Messenger chat app utan Facebook

Permalänk
Medlem

Messenger chat app utan Facebook

Hej,

I flera år så har jag haft mobiltelefoner och surfplattor med appen Messenger som jag använt flitigt men jag har aldrig velat ha Facebook, Facebook intresserar mig inte.

I dagarna så köpte jag en ny mobiltelefon (Google Pixel XL) men när jag försökte få igång Messenger så stötte jag på problem;

Jag har appen installerad och ombeds att skriva in min kod, det finns även ett fält som heter "Skicka koden igen", när jag gör detta (Trycker "skicka koden igen") så får jag ett sms med en kod med följande meddelande;

"Facebook
XXXXXX är din Messenger-kod för att verifiera ditt telefonnummer"

När jag trycker in den koden i Messenger fältet så får jag upp ett meddelande där det står följande;

"Det ser ut som om du missbrukar den här funktionen genom att använda den i förhög utsträckning. Du har därför blockerats från att använda den.

Läs mer om blockeringen i vårt Hjälpcenter."

Jag har försökt får detta att fungera i flera dagar nu och jag har försökt läsa i deras "hjälpcenter, jag använder ju Messenger dagligen normalt,

Hur tusan kommer man vidare?

Permalänk
Medlem

Jag har försökt ha messenger utan facebook och det känns som det krånglar hur jag en gör också. Så jag skaffade bara facebook igen, ett konto jag typ inte använder förutom för just messenger. Då funkar det bra.

Permalänk
Medlem

@dr nick: Du har väl försökt logga in för många gånger på för kort tid, eller snarare begärt kod på sms. Låt det vara någon dag och prova igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elBenko:

@dr nick: Du har väl försökt logga in för många gånger på för kort tid, eller snarare begärt kod på sms. Låt det vara någon dag och prova igen.

Ja det är exakt vad jag gjort då jag velade när jag bytte mobiltelefon, har väntat ett par dagar nu men lyckas inte utläsa hur lång "blockeringen" varar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr nick:

Ja det är exakt vad jag gjort då jag velade när jag bytte mobiltelefon, har väntat ett par dagar nu men lyckas inte utläsa hur lång "blockeringen" varar?

Kan inte hitta något specifikt heller, beror nog lite på vad det gäller också. Spamma i chatten ger nog inte lika lång block som att försöka logga in för många gånger. Kan nog röra sig om ett antal dagar / någon vecka i värsta fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elBenko:

Kan inte hitta något specifikt heller, beror nog lite på vad det gäller också. Spamma i chatten ger nog inte lika lång block som att försöka logga in för många gånger. Kan nog röra sig om ett antal dagar / någon vecka i värsta fall.

Jag avvaktar väl nån vecka till och försöker sen igen då:(

Stort tack för att du tog dig tiden och svarade

Permalänk

Hej! Jag ha

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hej! Jag har samma problem. Hur löste det sig? Tacksam för svar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Lånar denna tråd.
Skaffat ny telefon och har ett messenger konto som jag använder sporadiskt. Jag har inget Facebook utan endast ett telefonnummer. Nu har jag då bytt telefon och nummer, hur ändrar jag telefonnummer på messenger?
Har inte heller någon mailadress kopplad till kontot.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Lånar denna tråd.
Skaffat ny telefon och har ett messenger konto som jag använder sporadiskt. Jag har inget Facebook utan endast ett telefonnummer. Nu har jag då bytt telefon och nummer, hur ändrar jag telefonnummer på messenger?
Har inte heller någon mailadress kopplad till kontot.

Har du kontaktat Facebook själva, eller kollat någon FAQ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yonie:

Har du kontaktat Facebook själva, eller kollat någon FAQ?

Har kollat FAQ men finns inget om telefonnummer.
Då jag inte har facebook så blir det svårt att kontakta dem.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

@Stefflo: skapa ett nytt skräpabonnemang.

Permalänk
Medlem

Verkar som om Facebook nu tagit bort möjligheten att skapa ett Messenger-konto utan Facebook.

https://mobile.facebook.com/help/messenger-app/11781806554566...