Nya Over-ear för max 4k, vilka?

Permalänk
Medlem

Nya Over-ear för max 4k, vilka?

Är på jakt efter ett par over-ear med brusreducering för högst 4k, vilka anser ni är aktuella? Provade ett par QC35 II men var inte så värst imponerad, ljudkvaliteten var ungefär som mina Jaybird X3 (som förövrigt kostar 1/5 av QC35) vilket inte är riktigt vad jag förväntade mig av ett par hörlurar för 4k??..
Tackar för svar!

Permalänk
Medlem

@Cazioz:

Köpte mig ett par Sony WH-1000XM2 för ca 3mån sedan.
Riktigt nöjd med lurarna, som dessutom ligger ute för 25% off!

Sony XM2

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cazioz:

Är på jakt efter ett par over-ear med brusreducering för högst 4k, vilka anser ni är aktuella? Provade ett par QC35 II men var inte så värst imponerad, ljudkvaliteten var ungefär som mina Jaybird X3 (som förövrigt kostar 1/5 av QC35) vilket inte är riktigt vad jag förväntade mig av ett par hörlurar för 4k??..
Tackar för svar!

Jag äger ett par x3 och tycker de har en väldigt medioker ljudbild så jag förstår inte riktigt att du inte hörde skillnad på dem och QC35 II. Men visst kan ju vara jag som är ett par dåliga x3 också. Men det är ju väldigt specifikt vad just "jag" gillar. Finns nog ingen genväg än att gå till en fysisk butik och bara prova en bunt olika. Utbudet är ju lite begränsat när det kommer till brusreducerat ljud så det borde gå ganska fort dessutom.

Lycka till!

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobikong:

@Pärondricka123:

Köpte mig ett par Sony WH-1000XM2 för ca 3mån sedan.
Riktigt nöjd med lurarna, som dessutom ligger ute för 25% off!

Sony XM2

Det där är standardpris på de lurarna nu.

https://m.prisjakt.nu/product/4462410

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Jag äger ett par x3 och tycker de har en väldigt medioker ljudbild så jag förstår inte riktigt att du inte hörde skillnad på dem och QC35 II. Men visst kan ju vara jag som är ett par dåliga x3 också. Men det är ju väldigt specifikt vad just "jag" gillar. Finns nog ingen genväg än att gå till en fysisk butik och bara prova en bunt olika. Utbudet är ju lite begränsat när det kommer till brusreducerat ljud så det borde gå ganska fort dessutom.

Lycka till!

Alltså ska jag vara helt ärlig så var det faktiskt inte så stor skillnad på ljudet (dock så har jag jaybirds app för EQ så det kan förklara det till viss del), men det faktum att QC35 inte har någon form av EQ-app på iOS gör ju dessvärre att ljudet faller bakom. Dåligt kan man tycka på såpass dyra hörlurar.