Om du inte ska ha burken i en bil så behövs likriktning/omvandlign av 240V AC till 12V DC.
Frågan är bara VAR det görs i detta fall så görs den ju med en väggbula (transformator) istället för i nätagget.
Det leder troligen till något lägre värme i chassit ja MEN hur ser effektiviteten ut på dessa samt i väggbulorna?
Väggbulor är ofta rena katastrofen när det handlar om effektivitet vilket gör att dom går varmare och drar mer ström än ett nätagg med bra effektivitet skulle gjort visst värmen är inte i chassit men i "rummet"=enbart en liten vinst i chassit men förlust i rummet.
Rättare sagt omvandling till 19V DC då jag tittade lite snabbt på HDPLEX 400W DC nu så e del omvandling (som kommer generera värme) kommer att göras i alla fall.
94% effektiv vid 400watts uttag såg jag men hur ser det ut vid 10% 50%?
Jag gissar på rätt ok % där men som sagts väggbulor är ofta horribla så det blir troligen en sammanlagd effektivitet med ganska låg %.
Utöver det så har vi livstiden på väggbulorna som ofta går riktigt varmt och kondingar halverar sin livstid för varje 10° ökning dom lever i dom med högre watt (och det tas ut högt watt) är det ju ibland ren brandfara på då dom är så in i helvete varma dvs behöver gott om fritt utrymme.
Det är inte bara guld o gröna skogar med andra ord!
Men visst det vore trevligt med lite kompakta byggen ibland.