Permalänk

A-kassa+vikarierjobb

Hej alla!

Jag ha A-kassa nu och jag ha vikarier jobb som jag jobba väldigt lite. Då var det i Januari fick jag vikarier jobb.. Jag hoppa in när det behövs eller någon assistent är sjuk. Jag ha kryssade att jag jobba och skriv antal timmar i A-kassa.. När jag få pengar från A-kassa och det var så låg belopp.. plus låg lön från vikarier. Jag hade inte klarat det. Så jag gjorde vissa dagar att jag kryssade "arbetslös" trots jag ha egentligen jobbat. Ja jag är jävla dum. Jag borde inte ha gjort det. Jag fick mail från Kommunal att dom vill ha arbetsgivarintyg att se hur mycket ha jag jobbat syfte att det ska bli rätt och inte fel osv. Hur körd är jag? Vad kan jag få för straff? Jag funderade på att ringa direkt till Kommunal på måndag morgon och tala om att jag gjorde fel och sånt. Jag känner att det är lika bra att erkänn nu än noll.. Men jag ha 4 veckor på mig att lämna in arbetsgivarintyg men jag känner att jag vill lösa nu direkt.

Så min fråga är, hur körd är jag? Hamnar jag fängelse? Kommer jag betala böta? Eller kan jag bli bara avstänga?

Vad ska jag göra?

Mvh Orolig/rädd Dansken

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem

Du kommer troligtvis bli återbetalningsskyldig för pengarna du "stulit" från A-kassan.

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

Du kommer få betala tillbaka varenda krona du stulit givetvis och om du inte gör det blir det ännu dyrare med sannolikt böter, straffavgifter, ränta, rättegångskostnader m.fl.

Det finns en anledning varför a-kassan är så låg det är för att man ska söka arbete och att du nu valt att arbeta med något rejält underbetalt är ditt eget fel, om ingen skulle tagit dessa jobb som knappt går att leva på skulle de illa tvunget behövt höja lönerna som de t.ex. gör inom vården idag.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Juus1:

Du kommer troligtvis bli återbetalningsskyldig för pengarna du "stulit" från A-kassan.

//C

Kommer jag betala alla på direkt eller hur fungera?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Du kommer få betala tillbaka varenda krona du stulit givetvis och om du inte gör det blir det ännu dyrare med sannolikt böter, straffavgifter, ränta, rättegångskostnader m.fl.

Det finns en anledning varför a-kassan är så låg det är för att man ska söka arbete och att du nu valt att arbeta med något rejält underbetalt är ditt eget fel, om ingen skulle tagit dessa jobb som knappt går att leva på skulle de illa tvunget behövt höja lönerna som de t.ex. gör inom vården idag.

Ja det är min fel.. jag skulle inte ha gjort det sånt. Bara bita ihop och betala tillbaka..

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem

Om du blir polisanmäld beror ju troligtvis på beloppet och under hur lång tid du gjort det.
Jag gissar på, utan att veta. Återbetalningsskyldig och uteslutning ur A-kassan.

Permalänk
Medlem

Jag skulle kontakta dom och och berätta, det ser bättre ut hur slut resultatet än blir. Man kommer långt på att vara ärlig.

Kan gå att få till en avbetalningsplan beroende på beloppet men vet ej men som sagt prata med dom och se vad dom säger.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Inaktiv

@Dansken88: Ring dem och prata. Det kommer inte bli något straff eller så, men du ska förstås betala tillbaka pengarna. Troligtvis kommer de kunna låta dig betala tillbaka pengarna på avbetalning om det är en stor summa.

I absolut värsta fall får du ta ett lån på någon bank och betala av det så. Ta då inget SMS lån eller något sådant befängt utan prata med en riktig bank.

Permalänk
Medlem

Säg att du vill ha hjälp att rätta till ett misstag, att du slarvat, men absolut inte att du gjort det medvetet.

Permalänk

Tack ska ni ha! Det är det första jag tänker göra på måndag morgon att ringa till dom direkt. Och berätta som det är och bita ihop. Jag borde inte ha gjort.. Jag tänker på pengar först hand för att kunna överleva men det gjorde jag inte. Jag tänker inte på mig själv. Alltså det känns som jag är beroende av ekonomi just nu. Men Tack ni ska ha och tack för att ni inte anklagar mig eller något. @anon81912 nej SMS lån aldrig liv..

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dansken88:

Hej alla!

Jag ha A-kassa nu och jag ha vikarier jobb som jag jobba väldigt lite. Då var det i Januari fick jag vikarier jobb.. Jag hoppa in när det behövs eller någon assistent är sjuk. Jag ha kryssade att jag jobba och skriv antal timmar i A-kassa.. När jag få pengar från A-kassa och det var så låg belopp.. plus låg lön från vikarier. Jag hade inte klarat det. Så jag gjorde vissa dagar att jag kryssade "arbetslös" trots jag ha egentligen jobbat. Ja jag är jävla dum. Jag borde inte ha gjort det. Jag fick mail från Kommunal att dom vill ha arbetsgivarintyg att se hur mycket ha jag jobbat syfte att det ska bli rätt och inte fel osv. Hur körd är jag? Vad kan jag få för straff? Jag funderade på att ringa direkt till Kommunal på måndag morgon och tala om att jag gjorde fel och sånt. Jag känner att det är lika bra att erkänn nu än noll.. Men jag ha 4 veckor på mig att lämna in arbetsgivarintyg men jag känner att jag vill lösa nu direkt.

Så min fråga är, hur körd är jag? Hamnar jag fängelse? Kommer jag betala böta? Eller kan jag bli bara avstänga?

Vad ska jag göra?

Mvh Orolig/rädd Dansken

En tanke, som jag inte kan gå i god för att den varken är moraliskt rätt eller fungerar men som ändå slog mig: Kanske kan du efter att själv ha begärt arbetsgivarintyget "råka upptäcka" att du har fyllt i fel ringa upp a-kassan och förklara att du har upptäckt att du har gjort fel och undrar hur du bäst kan göra rätt för dig.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LaoLao:

En tanke, som jag inte kan gå i god för att den varken är moraliskt rätt eller fungerar men som ändå slog mig: Kanske kan du efter att själv ha begärt arbetsgivarintyget "råka upptäcka" att du har fyllt i fel ringa upp a-kassan och förklara att du har upptäckt att du har gjort fel och undrar hur du bäst kan göra rätt för dig.

Inte jättesmart om TS gör detta när han redan skrivit som det är här på forumet...

Permalänk
Skrivet av LaoLao:

En tanke, som jag inte kan gå i god för att den varken är moraliskt rätt eller fungerar men som ändå slog mig: Kanske kan du efter att själv ha begärt arbetsgivarintyget "råka upptäcka" att du har fyllt i fel ringa upp a-kassan och förklara att du har upptäckt att du har gjort fel och undrar hur du bäst kan göra rätt för dig.

Nja.. det känns fel att ljuga.. Efter jag "stulit" pengar från A kassa så jag känner att jag vill göra rätt och var ärligt istället Men tack ska du ha ändå

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem

@Dansken88 Det hedrar dig. Då är det nog bäst att ringa, berätta läget och fråga hur du kan korrigera det hela. Sen är det tyvärr så att ärlighet inte alltid lönar sig (även om jag tycker att det talar till din fördel, som person) utan huruvida du får en chans att betala tillbaka utan vidare rättsliga åtgärder eller om du också blir polisanmäld med alla problem det kan tillföra beror helt på tur, alltså vem eller vilka personer du råkar komma i kontakt med.

Oavsett hur du väljer att gå vidare med det hela vill jag bara tipsa om att det kan vara bra att försöka läsa på lite om vad det innebär att bli dömd för ekonomisk brottslighet: Kommer det att påverka dina möjligheter att få jobb? Kommer det att påverka dina möjligheter att få låna pengar? Kommer det att påverka några andra delar av ditt liv? Måla inte fan på väggen men var förberedd.

Hur som helst: Lycka till!

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Rekordmedlem

Bidragsbrott
Myndigheter, kommuner och arbetslöshetskassor är skyldiga att anmäla till polis eller åklagare om de misstänker att någon begått brott enligt bidragsbrottslagen. Myndigheterna, kommunerna och arbetslöshetskassorna begär även regelmässigt tillbaka de felaktigt utbetalade pengarna.

https://www.aklagare.se/om-brottsligheten/olika-brottstyper/B...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Står en del om det på nätet.

T.ex.

https://www.publikt.se/artikel/fusk-behandlas-olika-av-kassor...
https://www.kollega.se/84-kassefuskare-upptackta
http://www.hn.se/nyheter/falkenberg/d%C3%B6ms-f%C3%B6r-fusk-m...

Du kan bli utesluten eller av med ersättningen mellan 45-195 dagar, beroende på hur grov din vårdslöshet har varit.

Du kan också bli åtalad för bidragsfusk om fusket har varit medvetet.

Tipset är väl att du lämnar in alla papper och väntar på besked.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Ett tips till framtiden är ju att sänka kostnaderna istället och inte ta extrajobb, när jag gick arbetslös ett längre tag 2012-2013 hyrde jag ett rum för 1500kr med tillgång till kök där det blev storkok för att få ner matkostnaderna samt sa upp alla prenumerantavgifter och enbart betalade telefonräkning, sålde bilen och rubbet, lyckades till och med spara ett psr tusenlappar i månaden även om jag gick på minimum a-kassa, ett stort tips är att ta ut pengarna från banken så du absolut inte har några tillgångar atr visa, jag sparade i madrassen som det brukar kallas 😂

Tyvärr lönar de inte sig att ta låglönejobb i Sverige eftersom det tar på din dyrbara tid som kan spenderas på att få ner utgifterna, extrajobbade 2011-2012 men det blev olönsamt och pengarna räckte inte just för att när jag skulle arbeta blev det dyra matkostnader, transport osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Det mesta av substans är redan sagt. Men jag vill bara flika in med rekommendationen att du ringer och anmäler ditt fel så det kan bli korrigerat och rättat. Systemet bjuder ju på ett sätt in till en form av missbruk. Pengarnas hägring kan få antagligen vem som helst att tänka snett ibland, var man än befinner sig i den upplevda samhällshierarkin.

Huruvida någon handläggare skulle anmäla händelsen, vare sig internt eller till polis, tror jag inte du behöver vara så värst orolig för. Inte för att jag tror att myndigheterna, eller Kommunal, är slappa utan så länge skalan av de orätta redovisningarna är inom rimliga nivåer och du är villig att rätta till dina fel så har jag svårt att tro att du får påföljd värre än återbetalningsskyldighet och ett extra vakande öga framöver.

Permalänk
Medlem

@oliver91 Så enkelt och så sant.
@Dansken88 Tycker du gör rätt i att ringa och vilja göra rätt för dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixe:

@oliver91 Så enkelt och så sant.
@Dansken88 Tycker du gör rätt i att ringa och vilja göra rätt för dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Det värsta exemplet jag varit med om var ett arbete inom industrin jag påbörjade 2014, arbetade 7-16 och hade minimumlönen inom IF Metall, arbetsplatsen jag var åå höjde enbart enligt minimumlön varje år, jag räknade på kostnaden för bil, bränsle, ökad matkostnad (blev lätt en pizza på hemvägen eller gatukök eller in på macken för att köpa något gott) så hade jag fått mer pengar över på a-kassa...

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Hejsan

Du kommer garanterat få betala tillbaka. Enda gången du får behålla pengarna om det är 100% deras eget fel (t.ex. de bett dig fylla i så)

Hur som helst, här har du lite kort läsning angående återbetalning:

https://www.forsakringskassan.se/omfk/dina_rattigheter_och_sk...

Nej du behöver alltså inte betala tillbaka allting i en klumpsumma utan kan dela upp det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Det värsta exemplet jag varit med om var ett arbete inom industrin jag påbörjade 2014, arbetade 7-16 och hade minimumlönen inom IF Metall, arbetsplatsen jag var åå höjde enbart enligt minimumlön varje år, jag räknade på kostnaden för bil, bränsle, ökad matkostnad (blev lätt en pizza på hemvägen eller gatukök eller in på macken för att köpa något gott) så hade jag fått mer pengar över på a-kassa...

Tragiskt..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixe:

Tragiskt..

Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr är det inte helt ovanligt. Har själv variti samma sits även min sambo. FAst då handlar det om att man har jobb (säsong i vårat fall) så vi hade högsta akassan. Sedan under andra tiden på året så sökte man "skitjobben". Sambon fick tacka nej till ett vikariejobb på X antal månader som barnskötare för att med resorna dit så skulle det skilja < 1000 kr mot akassa efter skatt då. Den skillnaden i inkomst går lite jämt ut med slitage etc på bilen som går 2-2,5k mil / år istället för <500. Så hon t o m öppet sa till förskolan att hon var tvungen och tacka nej pga ovan, det roliga var att personen i andra luren sa att det var inte första gången.

Dock så är det väl inte alla som jobbar säsong som ger hög akassa etc. Så det är väl lite ovanligt läge men inte alls omöjligt. Men har man ett "vanligt" jobb så är ovanstående inte ett problem. Då märks det på lönen när man jobbar. Men att folk accepterar lönerna inom vård/barnomsorg etc är för mig ofattbart.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixe:

Tragiskt..

Skickades från m.sweclockers.com

Hade ut runt precis under 13k i månaden och a-kassan efter skatt låg då för mig på 10,8k och jag pendlade 45 minuter enkel väg varje dag, cirka 3500kr i transportkostnad utan möjlighet till att åka kollektivt (låg mitt ute i ingenstans)

Så det var mer lönsamt och gå på a-kassa...

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Tack för all kommenterar och tips.. Jag ska samla andan och ringa dom imorgon. Önskar mig lycka till.. Jag tänker rapport efter jag hade ringt till dom. Så ni få veta om det eftersom jag känner stort tacksam att ni finns! <3

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Tyvärr är det inte helt ovanligt. Har själv variti samma sits även min sambo. FAst då handlar det om att man har jobb (säsong i vårat fall) så vi hade högsta akassan. Sedan under andra tiden på året så sökte man "skitjobben". Sambon fick tacka nej till ett vikariejobb på X antal månader som barnskötare för att med resorna dit så skulle det skilja < 1000 kr mot akassa efter skatt då. Den skillnaden i inkomst går lite jämt ut med slitage etc på bilen som går 2-2,5k mil / år istället för <500. Så hon t o m öppet sa till förskolan att hon var tvungen och tacka nej pga ovan, det roliga var att personen i andra luren sa att det var inte första gången.

Dock så är det väl inte alla som jobbar säsong som ger hög akassa etc. Så det är väl lite ovanligt läge men inte alls omöjligt. Men har man ett "vanligt" jobb så är ovanstående inte ett problem. Då märks det på lönen när man jobbar. Men att folk accepterar lönerna inom vård/barnomsorg etc är för mig ofattbart.

Inte konstigt att vi har ett skattetryck på 44%...

Permalänk

Hej alla!

Jag vill berätta min händelse efter jag hade ringt till dom imorse.. Det gick rätt bra än jag trodde. Dom bad mig att jag ändra tidrapport i hemsida så dom kan se om jag ha fått för mycket ersättning och sånt..

Det blir så att jag få betala tillbaka på 5900kr. Så jag kommer betala tillbaka allt direkt.

Dom tyckte att jag gjorde rätt att ringa till dom att tala om att jag gjorde misstaget. Dom polisanmäla mig inte..

Ni som är arbetslöshet och ha a-kassa.. gör inte samma misstag som mig! Annars drabba det er!

Jag vill främst tacka er alla som kommentera här. Tack! Ha det trevlig svettig måndag! Här är jävla varm 32 grader i solen..27 grader i skugg.. och 29 grader här hemma.. jävla vad varm! Var rädd om er och dricka vatten! <3

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem

@Dansken88 Härligt! Skönt att det löste sig så smidigt ändå.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

@Dansken88 Bra att det gick vägen för dig och att du bara behöver betala tillbaka. Även om det är mycket pengar.

Permalänk
Medlem

@Oliver91:
Mjo då fungerar inte saker å ting som det ska.

@Dansken88:
Bra det löste sig. Vill och gör man rätt så brukar (ska) det gå vägen.

@Kakann:
Mer en fråga om prio enligt mig. Det blir ju sämre för varje år.

Visa signatur

.