ClockLäskers #25 eller #26, kanske #24 – världens äckligaste läsk Dr. Pepper med och utan Zero i blindtest

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007

ClockLäskers #25 eller #26, kanske #24 – världens äckligaste läsk Dr. Pepper med och utan Zero i blindtest

Världens kanske äckligaste läsk äntrar kontoret! Jag själv, @JonasT, @Klorixx och @Gurtis kör blindtest på Dr. Pepper och dess än mer diaboliska syskon Dr. Pepper Zero. Vilken är vilken, vilken är äckligast, vad har @Klorixx för tatuering på höger arm? Nu kör vi.

Vill också passa på att tillägga att vi inte har någonting emot er som faktiskt tycker om Dr. Pepper. Ni får så klart tycka att Dr. Pepper smakar bra, att ärtsoppa är gott eller att lukten av svavelväte är det bästa som finns. Alla har rätt till sina egna åsikter och preferenser, även när de är helt fel.

#bakomkulisserna

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär.
Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007

Heathens! Dr. Pepper > all annan cola. Punkt.

Because I'm just that hip.

I övrigt är koriander fantastiskt och lakrits är djävulens påfund.

i5 8600k@4.68 GHz || ASUS ROG STRIX GTX 1080 || 16GB RAM 3000MHz || ASUS Z370-H Gaming || Be Quiet! 580W Modular || Corsair H60 v2 || Antec Eleven Hundred || 2x 250GB SSD, 5TB HDD || ASUS VG278HE & 2x BenQ RL2450HT || Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för verifierade SweC-medlemmar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Ni borde recensera Club-Mate nästa gång så ni får lite proportioner, aldrig vågat prova men hört att det ska vara jävligt

Intel Core i7-4790k 4.7GHz / Asus Maximus VII Ranger / Gigabyte GTX 970 Windforce 3X OC / HyperX Savage 16GB (2x8) 2400MHz / EVGA SuperNOVA G2 850W / Samsung 850 EVO 500GB / Fractal Design Define S / custom loop / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Philips Fidelio X2 / FiiO E10K / Audio Technica AT2020USB+

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Aldrig gillat Dr. Pepper tycker inte alls om eftersmaken jämfört med vanlig Cola. Nån som kan berätta för mig varför Dr. Pepper varit så poppis i "datorvärlden"?

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2010

@crew seven: hög koffeinhalt och en ersättare till kaffe framförallt har den varit relativt billig.

Jag kan dricka DR.Pepper men inte så jätte gott, typ som kaffe

LOQUE Preorder | 8700k | Z370I | 2x8GB Corsair | 1080TI

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
luleå
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av Shudnawz:

Håller inte med dig på en enda punkt ;D

Dr. Pepper är nog den värsta drickan som finns, koriander smakar diskmedel.
Lakrits, ( sålänge det är saltlaktrits iallafall) är nog bland det bästa som någonsin skapats på denna planeten vi kallar jorden ;P

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015
Skrivet av andra94:

@crew seven: hög koffeinhalt och en ersättare till kaffe framförallt har den varit relativt billig.

Jag kan dricka DR.Pepper men inte så jätte gott, typ som kaffe

Där ser man smaken är ju som baken men föredrar Red Bull eller Rockstar alla dar...

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Don
Registrerad
Aug 2010

Tycker Dr Pepper har en skum marsipansmak, gillar marsipan men inte i flytande form..

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Nikkeboi:

Lakrits, ( sålänge det är saltlaktrits iallafall) är nog bland det bästa som någonsin skapats på denna planeten vi kallar jorden ;P

Koriander is the shiznitz!

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär.
Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2015
Skrivet av Naga:

Ni borde recensera Club-Mate nästa gång så ni får lite proportioner, aldrig vågat prova men hört att det ska vara jävligt

Fy fan Club-Mate smakar som det luktade i mormors cigarettpaket när jag var liten..vidrig dryck

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: i5-4690K @ 4.5 GHz | Crucial 16GB 1600 | MSI 100ME GTX 970 | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Win10 | FD Node 304 | Noctua L12S
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av Shudnawz:

Skrivet av Nikkeboi:

Älskar lakrits och Dr.Pepper, så de verkar inte ha någon koppling.

Koriander är dock ogräs som lika gärna får utrotas från denna planet.

Det sistnämnda har dock testats och finns en genetisk koppling till varför man gillar/hatar det, Dr.Pepper/Lakrits-hatet är nog bara placebo/grupptryck

On topic, första och sista läskclockers jag kollar på, varför ens testa när alla hatar drycken?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007

Dr.Pepper, så jäkla gott! Som en prinsessbakelse på burk!

Skickades från m.sweclockers.com

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Jan 2012

Älskar dr pepper

Aerocool DS Cube|AMD Ryzen 5 1600X|Hd 7950|MSI B350M Mortar Arctic|16 GB RAM|Kingston 120GB SSD|2 TB Lagring|Deepcool Captain 240EX|Plexgear 600W PSU

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Mar 2011

Dr. Pepper är gott!
Tycker till och med om denna söta best:

Någon annan som smakat Cherry Vanilla?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2009

Hatade dr pepper när jag var yngre men kanske man skulle testa igen nu när man gillar kaffe, laxpytt med koriander, ärtsoppa, sojasås och annat som man förut inte gillade

Stationär: MSI Z87-G45 GAMING, i7-4770K, 16GB, GTX980, Samsung 850 Evo 1TB
Bärbar: Asus ROG Strix GL702VS, i7-7700HQ, 16GB, GTX1070, 256GB NVMe SSD, 1TB HD
Övrigt: Logitech G810 / G402, Audio Technica ATH-M50, BenQ BL2411PT IPS

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015
Skrivet av Naga:

Skrivet av ehallq:

Fy fan Club-Mate smakar som det luktade i mormors cigarettpaket när jag var liten..vidrig dryck

Vi får enas om att vara oense där.
Jag tycker Club Mate är helt fantastiskt. Uppfriskande smak, inte det där sliskiga läsk-sötman, och kopiösa mängder koffein. Funkar otroligt bra en varm sommardag! Har haft svårt att hitta det i Sverige dock, men har hittat en butik som säljer det regelbundet nu.

~Hic Sunt Leones~

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vasa
Registrerad
Jun 2015

Dr Pepper smakar som karamellfärg luktar, ändå gillar jag det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2011

Club-Mate smakar ju skit på riktigt. Dr Pepper har jag aldrig smakat dock, vet ej varför.;

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Strax utanför EU
Registrerad
Okt 2005
Skrivet av Shudnawz:

Hmm. Oavsett vad man tycker om Dr Pepper så skulle jag inte lägga den i Cola-segmentet. Det är väl en helt annan kategori? Eller ör det bara jag som tycker det?

i7-7700K - Asus Prime Z270-A - 2x8 GB Crucial Ballistix 3000 MHz CL 15 - Palit GeForce 1080 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Surface Pro 2 // Macbook Pro late 2016

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av bubbelbabbel:

Hmm. Oavsett vad man tycker om Dr Pepper så skulle jag inte lägga den i Cola-segmentet. Det är väl en helt annan kategori? Eller ör det bara jag som tycker det?

Jag skulle inte heller kalla det Cola. Smakar ju helt annorlunda. Enda likheten är väl färgen.

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2016
Skrivet av Nikkeboi:

koriander smakar diskmedel.

Det var en snäll beskrivning - för mig är det samma doft som doftstenarna som ligger i urioaren på en ganska nedsliten och sunkig mack eller restaurang och aptiten för rätten ifråga sjunker i motsvarande grad - dvs. _helt_ oätligt... malkulor har samma typ av doft men det är idag så få som vet hur det luktar att det inte går att referera till detta längre...

Detta är genetiskt betingat (finns tom namn på just den genen) - antingen känner man den här obehagsdoften och smaken och alla varningslampor tänder och man ser döskallarna i ångan över rätten eller så gillar man det - det finns ingen mellanting...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010

Smakar som jäst marsipan på burk, nej tack.

Burken : W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av Finsholm:

Dr. Pepper är gott!
Tycker till och med om denna söta best:

https://www.americansweets.co.uk/image/cache/catalog/american-soda/dr%20pepper/dr-pepper-cherry-vanilla-12oz-800x800.png

Någon annan som smakat Cherry Vanilla?

Det där lät riktigt gott. Vet du om den går att hitta i Sverige?

Hemmadator | Intel Core2Duo E8400 3GHz | 2048MB RAM 800MHz | ATI Radeon HD5750 512MB | ASUS P5QPL-AM | Corsair CX430 430W | Western Digital Caviar Blue 500GB | Seagate Barracuda 500GB | Intel 330 128GB |
Skoldator | Intel Core I7 950 3.06 GHz | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | ASUS GeForce GTX 465 1GB | ASUS P6T SE | OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT | CM Storm Scout |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2009

Ärtsoppa ÄR gott!

Enda Colan som eventuellt kan vara värd att stoppa i sig är Boylans Candy Cane Cola om man nu måste stoppa socker i vatten för att kunna dricka det.

Edit: Coca Cola, Pepsi Cola, Cuba Cola (blergh), Apotekarnes, ICA, Dr Pepper (kemsmak mmm) passerar inte gränsen för vad som är värt att stoppa i sig.

Förtydligande

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 |Asus GTX-770 2GB | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Mar 2011
Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Alltid avskytt all form av Dr. Pepper. Stackare som blir påtvingade sådant rävgift!

(Ärtsoppa är fantastiskt gott, ja, både med eller utan varm punsch)

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P10 Plus
* Stolt paragrafryttare *

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Shudnawz:

Skrivet av bubbelbabbel:

Skrivet av Nioreh83:

Jag skulle inte heller kalla det Cola. Smakar ju helt annorlunda. Enda likheten är väl färgen.

Det är ingen cola, nej.

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2001

Kan inte bestämma mig om Dr. Pepper smakar mandelmassa, marsipan eller som de blå limstiften luktar.
Jag gillar den skarpt och tycker även den sockerfria smakar bra.

Men det är inte särskilt konstigt;

Citat:

Alderton spent most of his time mixing up medicine for the people of Waco, but in his spare time he liked to serve carbonated drinks at the soda fountain. He liked the way the drug store smelled, with all of the fruit syrup flavor smells mixing together in the air. He decided to create a drink that tasted like that smell. He kept a journal, and after numerous experiments he finally hit upon a mixture of fruit syrups that he liked.

https://drpeppermuseum.com/history/

Enligt andra verkar det vara smaken av hur det luktade när essenserna kombinerades när man blandade läsk och inte själva apotekets lukt.

Citat:

Alderton said he has always loved the mixture of fruit smells “permeating the air” around most drug store soda fountains. His idea was to capture the essence of all those mixed smells in a soft drink.

http://southernmemoriesandupdates.com/stories/pharmacist-rena...

Ubuntu | 1440p | 7700k | 1080ti | 32GB@3.6GHz | 960 Pro 1TB | Xonar U7

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Okt 2010

Dr Pepper smakar som Pellefix luktar (om någon kom ihåg limstifen som fanns på skolan när man var liten) ...

Processor: Intel Core i7 3970X 4.6GHz Moderkort: ASUS P9X79 Deluxe Grafikkort: 2xGeForce GTX1080 8Gb Nätaggregat: Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum HDD: 1 Intel 910 PCIe 800GB, RAID1 2xSSD OCZ Vertex 3 480GB,Chassi: Antec Performance One P280 XL-ATX Super Ram: HyperX 64GB DDR3 PC3-19200 2400MHzSkärm: Asus 3X28" PB287QNAS: Qsnap Linksys 12TBHTPC: Intel NUC & Zotac UH65

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av evil penguin:

Det är ingen cola, nej.

Nu är jag nyfiken, vad är definitionen? För mig smakar Dr. Pepper ungefär som Cherry Coke (fast lite bättre), och det måste väl vara en cola? Eller?

i5 8600k@4.68 GHz || ASUS ROG STRIX GTX 1080 || 16GB RAM 3000MHz || ASUS Z370-H Gaming || Be Quiet! 580W Modular || Corsair H60 v2 || Antec Eleven Hundred || 2x 250GB SSD, 5TB HDD || ASUS VG278HE & 2x BenQ RL2450HT || Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för verifierade SweC-medlemmar