Köpråd: Speldator för runt 15K

Permalänk
Medlem

Köpråd: Speldator för runt 15K

Köpråd: Speldator för runt 15K
Tjena jag har tänkt uppgradera min dator ett tag nu och har under sommaren fått ihop lite pengar så jag undrar om någon kan komma med förslag på delar till en dator. Datorn kommer framför allt användas till spel och då främst cs men även lite overwatch och fortnite.
Det ända jag tänkt behålla från min nuvarande dator är egentligen chassit (taurus chassi).

Här har jag släng ihop ett förslag kom gärna med synpunkter och förslag:

https://komponentkoll.se/bygg/bKtJs

Tackar på förhand

Permalänk
Medlem

Du kan spara en tusenlapp genom att köpa Windows-nyckeln på eBay. Överväg även om du verkligen behöver M.2 eller om det kan vara värt att få en traditionell SSD på 500 GB till samma pris.

Permalänk
Medlem

@ducedo: Tack! Skall ta en funderare över detta

Permalänk
Medlem

Är det värt att byta ut i5 mot en i7?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foppish:

Är det värt att byta ut i5 mot en i7?

CS är ju mer ett CPU krävande spel än grafikkrävande. Men sen beror det också på vad för skärm du sitter med. Har du en 1080p skärm så är ett 1070 Ti lite owerkill. Framtiden kommer det att bli mer flertrådade spel och då kommer man att kräva fler kärnor och hypertreding. Men om du tittar på vad personer på Steam sitter med idag så duger en i5 ett bra tag till. Finns ju inget som heter framtidsäkra men gå du på en i7 nu och ett 1070/1060 så kan du i framtiden byta till ett bättre grafikkort om du samtidigt kanske går för en 1440p skärm. Allt i CS handla ju om FPS tal. Ju högre, desto bättre.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem