Tips på större datorbänk/skrivbord för framtida "mancave"

Permalänk

Tips på större datorbänk/skrivbord för framtida "mancave"

Hejsan
Har i nuläget en hörnhistoria från ikea som är ful som stryk och börjar bli rent allmänt regält sliten.
Jag letar efter en ny datorbänk / skrivbord, jag tror en rak vore bäst. Jag vill få rum med en större skärm säg 27"-32" eller något sådan, ny skärm kommer köpas snart också men inte bestämt storlek ännu. Det behövs därför ett skapligt djup i bänken för att inte sitta så jävulskt nära. Det skall också finnas lämpligt utrymme för chassit till höger under bänken och gärna något skåp till vänster för förvaring, alternativt tomma utrymmet på båda sidor av sittplatsen för att få som mest luftigt.
Det bör även vara någon typ av hyllskåp eller liknande för förvaring. Just nu är det en kaosteori-baserad pappers arkivering överallt som skall in i pärmar och annat skit vore skönt att kunna gömma undan så man får det lite snyggt.
Har kollat runt på lite olika mio, ikea, jysk och jollat runt lite på nätet men det är svår, har ni något bra ställe att kolla på eller om möjligt kanske slänga upp en bild på eran lilla "mancave" med vart ni köpt eran?

Visa signatur

Antec P280, Intel core i5-2500k, Corsair H80, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz CL9, Asus P8Z68-V Pro/Gen 3, MSI GTX 680, Corsair Force Series GT SDD 120GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Asus Xonar DX, Corsair AX 750W.

Permalänk
Medlem

Har du tänkt på att bygga ett själv? Då kan du få det som du vill

exempel.

Visa signatur

got root?

Permalänk

Frukansvärt snyggt blir det ju helt klart om man inte har tummen mitt i hand och bygger själv. Dessvärre är man bra tafflig när det kommer till sånt där och sen är man en lat människa också, ingen bra kombo.
Så om det går att hitta något färdigt så absolut att föredra, men är det så jäkligt att jag inte hittar något ja då får man väl plocka fram de minimala snickerikunskaperna man har och göra det bästa av saken

Visa signatur

Antec P280, Intel core i5-2500k, Corsair H80, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz CL9, Asus P8Z68-V Pro/Gen 3, MSI GTX 680, Corsair Force Series GT SDD 120GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Asus Xonar DX, Corsair AX 750W.

Permalänk
Medlem

@kallebunka: Jag kör en enkel Ikea Linnmon, men den stora varianten som är 150 x 75 cm. Valde den just för att få det där lilla extra djupet mot de andra som är 60 cm då jag kör 32" skärm. På ena sidan kör jag en Alex hurts som tillhör serien och på andra sidan deras vanliga ben.

Har en polare som har mycket större än mig och han har en likadan skiva som jag har plus en Linnmon 200 x 60 cm satta i ett hörn i sin mancave för att få RIKTIGT mycket yta. 150 x 75 delen använder han som gaming hörna och den andra är förvaring/kontor/musikstation.

Permalänk

Den har jag missat totalt, ser ju helt okut. Skulle dock vilja ha den 200lång nästan men då är den bara 60 bred, känns lite för kort det, då lär man sitta med näsan i skärmen nästan.
Kanske går att kombinera skivor, ben, hurtsar osv från olika produktserier?

Visa signatur

Antec P280, Intel core i5-2500k, Corsair H80, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz CL9, Asus P8Z68-V Pro/Gen 3, MSI GTX 680, Corsair Force Series GT SDD 120GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Asus Xonar DX, Corsair AX 750W.

Permalänk

Jag köpte en köksbänkskiva från IKEA (KARLBY). Körde Linnmon först men jag gillade inte att den var gjord av så dåligt material, jag vill hellre ha riktigt trä. Sen körde jag med två ALEX hurts/låda på varsin sida. Blev jättebra!

EDIT:
De är även lite större eftersom du pratar om stora skrivbord. Kostar dock en slant.

Permalänk
Medlem

Bänkskiva ifrån Bauhaus
Ben ifrån IKEA

Permalänk
Medlem

Ordnade "nytt" skrivbord igår till mitt blivande krypin under trappen i nya bostaden. Köpte ställbara ben på Ikea och traskade sedan bort till fyndhörnan och letade rätt på en lämplig bords-/bänkskiva.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallebunka:

Den har jag missat totalt, ser ju helt okut. Skulle dock vilja ha den 200lång nästan men då är den bara 60 bred, känns lite för kort det, då lär man sitta med näsan i skärmen nästan.
Kanske går att kombinera skivor, ben, hurtsar osv från olika produktserier?

Du kan kombinera dem om du vill. Finns fästen som man köper som håller ihop borden med varandra.

Permalänk

Många bra tips, kollar lite mer på bordsskivor och modulära skivbord så att säga. Finns mer att välja på men få som håller mer än 60 djup, 75 eller 80 kollar jag efter nu och då verkar det nästan vara typ en bordsskiva för typ köksbord som gäller. Har ni något bra ställe för påbyggnadsskåp, vill ha åtminstone ett helst 2 skåp tror jag om jag lyckas hitta något 180-200cm bord, och då med djup över typ 25cm så man kan få in pärmar stående.

Visa signatur

Antec P280, Intel core i5-2500k, Corsair H80, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz CL9, Asus P8Z68-V Pro/Gen 3, MSI GTX 680, Corsair Force Series GT SDD 120GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Asus Xonar DX, Corsair AX 750W.

Permalänk

Fick bli ett linnmon ändå, passade riktigt bra här hemma. Vågar inte visa hur det såg ut innan med det var total kaos, löjligt muckwt bättre nu. Samt att man har en anledning att skaffa en ny större skärm. Gamla 22" känns för jävla liten nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Antec P280, Intel core i5-2500k, Corsair H80, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz CL9, Asus P8Z68-V Pro/Gen 3, MSI GTX 680, Corsair Force Series GT SDD 120GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Asus Xonar DX, Corsair AX 750W.