Permalänk

Quake Champions

Tjena! Hittade ingen "riktig" tråd

Spelet var gratis för några veckor sen så antalet spelare spikade.

Vad tycker ni om spelet? För lite Quake? Kul med något nytt?
Vad har ni för rank och vilken champion är er favorit?
Vilken champion hatar ni?
Hur lirar ni? Värmer upp med lite instagib och sen duel?
Har ni någon streamer eller youtuber ni vill rekommendera?

Jag gillar att det är nytt och annorlunda, det känns fortfarande som Quake. Ska bli kul att se "riktiga" finaler när proffsen kör.
Jag har sämsta ranken och kör mest med Ranger och Visor.
Kör enbart duels när jag spelar. Mycket hat mot botar på reddit ser jag. Inget man lider av när man kör duels.
Rekommenderar Rocket Jump Ninja på youtube och strenx på twitch.

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem

Hej

Har bara spelat QC i ca 13tim men från vad jag har spelat så har jag haft skit kul man hamnar i det där Quake flowet , kan säga jag var jäkligt skeptisk när jag såg första trailer Visor ''Hurr durr vafan Wallhack'' Noob game sen Abilities hör inte hemma i ett Quake (AFPS) spel samt alla har olika stats.

Jaha varför spelar jag inte Quake Live? Reflex Arena? Xonotic? Warsow ?
om jag ändå ska vara elitist.

Kort och gott för få spelar och jag är lat och orkar inge engagera mig längre som förut hem från jobbet fixa det man ska press play sen ska det vara klart!

Jag ser QC som en bra mjukstart att få igång AFPS genren igen dock är den kanske inte lika ''pure HC'' som dom tidigare men hur många kloner behöver vi fast dom är riktigt polerade så funkar det aldrig utan en livlig community bara ett fåtal HC lirar många är inte särskilt välkomnande för nya spelare ''git gud or KYS'' attityden hjälper inte heller.

Spelar mest TDM då dom tidigare spelen har jag alltid gillat TDM/CTF som mina main modes och det funkar riktigt bra i QC med TDM sofar.

Tror det skulle kunna bli nått om Devsen sköter sig jag tänker lite som med Rainbowsix:Siege dom fick en redig comeback. men detta är ju EA fortfarande vad som helst kan hända.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Jag gick in med ett öppet sinne och försökte verkligen att gilla spelet men det går verkligen inte tyvärr. Detta med abilites tycker jag förstör spelet och det går på för sakta och känns så "klunky" på något sätt. Dessutom så gillar jag inte detta med champions i huvudtaget att gubbar har olika HP, speed och annat.

Som sagt, jag försökte verkligen gilla det men det passa mig inte i smaken alls så jag håller mig fortfarande kvar och kör instagib på QL de få gånger jag faktiskt spelar Quake numera.

Man får nog acceptera att den underbara Quake-tiden är ett minne blott och man får leva lite på minnena. Sen till de som tycker om spelet så är jag självklart glad för deras skull att de hittat ett spel de gillar och vill fortsätta lägga ner tid på.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Hej!

Har precis fixat en speldator åt dottern men man måste ju få låna den ibland

Spelade quake 3 arena otroligt mycket förr. Fick se att Quake Champions fanns och tänkte det måste jag prova..

Är det många som spelar det?

Permalänk

@Worexon Tyvärr är det inte många som spelar. Men om du tänker på vänttider för att komma in i ett game så är det inte farligt. Jag kör som sagt duel enbart och behöver vända mellan 30 sekunder till 2 minuter som oftast.

Sök på Quake Champions på twitch och kolla hur länge folk får vänta.

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem
Skrivet av overheizer:

Tjena! Hittade ingen "riktig" tråd

Spelet var gratis för några veckor sen så antalet spelare spikade.
https://i.imgur.com/S6zsUIV.png

Vad tycker ni om spelet? För lite Quake? Kul med något nytt?
Vad har ni för rank och vilken champion är er favorit?
Vilken champion hatar ni?
Hur lirar ni? Värmer upp med lite instagib och sen duel?
Har ni någon streamer eller youtuber ni vill rekommendera?

Jag gillar att det är nytt och annorlunda, det känns fortfarande som Quake. Ska bli kul att se "riktiga" finaler när proffsen kör.
Jag har sämsta ranken och kör mest med Ranger och Visor.
Kör enbart duels när jag spelar. Mycket hat mot botar på reddit ser jag. Inget man lider av när man kör duels.
Rekommenderar Rocket Jump Ninja på youtube och strenx på twitch.

Som gammal quakefantast gillar jag inte det här med abilities som overwatch har. tycker det ska vara samma för alla. helt ok lir att spela någon gång ibland. quake 3 arena tyckte jag var bra och quake live.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Worexon:

Hej!

Har precis fixat en speldator åt dottern men man måste ju få låna den ibland

Spelade quake 3 arena otroligt mycket förr. Fick se att Quake Champions fanns och tänkte det måste jag prova..

Är det många som spelar det?

Min upplevelse ca 32tim in i QC via EU zonen Kl 17:00-18:00 vardagar går det rätt fort att få en match.
Men under udda timmar så får man en match men, jag tycker dom är oftast väldigt obalanserade antingen krossar man eller så blir man krossad , kan bara tala för min upplevelse i TDM.

Aja det är kul ändå PM'a om du vill geeeejma lite

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är grymt skoj med Doom igen, dock föredrar jag modet "Instagibb" långt över de andra spellägena. Tycker det är extremt tröttsamt att det inte finns rankat för instagibb eller att jag inte ens kan välja det spelläget när jag vill.

Köpte dock spelet efter att ha hämtat basen gratis. Gött tidsfördriv.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Jag har kört några timmar och jag gillar det!! Får samma gamla känsla man hade när man körde q3arena..Körde mest instagib!! Quake Live är det nerlagt eller går det att lira oxå?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har inte spelat just nånting överhuvudtaget de senaste 10 åren, men installerade detta nyligen, och tänkte få höra om det finns nån kan svara på en eller två noob-frågeställningar.

Hur fungerar själva serverinstanserna? Jag har bara varit inne på quickplay och deathmatch, och noterar att det verkar som att 'servern' startas på quakes egna maskiner, var dom nu finns.
Jag får, trots 500megabit både upp och ner, 75 i ping, vilket med tanke på hur det manifesterar sig för mig är närmast ospelbart.

Är det nåt annat gamemode som gör att man själv blir server och kan få 0 ping? Eller nåt sätt att välja server där man åtminstone kan hitta nån som befinner sig i Sverige, och kanske få 10-20 ping?

Visa signatur

3700X : Gigabyte Aorus Pro : 4x8 Gb FlareX @ 3600 C16 : 500Gb 970 Evo Plus : Seasonic 760 Platinum : Nitro + 5700 XT: Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Groggkungen:

Har inte spelat just nånting överhuvudtaget de senaste 10 åren, men installerade detta nyligen, och tänkte få höra om det finns nån kan svara på en eller två noob-frågeställningar.

Hur fungerar själva serverinstanserna? Jag har bara varit inne på quickplay och deathmatch, och noterar att det verkar som att 'servern' startas på quakes egna maskiner, var dom nu finns.
Jag får, trots 500megabit både upp och ner, 75 i ping, vilket med tanke på hur det manifesterar sig för mig är närmast ospelbart.

Är det nåt annat gamemode som gör att man själv blir server och kan få 0 ping? Eller nåt sätt att välja server där man åtminstone kan hitta nån som befinner sig i Sverige, och kanske få 10-20 ping?

inte spelat spelet på väldigt länge. Vill minnas att jag hade ganska bra ping när jag spelade. Du spelar inte på trådlöst eller något sådant?
0 i ping är väl om du hostar en egen server?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av overheizer:

Tjena! Hittade ingen "riktig" tråd

Spelet var gratis för några veckor sen så antalet spelare spikade.
https://i.imgur.com/S6zsUIV.png

Vad tycker ni om spelet? För lite Quake? Kul med något nytt?
Vad har ni för rank och vilken champion är er favorit?
Vilken champion hatar ni?
Hur lirar ni? Värmer upp med lite instagib och sen duel?
Har ni någon streamer eller youtuber ni vill rekommendera?

Jag gillar att det är nytt och annorlunda, det känns fortfarande som Quake. Ska bli kul att se "riktiga" finaler när proffsen kör.
Jag har sämsta ranken och kör mest med Ranger och Visor.
Kör enbart duels när jag spelar. Mycket hat mot botar på reddit ser jag. Inget man lider av när man kör duels.
Rekommenderar Rocket Jump Ninja på youtube och strenx på twitch.

Hej,
hur ser denna graf ut nu. skulle vara intessant och se om detta spel är dött eller om det fortfarande spelas

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid:

Hej,
hur ser denna graf ut nu. skulle vara intessant och se om detta spel är dött eller om det fortfarande spelas

https://steamcharts.com/app/611500

Skulle säga att det håller på att dö. Har själv slutat spela helt.

Väntar på Diabotical nu. Hype hype!

Tråd på Swec
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1437161-diabotical-by-...

Senaste dev update
https://www.twitch.tv/videos/500607991

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem

Finns inga svenska servrar längre, kolla runt lite i menyerna, går att välja vilken server du önskar från en lista. Finns Tyska och Ryska servrar som de flesta svenskar pingar ok till, har för mig att Rotterdam servrarna plockades ned, de var bäst för mig tillsammans med Stockholm... Annars ladda ned QL

https://youtu.be/4aNG7cd7rGM

Permalänk
Medlem

Elller varför inte installera Quake 3 som fyllde 20 igår helt utan pompa och ståt när vi ändå snackar om döende spel

edit: stavning

Permalänk
Skrivet av Groggkungen:

Har inte spelat just nånting överhuvudtaget de senaste 10 åren, men installerade detta nyligen, och tänkte få höra om det finns nån kan svara på en eller två noob-frågeställningar.

Hur fungerar själva serverinstanserna? Jag har bara varit inne på quickplay och deathmatch, och noterar att det verkar som att 'servern' startas på quakes egna maskiner, var dom nu finns.
Jag får, trots 500megabit både upp och ner, 75 i ping, vilket med tanke på hur det manifesterar sig för mig är närmast ospelbart.

Är det nåt annat gamemode som gör att man själv blir server och kan få 0 ping? Eller nåt sätt att välja server där man åtminstone kan hitta nån som befinner sig i Sverige, och kanske få 10-20 ping?

Jag har sen jag skrev ovanstånde lärt mig, från kommentarer till youtubevideos, att det finns inga möjligheter att starta egna servrar, och att spelet spawnar server i "molnet" när man vill spela. Även när man spelar mot bots, så spelar man långt ute på internet med ping.

Finns inget sätt att välja vilken server man ska spela på, vilket är nåt så inihelvete värdelöst. Jag växlar tydligen mellan två länder/servrar, får 75 ping på ena alternativet, 38 på det andra.

Skrivet av [SmR]BMF:

Finns inga svenska servrar längre, kolla runt lite i menyerna, går att välja vilken server du önskar från en lista. Finns Tyska och Ryska servrar som de flesta svenskar pingar ok till, har för mig att Rotterdam servrarna plockades ned, de var bäst för mig tillsammans med Stockholm... Annars ladda ned QL

https://youtu.be/4aNG7cd7rGM

Skulle verkligen uppskatta en tutorial hur man hittar den menyn där man kan välja server från lista.

Visa signatur

3700X : Gigabyte Aorus Pro : 4x8 Gb FlareX @ 3600 C16 : 500Gb 970 Evo Plus : Seasonic 760 Platinum : Nitro + 5700 XT: Define R6

Permalänk
Medlem

Hej! Jag gillar verkligen Quake spelen...men har oxå problem med hög ping i Quake Champions. Ibland när man "find game" står det bara och tuggar i loading screen....Synd för det är riktigt kul spel, bra fart och så grymt ljud.

Är det många som spelar Quake Live? Bra servrar? Bra ping? Så att kostar typ 100:- på steam.

Permalänk
Skrivet av Worexon:

Hej! Jag gillar verkligen Quake spelen...men har oxå problem med hög ping i Quake Champions. Ibland när man "find game" står det bara och tuggar i loading screen....Synd för det är riktigt kul spel, bra fart och så grymt ljud.

Är det många som spelar Quake Live? Bra servrar? Bra ping? Så att kostar typ 100:- på steam.

Har sen igår hittat vad som verkar vara den enda påverkbara menyn. I gamelobbyn nere till höger finns nåt som liknar en jordglob, där syns "alla" servrar, finns ca 8 alternativ. Två servrar var iklickade, och det är dom två som jag växlat mellan som jag beskrev i ett inlägg ovan.

Dom två servrarna är "central europe", ger 40 ping, och "eastern europe", ger 75 ping.

Båda helt värdelösa....får se hur länge till jag pallar.....var laddar man ner quake live?

Visa signatur

3700X : Gigabyte Aorus Pro : 4x8 Gb FlareX @ 3600 C16 : 500Gb 970 Evo Plus : Seasonic 760 Platinum : Nitro + 5700 XT: Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Groggkungen:

Har sen igår hittat vad som verkar vara den enda påverkbara menyn. I gamelobbyn nere till höger finns nåt som liknar en jordglob, där syns "alla" servrar, finns ca 8 alternativ. Två servrar var iklickade, och det är dom två som jag växlat mellan som jag beskrev i ett inlägg ovan.

Dom två servrarna är "central europe", ger 40 ping, och "eastern europe", ger 75 ping.

Båda helt värdelösa....får se hur länge till jag pallar.....var laddar man ner quake live?

Tja!

För mig funkar den ena servern på så sätt att jag kommer iaf in på matcherna. Men sen har jag en helt ok ping på typ 30 men tycker ändå det laggar...hel skumt.

Quake live laddar du ner här: https://store.steampowered.com/app/282440/Quake_Live/

Jag har inte köpt det, vet inte om det är folk som kör det och om det funkar bra med ping m.m

Vet du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av overheizer:

https://steamcharts.com/app/611500

Skulle säga att det håller på att dö. Har själv slutat spela helt.

Väntar på Diabotical nu. Hype hype!

Tråd på Swec
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1437161-diabotical-by-...

Senaste dev update
https://www.twitch.tv/videos/500607991

När släpps det?

Permalänk
Medlem

@Worexon: Vem som helst kan starta en Quake Live server (eftersom QL är en upphottad version av Q3) så att hitra servrar med bra ping är inga problem. Spelarbasen är väl inget vidare men tdmpickup spelas varje kväll liksom public ctf, ffa och ca (rocket arena) går i princip att hitta dygnet runt liksom ffa, heller inget problem att hitta duel games. Tror att QL reas för 30 spänn nu eller gjorde iaf i förra veckan.

Permalänk
Medlem

@Groggkungen: baaaa, kanske den inställningen tagits bort? Jag har inte spelat QC på ett tag ska jag villigt erkänna, champions var inte min kopp tee, kunde implementerats bättre imo.

Såhär brukade man iaf göra för att byta server:

https://steamcommunity.com/app/611500/discussions/0/318221655...

glhf!!!

edit: stavning

Permalänk
Skrivet av Worexon:

Tja!

För mig funkar den ena servern på så sätt att jag kommer iaf in på matcherna. Men sen har jag en helt ok ping på typ 30 men tycker ändå det laggar...hel skumt.

Quake live laddar du ner här: https://store.steampowered.com/app/282440/Quake_Live/

Jag har inte köpt det, vet inte om det är folk som kör det och om det funkar bra med ping m.m

Vet du?

30 ping för någon, kan vara mycket bättre eller sämre jämfört med samma 30 ping för nån annan. Jag har enormt dålig prestanda för mina 30 ping, och det här är supersvårt att förklara och debattera, för den som inte upplevt det kommer aldrig att förstå

För mig som bor väldigt långt norrut så är iaf den främsta teorin att avståndet/antalet routerhopp är det främsta problemet.

Att bo närmare central europe, med sämre uppkoppling, men färre routerhopp, är antagligen betydligt bättre än tvärtom.

Visa signatur

3700X : Gigabyte Aorus Pro : 4x8 Gb FlareX @ 3600 C16 : 500Gb 970 Evo Plus : Seasonic 760 Platinum : Nitro + 5700 XT: Define R6

Permalänk

@Worexon "Snart" eller "när Half Life 3 släpps", är de vanliga svaren. Ingen vet.

https://www.reddit.com/r/Diabotical/

Fram tills dess hoppar nog jag också på Quake Live -tåget.

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Worexon:

När släpps det?

Inte så långt kvar nu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av overheizer:

@Worexon "Snart" eller "när Half Life 3 släpps", är de vanliga svaren. Ingen vet.

https://www.reddit.com/r/Diabotical/

Fram tills dess hoppar nog jag också på Quake Live -tåget.

Ingen var lä att ta i, men det vanliga svaret "snart" stämmer ändå rätt bra nu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Spelade ett tag efter det kom ut och tycker det är helt ok. I slutändan tror jag det var för lång inlärningskurva på movement plus att i detta spelet så finns flera olika typer av mekaniker för movement vilket gör det extra förvirrande.
Proffsen måste va bra på bunnyhopping och skilljumps etc, så det är bara för svårt för mig.
Tyckte det kändes som det var för mycket man kunde låsa upp med färger för vapen och armour och sånt som inte va så coolt, alla jäkla runes som man måste samla och allt bara känns hopplöst hahaha.

Annars grymt spel tycker jag. Har inte spelat under det senaste året dock, så det var då det. Kollar på Rapha på twitch ibland, han är proffs i detta spel.

Permalänk
Medlem

Asså spelet är ju kul, men allt är så jävla random bara på grund av att dom gjort en pissig motor. Hade kunnat va så jävla mycket bättre. Det är ändå det ända jag spelar just nu fram tills att diabotical släpps. Har inte tid att spela fler spel med två barn. Annars hade jag nog spelat ql också

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Testade just. Senaste Quake-spelet jag spelade var Quake Live.
Efter ett par minuters speltid är min recension att det är helt ok men för segt. Rörelserna ska vara snabbare.
Det var också segt att ens hitta spel att joina trots att man endast väljer default spel mode.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

Börjar vänja mig lite vid spelet
Någon som vill spela?

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.