Kolli-ID:"Försändelsen tullklareras av oss"

Permalänk
Avstängd

Kolli-ID:"Försändelsen tullklareras av oss"

Tjena! Jag beställde ett par kläder från Kina och ser nu i mitt svenska kolli-ID som jag fick härom dagen att " Försändelsen tullklareras av oss".

Betyder detta att de nu kommer att skicka brev om tullavgift för att det är från Kina innan de skickar vidare paketet eller kommer de att skicka vidare paketet efter "tullklarering" och så får jag även brev med avgift att betala? Jag har inget emot att betala avgiften, däremot har jag något emot om paketet inte skickas vidare efter att jag har betalat det för att idioterna på plats inte kan sköta sina jobb för att det kommer för många paket; välj ett annat jobb då.

Ajja, hoppas det inte är så dramatiskt som jag gör det, men det finns goda skäl till varför jag annars ALLTID köper saker och ting på faktura även om jag betalar alltid första dagen som jag fått varan istället för att vänta hela förfallodatumet ut.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Tror du betalar momsen när du hämtar ut paketet, och eventuell tullavgift kommer på faktura i efterhand. Har dock inte beställt från Kina sedan de införde de nya avgifterna, så jag vet inte riktigt om det är som du säger att de släpper paketet när de fått in pengarna.

Permalänk
Medlem

Försöker förstå din text, tagga ner lite med attityden.

Du får brev om tullavgift hör ingår deras avgift + moms - du betalar - de skickar vidare

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Normalt så går du in på en sida, swishar, sedan tar det en dag till en arbetsvecka innan de skickas och är hos dig 1-2 dagar senare.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Man brukar få betala när man hämtar paketet, typ som postförskott. Ibland kan man dock få en faktura.

Tycker dock att din attityd mot de anställda är dålig! De gör nog så gott de kan! De lär ju knappast ha gett personalen löneökning eller ansällt väldigt många fler... De har nog bara kastat på mer jobb på befintlig personal.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om du går in på https://moms.postnord.se så kan du betala redan innan du får brevet som säger åt dig att du ska betala och kan därmed spara in uppemot en vecka på leveranstiden.
Enda förutsättningen är att PostNord faktiskt har tullklarerat försändelsen och det kan ta tid (tog nästan en månad för mitt senaste paket). Innan de gjort det dyker ingen info upp på ovanstående hemsida.
När det väl är betalat så skickas paketet vidare till dig inom 1-7 dagar ungefär.

De som säger att man betalar när man hämtar ut paketet lever i forntiden. Det fungerar inte så längre tyvärr när det gäller försändelser som hanteras av PostNord.

Permalänk
Medlem

ladda ner postens app å lägg till kolli, du får sms när det är dags å betala avgiften

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ohjay:

Om du går in på https://moms.postnord.se så kan du betala redan innan du får brevet som säger åt dig att du ska betala och kan därmed spara in uppemot en vecka på leveranstiden.
Enda förutsättningen är att PostNord faktiskt har tullklarerat försändelsen och det kan ta tid (tog nästan en månad för mitt senaste paket). Innan de gjort det dyker ingen info upp på ovanstående hemsida.
När det väl är betalat så skickas paketet vidare till dig inom 1-7 dagar ungefär.

De som säger att man betalar när man hämtar ut paketet lever i forntiden. Det fungerar inte så längre tyvärr när det gäller försändelser som hanteras av PostNord.

Fan vad grymt! Tack som fan! Där kunde jag även se bilder på paketet och bekräfta att det är till mig. Pröjsade nu med Swedbank via Trustly. Gick snabbt och smidigt. Importmomsen blev cirka 11 kr vilket stämmer bra överens med vad jag betalade för det hela. Avgiften på 75 kr inkl. moms är lite saftig, men så äré ibland!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Måste säga att DHL var ruskigt bra när det kom till tull och moms. Beställde från Japan, paketet kom till utlämningsstället och det kom en betalningslänk till min e-post. Så transporten stannade aldrig av.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.