkpg (bor i nkpg) så vi bestämde en tid och han dök upp och bytte skärmpanelen på typ tio min.
Är det brådis håller jag med de andra; ring! Du har ju antagligen nästa-dag-support och det är säkert lättare för dom att infria det vid telefonkontakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hade riktigt dålig erfarenhet av deras kundtjänst via e-post. Det tog först och främst typ en vecka innan man fick svar på första mailet. Sedan hävdade de under 1,5 veckas tid att min dator inte hade ett trådlöst nätverkskort trots att jag skickade print på specifikationer och att jag var uppkopplad trådlöst. Det gick bättre när jag lyckades få tag på dem via telefon så jag får upprepa tidigare tips: ring!

Permalänk
Medlem

Vi hade en laptop med en tangent som var trasig. Det tog 1 dag så ringde dom sen en dag till så ringde DHL och bokade hämtning. Sen tog det 4 dagar så var den tillbaks och reparerad. Gick jäkligt smidigt, resten av våra laptops har vi on site service på men vi har inte haft något som strulat än.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

@infigo Ja, Thinkpad ska väl vara deras kvalitetslinje, så en får väl hoppas att de sköter den bättre.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk

tack för svaren.
ja jag får väl ringa nu i veckan.
jag har denna dator på jobbet men tog men den efter att detta hände, hade tänkt ta tillbaka den till jobbet men glömde så det har varit några sjukt tråkiga arbetspass nu.

jag hade väl egentligen velat byta den själv, vill helst inte skicka iväg datorn, det är dessutom en så enkel sak (jag har skruvat mycket med laptops, bytt alla möjliga komponenter som processorer och skärmpaneler bland annat) men det kan jag förhoppningsvis lösa över telefon

Visa signatur

Asus WS X299 SAGE/10G | i9-10980XE | 6700XT | Samsung G9 | Dark Power Pro P8 900W | Define R5 Limited Gold | WD Black SN750 1TB NVMe | 8x Micron M500 960GB RAID 0

Asus Rampage IV | Xeon E5 1680 V2 | 64GB 1866MHz | GTX 980 Ti | NEC MultiSync FE2111SB (CRT) | Fractal Edison 750W | Define R2 | Liteon 512GB NVMe | 4x Micron M500 960GB RAID 0

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Cordinator: De skickade som sagt ut en tekniker till mig dagen efter jag ringt. Han löste allt på ca 45 minuter.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

@Cordinator: De skickade som sagt ut en tekniker till mig dagen efter jag ringt. Han löste allt på ca 45 minuter.

idag ringde dom mig, han kom 45 minuter senare och fixade datorn ute i trädgården, kanske lika bra att han gjorde det då hela datorn var tvungen att demonteras (moderkort, processorkylare osv osv.) på dom gamla modellerna var detta ett 5 minuters jobb, nu tog det cirka en timme, det blev backjobb dock då han glömde att ansluta processorkylaren.

överlag så är jag mycket imponerad och nöjd över Lenovos garanti, det hade dock varit trevligt med någon form av status uppdatering för garantiärendet.

datorn reparerades på plats på åttonde arbetsdagen från att garantiärendet skapades
4 dagar kvar av garantin nu

edit: bild halvvägs in i arbetet https://www.dropbox.com/s/dhghecdn5v1m7pt/2018-07-18%2014.09....

lade till länk till bild
Visa signatur

Asus WS X299 SAGE/10G | i9-10980XE | 6700XT | Samsung G9 | Dark Power Pro P8 900W | Define R5 Limited Gold | WD Black SN750 1TB NVMe | 8x Micron M500 960GB RAID 0

Asus Rampage IV | Xeon E5 1680 V2 | 64GB 1866MHz | GTX 980 Ti | NEC MultiSync FE2111SB (CRT) | Fractal Edison 750W | Define R2 | Liteon 512GB NVMe | 4x Micron M500 960GB RAID 0