Lenovo Yoga Tab 3 (inte Plus) för gammal nu? Eller snart?

Permalänk
Medlem

Lenovo Yoga Tab 3 (inte Plus) för gammal nu? Eller snart?

Inom en månad verkar det som om jag kommer att få möjlighet att välja en Lenovo Yoga Tab 3 som premie i utbyte mot en massa poäng jag samlat på mig. Ett annat alternativ jag har möjlighet att välja är en Sony Xperia XA Smartphone. Men båda dessa alternativ verkar vara minst sagt begränsade vad gäller uppgraderingar av Android. I och med att Elgiganten inte visar det exakta modell-namnet på surfplattan kan jag inte med säkerhet hitta den bland Lenovo's uppgraderingar, men tydligen fick "Yoga Tab 3 10 (YT3-X50F/L/M)" Android 6 Marshmallow som sin sista uppgradering 2016.

Så min fråga är hur viktigt det är med säkerhetsuppgraderingar. Går det att använda en gammal surfplatta till något vettigt på nätet, eller kommer var och varannan sida att kräva en uppgradering som jag inte kommer att kunna få? Kanske fungerar surfplattan bara året ut, och sedan är det slut? Jag kommer ihåg att jag läste något om sådana problem, men det har ju aldrig varit ett problem för mig, för jag har ju aldrig lagt pengar på en surfplatta.

Om någon vet vad en gammal smartphone skulle kunna användas till som en gammal surfplatta inte skulle kunna användas till vore det också intressant att få veta. Förutom telefonsamtal, förstås. Oavsett vilken pryl jag väljer har jag inte tänkt skaffa något dyrt abonnemang, utan hålla mig till tillgängliga Wifi, om det går. Men det kanske inte går utan något slags abonnemang? Som inbiten stugsittare med stationär dator har jag knappt några erfarenheter av mobila lösningar.

Och är någon av dessa två prylar mer eller mindre känsliga för låga temperaturer på -10 eller -20 grader om man skulle vilja ha dem med sig ute i naturen under flera nätter? Jag har hört att telefoner drar otroligt mycket batteri när det är kallt, men är det något övrigt som skulle kunna orsaka problem? Vore trist att beställa hem en grej som inte ens får förvaras i vinterkyla, och det får man kanske inte veta förrän man läser instruktionsmanualen.

Visa signatur

I'm a slacker, hear me snore...

Permalänk
Medlem

De fungerar alldeles utmärkt förutsatt att du inte bryr dig om ev. öppna säkerhetshål. Kan ge dig lite kött på benen ang. den plattan. AVSTÅ Jag har Pro varianten och min, liksom alla andra är sega som sirap. Duger bara till att se film. 2 flikar uppe i chrome? glöm.. Tyvärr

Permalänk
Medlem

2800 kr?

Om du haft möjlighet hade jag lagt lite pengar mellan och tagit en Ipad. men o andra sidan så funkar väl det inte så. Finns nog ingen android platta som är värt pengarna under 4000 kr och då är iPad nästan alltid ett bättre köp.

Och jag är inte apple-köpt. Jag har en lenovo tab 4 pro själv. Tjejen har en ipad air 2. ni kan ju gissa vilken som samlar dam på hyllan.

Kanske om man har har barn som bara kollar på tuben, men androidplattor är verkligen en second citizen när det kommer till spel, program och ren användbarhet.

Permalänk
Medlem

Ja, nej, jag hade förstås ingen möjlighet att välja något annat, och nu är den sedan länge redan beställd. Att kunna titta på streamad video mobilt är ändå bättre än ingenting om/när jag inte har tillgång till en stationär dator.

Tack för svaren!

Visa signatur

I'm a slacker, hear me snore...