Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Jul 2007

Quake Champions

Tjena! Hittade ingen "riktig" tråd

Spelet var gratis för några veckor sen så antalet spelare spikade.

Vad tycker ni om spelet? För lite Quake? Kul med något nytt?
Vad har ni för rank och vilken champion är er favorit?
Vilken champion hatar ni?
Hur lirar ni? Värmer upp med lite instagib och sen duel?
Har ni någon streamer eller youtuber ni vill rekommendera?

Jag gillar att det är nytt och annorlunda, det känns fortfarande som Quake. Ska bli kul att se "riktiga" finaler när proffsen kör.
Jag har sämsta ranken och kör mest med Ranger och Visor.
Kör enbart duels när jag spelar. Mycket hat mot botar på reddit ser jag. Inget man lider av när man kör duels.
Rekommenderar Rocket Jump Ninja på youtube och strenx på twitch.

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
?????
Registrerad
Okt 2003

Hej

Har bara spelat QC i ca 13tim men från vad jag har spelat så har jag haft skit kul man hamnar i det där Quake flowet , kan säga jag var jäkligt skeptisk när jag såg första trailer Visor ''Hurr durr vafan Wallhack'' Noob game sen Abilities hör inte hemma i ett Quake (AFPS) spel samt alla har olika stats.

Jaha varför spelar jag inte Quake Live? Reflex Arena? Xonotic? Warsow ?
om jag ändå ska vara elitist.

Kort och gott för få spelar och jag är lat och orkar inge engagera mig längre som förut hem från jobbet fixa det man ska press play sen ska det vara klart!

Jag ser QC som en bra mjukstart att få igång AFPS genren igen dock är den kanske inte lika ''pure HC'' som dom tidigare men hur många kloner behöver vi fast dom är riktigt polerade så funkar det aldrig utan en livlig community bara ett fåtal HC lirar många är inte särskilt välkomnande för nya spelare ''git gud or KYS'' attityden hjälper inte heller.

Spelar mest TDM då dom tidigare spelen har jag alltid gillat TDM/CTF som mina main modes och det funkar riktigt bra i QC med TDM sofar.

Tror det skulle kunna bli nått om Devsen sköter sig jag tänker lite som med Rainbowsix:Siege dom fick en redig comeback. men detta är ju EA fortfarande vad som helst kan hända.

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:Asus GTX 1060 3GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Jag gick in med ett öppet sinne och försökte verkligen att gilla spelet men det går verkligen inte tyvärr. Detta med abilites tycker jag förstör spelet och det går på för sakta och känns så "klunky" på något sätt. Dessutom så gillar jag inte detta med champions i huvudtaget att gubbar har olika HP, speed och annat.

Som sagt, jag försökte verkligen gilla det men det passa mig inte i smaken alls så jag håller mig fortfarande kvar och kör instagib på QL de få gånger jag faktiskt spelar Quake numera.

Man får nog acceptera att den underbara Quake-tiden är ett minne blott och man får leva lite på minnena. Sen till de som tycker om spelet så är jag självklart glad för deras skull att de hittat ett spel de gillar och vill fortsätta lägga ner tid på.

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Feb 2005

Hej!

Har precis fixat en speldator åt dottern men man måste ju få låna den ibland

Spelade quake 3 arena otroligt mycket förr. Fick se att Quake Champions fanns och tänkte det måste jag prova..

Är det många som spelar det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Jul 2007

@Worexon Tyvärr är det inte många som spelar. Men om du tänker på vänttider för att komma in i ett game så är det inte farligt. Jag kör som sagt duel enbart och behöver vända mellan 30 sekunder till 2 minuter som oftast.

Sök på Quake Champions på twitch och kolla hur länge folk får vänta.

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av overheizer:

Tjena! Hittade ingen "riktig" tråd

Spelet var gratis för några veckor sen så antalet spelare spikade.
https://i.imgur.com/S6zsUIV.png

Vad tycker ni om spelet? För lite Quake? Kul med något nytt?
Vad har ni för rank och vilken champion är er favorit?
Vilken champion hatar ni?
Hur lirar ni? Värmer upp med lite instagib och sen duel?
Har ni någon streamer eller youtuber ni vill rekommendera?

Jag gillar att det är nytt och annorlunda, det känns fortfarande som Quake. Ska bli kul att se "riktiga" finaler när proffsen kör.
Jag har sämsta ranken och kör mest med Ranger och Visor.
Kör enbart duels när jag spelar. Mycket hat mot botar på reddit ser jag. Inget man lider av när man kör duels.
Rekommenderar Rocket Jump Ninja på youtube och strenx på twitch.

Som gammal quakefantast gillar jag inte det här med abilities som overwatch har. tycker det ska vara samma för alla. helt ok lir att spela någon gång ibland. quake 3 arena tyckte jag var bra och quake live.

i7-2600k 3,4GHz | Asus Geforce GTX1080 | Corsair Vengeance 16GB | Corsair Force GT 120GB | P8P67 Deluxe | Asus PG348Q 34"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
?????
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av Worexon:

Hej!

Har precis fixat en speldator åt dottern men man måste ju få låna den ibland

Spelade quake 3 arena otroligt mycket förr. Fick se att Quake Champions fanns och tänkte det måste jag prova..

Är det många som spelar det?

Min upplevelse ca 32tim in i QC via EU zonen Kl 17:00-18:00 vardagar går det rätt fort att få en match.
Men under udda timmar så får man en match men, jag tycker dom är oftast väldigt obalanserade antingen krossar man eller så blir man krossad , kan bara tala för min upplevelse i TDM.

Aja det är kul ändå PM'a om du vill geeeejma lite

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:Asus GTX 1060 3GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2007

Jag tycker det är grymt skoj med Doom igen, dock föredrar jag modet "Instagibb" långt över de andra spellägena. Tycker det är extremt tröttsamt att det inte finns rankat för instagibb eller att jag inte ens kan välja det spelläget när jag vill.

Köpte dock spelet efter att ha hämtat basen gratis. Gött tidsfördriv.

i5 3570k @4.6ghz (Noctua NH-D15) || Kingston HyperX FURY 16GB
Z77 Extreme 4 || ASUS GeForce GTX 1080 ROG Strix (@2.1mhz/12gb)
Fractal Design Define S (4x BioniX F140mm) || Corsair RM750X v2
850 Evo 250 + Crucial M500 240 || Acer Predator XB271HUA + BenQ xl2420t

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Feb 2005

Jag har kört några timmar och jag gillar det!! Får samma gamla känsla man hade när man körde q3arena..Körde mest instagib!! Quake Live är det nerlagt eller går det att lira oxå?

Skickades från m.sweclockers.com