Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2010

Vilka o-rings ska man ha?

Vad jag kan se finns det 3 alternativ i Sverige. Inet skriver ej vilken hårdhet eller tjocklek ringarna har och MaxGaming verkar köra på de mjukaste ringarna med två olika tjocklekar.
Jag har ett Corsair K95 med MX Red om det spelar någon roll.

Inet
MaxGaming (Två varianter)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Sep 2014

Beror väll på vad du är ute efter? På maxgaming beskriver dom de olika ringarna som:
40A-L 0.2mm Less shock reduction, but minimal change in key travel.
40A-R 0.4mm More shock reduction with noticeable shorter key travel.

O2 Amp | HD558 | M50X | Sony MDR-100ABN | Tennmak Pro
GTX 970 | i7 7700k | 16GB RAM
OnePlus 5T

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2010

@Simon^L: Vad är Shock reduction? Jag vill bara ha det lite tystare och lite lägre key travel. Antar att 0.2mm är bäst i så fall?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Jun 2009

Jisses, vilka priser... Kollar du på Ebay så hittar du t.ex. 120st för ~60kr från UK:
https://www.ebay.com/itm/120-O-Rings-Mechanical-Keyboard-Swit...

|| Intel 8700K || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Samsung 960 EVO 250GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2017
Skrivet av Gremby:

@Simon^L: Vad är Shock reduction? Jag vill bara ha det lite tystare och lite lägre key travel. Antar att 0.2mm är bäst i så fall?

Dina fingrar mår bättre ju mer det reducerar och det dämpar ljudet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2010

@jensvo: Reducerar vilket av det hehe? Syftar du på 0.4mm?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2017
Skrivet av Gremby:

@jensvo: Reducerar vilket av det hehe? Syftar du på 0.4mm?

40A-L 0.2mm Less shock reduction, but minimal change in key travel. = Reducerar mindre
40A-R 0.4mm More shock reduction with noticeable shorter key travel. = Reducerar mer

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2010

@jensvo: Och shock reduction är? Hur kraftigt den trycks ner och möter brytaren? Blir det inte för mycket gummit känsla då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På snedden i Dirty South
Registrerad
Dec 2001

Kjell & C;o säljer off-brand 40A-R för 99, och just nu är de nersatta till 50 spänn; https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/datortillbeh...
Har själv kört dem på alla mina Razer-tangentbord och tycker att det är en bra balans mellan ljuddämpning och känsla.

they said to go to hell so I packed my shit and went with it
little did they know that they put me in my element