Har någon erfarenhet av NZXT h700i (eller dumversionen)

Permalänk

Har någon erfarenhet av NZXT h700i (eller dumversionen)

Jag ska för första gången bygga en egen dator själv och har suttit och tittat på olika chassin. Jag har fastnat för det estetiska i NZXT h700 / h700i.

De recenssioner jag hittat på chassit verkar vara samstämmiga i att burken i sig är helt ok men att den medföljande "smarta" automatiska fläktkontrollen är ett buggigt helsike. Alla recensioner jag sett har dock varit från när produkten var nysläppt.

Så till min fråga, är det någon som har erfarenhet av chassit och dess smartfunktion i närtid som har några åsikter och tankar att dela med sig av?

Jag har ingen erfarenhet av det men förstår att både fläktar och RGB kan styras på annat sätt ändå. Samtidigt så skiljer sig priset bara med 300 kr och det skulle kunna vara en rolig gimmick.

Permalänk
Medlem

Tjena,

Jag har ett h700i. Jag har fått proffstonat rutan då jag personligen tycker det är fult med helt see-through glass. Jag har fått custom laserskära fronten och sätta mesh för att min radiator skulle få luft.
Det första jag gjorde var att kasta ut Smart-funktionerna och deras proprietary-rgb-slingor. Kör med Corsairs Commander pro till 10 fläktar och 3 slingor.

Chassit är verkligen skitsnyggt men att köpa det för deras "smarta"-funktioner är ingen bra affär

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Skrivet av roo:

Tjena,

Jag har ett h700i. Jag har fått proffstonat rutan då jag personligen tycker det är fult med helt see-through glass. Jag har fått custom laserskära fronten och sätta mesh för att min radiator skulle få luft.
Det första jag gjorde var att kasta ut Smart-funktionerna och deras proprietary-rgb-slingor. Kör med Corsairs Commander pro till 10 fläktar och 3 slingor.

Chassit är verkligen skitsnyggt men att köpa det för deras "smarta"-funktioner är ingen bra affär

Oj, det låter som du är lite mer avancerad (och målinriktad) än mig i detta! Vore kul att få en bild på slutresultatet! Var gör man laserskärning, om jag en dag skulle bli nyfiken på det?

Jag köper som tur var inte chassit för smartfunktionen utan för att det ser så läckert ut! Jag tittar mest på h700Korkad men tänkte att det var värt att höra sig för, vore ju inte första gången buggig mjukvara blir patchad på ett bra sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chosenone1242:

Oj, det låter som du är lite mer avancerad (och målinriktad) än mig i detta! Vore kul att få en bild på slutresultatet! Var gör man laserskärning, om jag en dag skulle bli nyfiken på det?

Jag köper som tur var inte chassit för smartfunktionen utan för att det ser så läckert ut! Jag tittar mest på h700Korkad men tänkte att det var värt att höra sig för, vore ju inte första gången buggig mjukvara blir patchad på ett bra sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

hehe ja jag har nog gått lite mer all-in än din average Joe. Jag ringde upp lite lokala verkstäder som håller på med laserskärning och fråga om de kunde hjälpa till med ett specialjobb, samma sak när jag fick rutan tonad hos ditech. Dem flesta hjälper en om man man bara ha med sig måtten på vad man vill skära.

Ja är du beredd att lägga ca 2000kr för själva chassit så tycker jag personligen det är värt det för byggkvaliten är verkligen bra och det känns som en premiumprodukt.

Se nedan för bilder på mitt bygge

:

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Skrivet av roo:

Det är en läcker dator du har! Jag har alltid varit mot LED-belysning för det jag sett har varit i temat "edgelord p14 rymdskepp", din build framstår som mognare. Det var denna som öppnade mina ögon: https://www.instagram.com/p/Bfgzs9vHzYN/

Är det dina RAM som har inbyggt ljus ellet är det ditt MOBO?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chosenone1242:

Det är en läcker dator du har! Jag har alltid varit mot LED-belysning för det jag sett har varit i temat "edgelord p14 rymdskepp", din build framstår som mognare. Det var denna som öppnade mina ögon: https://www.instagram.com/p/Bfgzs9vHzYN/

Är det dina RAM som har inbyggt ljus ellet är det ditt MOBO?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kan ju givetvis få den att se ut som ett rymdskepp då allt är RGB men föredrar mer en subtil och nertonad look.

Ja på instagram-länken så har dem även ett NZXT moderkort som gör att det ser ännu mer passande ut! Men också mycket snyggt!

Jag har både inbyggt på moderkortet det finns 3 "zoner" och samt alla 4 stickor är också RGB så dem lyser där också

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk

Är oxå inne på 700i. Hur lätt är det att byta fläktar? Har nya Corsair RGB jag tänkte flytta från mitt Antec 1200. Hur stor luftspalt är det för frontfläktarna när framsidan är monterad?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS