Permalänk
Medlem

Razer Ornata Chroma, alternativ?

Har kollat lite på nytt tangentbord, kollade lite i butiker, ganska urplockat, men hittade "Razer Ornata Chroma" som verkar nice. Har dock lite svårt för Razer då det känns som det är riktat mot den yngre skaran gamers. Finns det något liknande tangentbord i samma stil och liknande switchkänsla? Jag gillar hybridmekaniska klickandet och lågprofil. Någon som har något tips med liknande känsla?

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Hittade detta nu:
https://www.sweclockers.com/test/23595-razer-ornata-chroma/1#...

Får bli ett sånt. Fick ju trots allt utmärkelsen "utmärkt"

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

@xcluzive:
Hur gick det, blev du nöjd med tangentbordet? Är på jakt efter en ersättare till ett tangentbord med saxbrytare och följaktligen membrantillslag, och såg att detta skulle kunna passa med sin korta slaglängd och hybridmembrankonstruktion. Dock är det ju hysteriskt få människor som skrivit om det här på forumet

Permalänk
Inaktiv

Jag kan varmt rekommendera Ornata, otroligt skönt tangentbord hade det tidigare. Tycker det är skönare än de flesta mekaniska tangentborden jag skrivit på. Just nu har jag ett Cynosa vilket jag nästan är lika nöjd med 😊

Permalänk
Medlem

@anon239600:
Ah, trevligt! Hur kommer det sig att du bytte till Cynosa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

@xcluzive:
Hur gick det, blev du nöjd med tangentbordet? Är på jakt efter en ersättare till ett tangentbord med saxbrytare och följaktligen membrantillslag, och såg att detta skulle kunna passa med sin korta slaglängd och hybridmembrankonstruktion. Dock är det ju hysteriskt få människor som skrivit om det här på forumet

Jag är riktigt nöjd med det!
Det enda som kan vara värt att tänka på är att det låter ganska mycket, annars tycker jag det är riktigt skönt och programvaran för att styra färger osv funkar bra.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Broder Truck:

@Jonimoisio:
Ah, trevligt! Hur kommer det sig att du bytte till Cynosa?

Sålde min förra dator med tangentbord och skärm, sen när jag skulle köpa nytt så sa gumman att jag inte fick lägga för mycket på allt runt om så kompromissen till Cynosa blev bra då jag fick det för ett bra pris på rea 😊
Otroligt nöjd med Cynosa också så rekommenderar det med om man kan tänka sig icke mekaniskt, och gillar när det är tysta klick, riktigt fin bygg kvalité med vilket är ett plus.

Sen att många säger att det är för de yngre förstår jag inte, helt matt svart med rgb är ju allt de säljer 🤔. Några vita saker har kommit nu med dock ^^Jag kör Razer rakt igenom och har gjort i säkert 10 år och kommer fortsätta med det då jag aldrig blivit missnöjd 😊