Vegas 15, Vill redigera ljud i olika toner

Permalänk

Vegas 15, Vill redigera ljud i olika toner

Sony Vegas är väldigt enkelt för det mesta, men det som jag inte vet hur man gör är att ändra ljud till olika toner, som att ta ett ljud och lägga det i FL studio med piano roll typ. Ett exempel är denna https://www.youtube.com/watch?v=P90Ds224Dnw. Fast jag vill ha videon med också när personen säger det. Så att man bara inte editar ljudet. Vet inte riktigt hur jag ska förklara men helt enkelt att jag ska kunna ändra toner på ljud i Sony Vegas, gärna att jag bara håller mig inom Sony Vegas, plugins är inte heller något problem. Skulle uppskatta lite hjälp då jag inte hittar något på Google eller Youtube.

Permalänk
Medlem

Duplicera dina klipp, markera ljudspåret för respektive klipp och använd +/- för pitch shift upp/ner, alternativt egenskaper på ljudspåret och pitch shift / time stretch där.

Det är dock ingen höjdare att skapa roliga musikvideos på detta viset, betydligt lättare att först göra musiken i en DAW (som du nämner t.ex. FL studio) och sen klippa videon efter det färdiga ljudspåret.

Finns för övrigt massor om detta på både google och youtube, förstår inte hur du kan ha missat det