Problem med sökförslagslistan i Firefox 61.0.1

Permalänk

Problem med sökförslagslistan i Firefox 61.0.1

Hej alla hjälpsamma experter på Sweclockers,

Jag har nyligen tagit mod till mig och uppdaterat min Firefox från 56.0.2 till den senaste versionen 61.0.1 och föredrar att ha en separat "sökruta".
Mitt problem består av att när man skriver i själva sökrutan så får man även en lista med sökförslag men om själva sökförslaget råkar vara längre än sökrutans bredd så ersätts "överflödet" med 3 punkter... före jag uppdaterade så kunde jag se "överflödet" om jag hovrade med pilmarkören över förslaget men med nuvarande version går det inte längre.

Är detta normalt eller går det att åtgärda på något sätt?

Har prövat med att avaktivera alla tillägg individuellt och att starta om utan tillägg...

Har sökt via Google och inte hittat något svar som passar(måste ha använt fel sökord).

Har inte vågat ändra på något i About:config eller ominstallera. Tänkte att det var bättre att fråga er på Sweclockers först så att jag inte klantar till det...

Permalänk
Medlem

@Streptocarpus17:
Gå hit about:preferences#search och prova bocka bort "one-click search engines".

Vet dock inte om det löser ditt problem då jag har stängt av sök förslag eftersom jag hatar det + att jag inte har uppdaterat FF till högre än version 60.0.2.

Vill även passa på att tala om att teamet bakom PaleMoon, har släppt en annan webläsare också som heter Basilisk, och till skillnad mot PaleMoon så bygger den på Firefox version 55.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Skrivet av Belzader:

@Streptocarpus17:
Gå hit about:preferences#search och prova bocka bort "one-click search engines".

Vet dock inte om det löser ditt problem då jag har stängt av sök förslag eftersom jag hatar det + att jag inte har uppdaterat FF till högre än version 60.0.2.

Det alternativet verkar saknas i den här versionen(61.0.1), tyvärr... kan välja sökfält, standard sökmotor(+ ge sökförslag) och sökfältets sökmotor.

Personligen har jag inget emot sökförslag så länge den funktionen fungerar som den ska...

Tack för att du försökte hjälpa mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streptocarpus17:

Det alternativet verkar saknas i den här versionen(61.0.1), tyvärr... kan välja sökfält, standard sökmotor(+ ge sökförslag) och sökfältets sökmotor.

Uppdaterade precis, det finns kvar, men jag förklarade nog dåligt, under One-Click Search Engines, så finns det i fältet längst till vänster små bockar, man kan klicka bort, det var det jag menade.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Skrivet av Belzader:

Uppdaterade precis, det finns kvar, men jag förklarade nog dåligt, under One-Click Search Engines, så finns det i fältet längst till vänster små bockar, man kan klicka bort, det var det jag menade.

Sökfältets Sökmotorer = One-Click Search Engines?

Det enda som hände var att jag inte kan välja Alternativa Sökmotorer när avbockar dem i about:preferences#search

Permalänk

hmmm...jag tror att jag ska försöka med att installera om Firefox...Återkommer imorgon och berättar om det blev någon skillnad...ska bara googla hur man gör utan att bli av med bokmärkena...

Permalänk

Prövade med att ta bort Firefox och återinstallerade...men "problemet" är kvar så jag antar att jag får vänja mig...om nu någon inte har någon bättre idé?