Permalänk
Medlem
Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd

@Mixe: Jag har bara upprepat att jag har dåliga erfarenheter i mån av hur många gånger de frågats om

Jag kallar inte dem som vill hjälpa mig för dryga, jag kallar dem som ger mig numret till efterlyst för dryga

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolweman123:

@Mixe: Jag har bara upprepat att jag har dåliga erfarenheter i mån av hur många gånger de frågats om

Jag kallar inte dem som vill hjälpa mig för dryga, jag kallar dem som ger mig numret till efterlyst för dryga

Försök google/telefonkatalogen efter butiker/reparatörer nära dig. Ring och förklara ditt problem och se om någon kan hjälpa till.
Lycka till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Detta är ett bra tips. 400 kr per timme, istället för gratis hos sweclockers. Vi önskar lycka till och ha ett fortsatt trevligt sommarlov.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vad är det för kamera du ska ladda upp filer ifrån (märke, typ)?
Kräver den att du måste installera några drivrutiner för att ansluta till dator?
Sparar den filerna på nån typ av minneskort, i så fall vilken typ?
Är det kanske som nämnts ovan att den får för lite ström för att kunna anslutes direkt till datorn?
Du kanske måste ha en laddkabel kopplad för att det skall fungera.

Eftersom du hitintills inte nämnt något av detta så är det svårt att gissa var felet kan vara.

Börja om från början så kanske hjälpen finns inom räckhåll.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensas* En rörig tråd är ingen ursäkt för trollande. Försök ge relevant hjälp.

Skrivet av lolweman123:

@Mixe: Jag har bara upprepat att jag har dåliga erfarenheter i mån av hur många gånger de frågats om

Jag kallar inte dem som vill hjälpa mig för dryga, jag kallar dem som ger mig numret till efterlyst för dryga

Sluta upprepa dig om dina "dåliga erfarenheter" för de är inte relevanta här. Baserat på antalet trådar du skapat här innan verkar du ha haft bra hjälp av just Sweclockers förr i tiden. Vill du ha hjälp av oss så börja med att beskriva ditt problem, vilken hårdvara du har och vilka program du använder. Svara också på frågorna nedan. Fortsätt diskussionen med de som försökt hjälpa dig hittills.

Skrivet av Ohjay:

För att vi ska kunna göra det behöver vi ju veta vem/vilka du vill få hjälp av.
Är det datortillverkaren? Mustillverkaren? Tangentbordstillverkaren? Tillverkaren av webbkameran? Sidan du laddade upp videon på?

När vi vet vem du vill få hjälp av så behöver vi ju även veta exempelvis märket på datorn så vi kan hänvisa till korrekt support.

Innan du gör det kan du inte förvänta dig att få någon ordentlig hjälp.

Vill du inte ha hjälp av oss skulle vi lika gärna kunna låsa denna tråden då den varit rörig från början och inte kommer bli bättre om vi försöker hjälpa någon som inte är intresserad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@Andreaz1:

Jag har bara upprepat det i den mån folk har frågat som jag tidigare sagt, ingen blir gladare än jag om min bild av hur folk är otrevliga på ett forum förendras, om folk är snälla så tar tar jag såklart med mig av hjälpen

Permalänk
Medlem

Om det sitter ett minneskort i kameran, kan du inte koppla in det via en minneskortläsare istället?

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Avstängd

Jag ska kolla om det går att ställa in så att inte kameran laddar när jag kopplar in den på datorn som @mrqaffe sa, jag ska bara ladda upp den först, jag återkommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolweman123:

Ja jag ville ha ett nummer och ringa och få lite hjälp,för mig var det underförstått vad jag menade iomed forumet jag skrev i, ifrån mitt perspektiv, jag har väldigt dåliga erfarenheter av forum där folk är otrevliga mot mig, ungefär som personen under som skriver numret till efterlyst tipstelefon men som jag sagt tidigare så är ett forum frivilligt det är en annan inställning till de man gör

Jag får bättre hjälp här på forumet än till nån betald support som oftast kommer be dig "har du testat å starta om datorn"-tricket.
Här på forumet får du en bredare kunskap än ett företag med några anställda. Här är chansen större att du faktiskt få nån som haft ditt problem innan.

Det folk väldigt ofta misstar "support" för att dom är nån sorts allvetare och kan allt. Oftast så är en specifik support bara specialiserad på en viss genre av problem eller produkter.

Innan du dömer ut ett helt fantastiskt forum pga rötägg på andra så gå inte in med inställningen att vi är lika här, med den attityden kommer du tyvärr inte långt i livet.

Mvh
Marcus

Typo
Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Avstängd

@mrqaffe: Men det konstiga är juh att jag kan ha den ikopplad, det är när jag börjar ladda upp med hjälp av playmemories som tangentbordet och musen slocknar

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av lolweman123:

@mrqaffe: Men det konstiga är juh att jag kan ha den ikopplad, det är när jag börjar ladda upp med hjälp av playmemories som tangentbordet och musen slocknar

Du har alltså en Sonykamera och försöker synka med deras eget program, vad händer om du skippar programmet och går in i mappen med bilder direkt via utforskaren och försöker kopiera bilderna den vägen ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolweman123:

@mrqaffe: Men det konstiga är juh att jag kan ha den ikopplad, det är när jag börjar ladda upp med hjälp av playmemories som tangentbordet och musen slocknar

Använder du den senaste versionen av playmemories? --> http://support.d-imaging.sony.co.jp/support/app/playmemoriesh...

Permalänk
Medlem

Du kan helt enkelt inte bara ta ut minneskort och använda minneskortläsare?

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX6 |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolweman123:

@Mixe: Jag har bara upprepat att jag har dåliga erfarenheter i mån av hur många gånger de frågats om

Jag kallar inte dem som vill hjälpa mig för dryga, jag kallar dem som ger mig numret till efterlyst för dryga

Två sidor in och du har fortfarande inte sagt vad det är för märke på utrustningen, vilka program du använde eller vad du får för felmeddelanden!!!

DET FINNS INGEN SOM KAN HJÄLPA DIG EFTERSOM DU VÄGRAR ATT BESKRIVA PROBLEMET!!

Men för att inte vara dryg!?

Är det dell grejer kan du prova med
https://www.dell.com/support/incidents-online/se/sv/sebsdt1/c...

Är det lenovo kan du prova med
https://www.lenovo.com/se/sv/contact/?menu-id=Need_help

Är det acer prova med
https://www.acer.com/ac/sv/SE/content/service-contact

och så vidare...

Tyvärr kommer dom antagligen inte kunna hjälpa dig om du fortsätter vägra att beskriva problemet

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av lolweman123:

@Mixe: Jag har bara upprepat att jag har dåliga erfarenheter i mån av hur många gånger de frågats om

Jag kallar inte dem som vill hjälpa mig för dryga, jag kallar dem som ger mig numret till efterlyst för dryga

Kan det vara att du tycker folk verkar vara otrevliga mot dig då du inte försöker lägga det minsta energi på någonting. Du säger en random sak som vi inte förstår och när folk sen ber dig vara mer specifik så känns det som att du inte ens försöker...

Om du inte vill försöka hjälpa dig själv genom att hjälpa oss guida dig rätt så är det inte mycket vi kan göra. Om du nu har så dålig erfarenhet av personer som är "otrevliga" på forum så kanske du ska blicka inåt i dig själv och se om inte det kan vara så att du haft en del i att frammana det.

Utifrån det lilla du faktiskt ger någon information om och hur vanligt det är att folk skriver på fel ställen på detta forum så att någon ger dig numret till Efterlyst är mer förståeligt än att någon faktiskt lyckas tyda vad du vill ha hjälp med.

Det var en som länkade dig en guide till hur man skriver, radera denna tråd, läs den posten och återkom med en vettig fråga. Om du nu inte vill det så finns Google och kan säkert hjälpa dig med det ensidiga informationsflöde du verkar söka då personlig hjälp inte verkar efterfrågas.

Och som en annan skrev, går du in genom dörrarna på Elgiganten och skriker att du vill ha support så kommer folk undra om du är dum i huvudet.

Permalänk
Medlem

Att den här tråden inte är stängd är för mig ett mysterium, varför posta på forumet och fråga efter hjälp när du ändå inte är villig att ta emot den.

Permalänk
Medlem

Okej gott folk, jag tror att TS har förstått att den inledande posten var dåligt formulerad. Tror vi kan lägga det åt sidan nu

Som Mrqaffe nämner känns det som att det har att göra med strömförsörjningen. Min följdfråga på detta är då vilka usb-portar sitter alla grejerna på? Finns det någon usb-port i fronten av datorn som man kan ansluta kameran på? Portar i fronten borde väl ha sin egen strömförsörjning separat från de bakre portarna.

Om du föredrar att snacka med någon i telefon så kan du alltid prova Sony först, eftersom kameran är den utlösande faktorn till problemet.
https://services.sony.se/supportmvc/sv/Contact/Email (telefon och e-post)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolweman123:

Om jag ville ha hjälp ifrån er till och börja med så hade jag varit mer specifik, men jag har väldigt dåliga erfarenheter av forum, det är 10 pers nu som skrivit att jag ska utveckla, jag tror jag fattar, och en person ger mig numret till efterlyst tipstelefon och när 10 personer sagt samma sak det räcker inte med 1 så börjar man tröttna och säger man nåt tillbaka så uppfattas man som dryg och då får man absolut ingen hjälp, men det kanske är förståligt att man tröttnar när 10 personer säger samma sak, vi kan väl försöka se det från varandras sida, från mitt perspektiv så trodde jag att det var underförstått, om jag går in på elgitanten och frågar efter support så fattar dem, skulle jag skrivit i ett annat mindre specifikt forum eller subbforum när jag inte tyckte att det var underförstått vad jag menade i sammanhanget så hade jag varit mer specifik

Hepp. Det var enough, det är med din attityd du upplever forum som dåliga.
Många här på SweC har arbetat med IT precis som den "icke-existerande IT teknikern" du förväntar vara en guru som har ALLT i huvudet om just din kamera och PC?
Att ens våga kalla affärerna för en slags support bevisar att du är kvar i 80 talet när det var ett krav att man ska veta vad man säljer - inte bara sälja.

Hållt på själv med datorer nu nästan 20 år och enda som jag kan ge tips är:
Kan du göra detta på en annan dator?
Om Ja. Det är din PC och felsök därefter.
Uteslut först. Då folk nu förvirrat om att kontakta kameratillverkare osv. Så var 100% på vad som är fel.

Dock har tidigare nämts annan kabel till kameran - detta tror jag starkt på. Testat? Isf. Testa på annan PC innan du går för långt. En bekant hade fått vätska i sin port som gjorde att kameran fungerade hur den ville via USB.

Hur som haver, eftersom du vill lita på EN PERSON, som du nog önskar en GARANTI att problemet löser sig är:
https://hemfixare.se/
Du betalar bara timmarna, istället för att lära dig själv något nytt

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Proffsmoddare

Jag är så glad att jag slipper arbeta på 1:st line.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Aldrig varit med om nån mer sämre attityd än TS, sen är han förvånad att han får mothugg och dåligt bemötande. Herregud...

Permalänk
Medlem

Har du testat med en annan kabel till kameran?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Iom. att tråden fortfarande saknar en vettig frågeställning samt specs väljer jag att låsa tråden i enlighet med §3.4. TS är välkommen att pm:a mig en ny trådstart och rubrik ifall tråden ska öppnas igen.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/578039-kranglar-din-da...

Citat:

§3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...