Device Security och hur det blockerar program från att komma åt minnet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hällefors
Registrerad
Jan 2008

Device Security och hur det blockerar program från att komma åt minnet.

Hej! Bild på windows-meddelandet som kommer upp.

Insåg att jag inte hade någonting aktiverat i Device Security så jag satte på Core Isolation (Vanderpool Virtualization) och Secure boot. *edit* Har inte TPM 2.0 på för att jag inte vågade, lät risky.

Får popups i Windows. Undrar hur det påverkar mitt system och om det verkligen är nödvändigt att ha på någon Device Security över huvud taget, visst Secure Boot låter ju bra för att inte kunna ladda Malicious Software när man startar datorn.

Här är bilden, NZXT CAM (mjukvara för vattenkylare) kör en Kraken X62-kylare, hittils inte märkt några problem, Asetek USB-skit Har något minnesfel som gör att den oranga lampan på moderkortet lyser så ska köra ett memtest också ifall det är relaterat. Kom efter att mitt Seasonic 750 Focus Gold plus dog efter fyra månaders användning. Datorn var stendöd när jag vaknade på morgonen så satte i mitt äldre 850w Corsair RM850x... som också nu surrar som ett bi ifall jag lyssnar nära. Mina specs finns i sign. men kör ingen OC ö.h.t p.g.a lampan förutom XMP, ironiskt nog. Kan tillägga att datorn verkligen var stendöd och inte ens försökte boota, aldrig någonsin hänt mig med de våghalsigaste överklockningarna på 24/7.

Senaste bios (1002, 02/07) på Z370 Asus ROG Gaming-F. Kan tillägga att det fanns stora säkerhetsrisker med just hårdvaran och senaste bios adresserade dem. Bootar Windows på en 970 EVO M2 NVME.

Gjorde en mycket längre tråd om mina problem som jag inte fick några svar i, TL;DR. Ursäkta för att jag blandar olika kategorier men undrar mest just nu om Device Security är något att bry sig om.

Asus Z370-F | i7-8700K 4.8Ghz synced + NZXT Kraken x62 | EVGA 1080 Ti SC2 Hybrid@ML120Pro | 2x8 GB Corsair Ven 3000mhz standard XMP | Corsair RM850x | Samsung 970 Evo 250 + Samsung 850 Pro 256gb | / G303 Daedalus - Corsair K95 non-RBG - Acer XB271HU A /