Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Dec 2011

Asus ROG-G750JW prischeck hjälp!

Tjenare!

Är sugen på att återigen inhandla en stationär dator nu till hösten och behöver därmed hjälp på att värdera min laptop som eventuellt kommer säljas i samma veva. Har näst intill noll koll gällande laptops och dess priser, och är varför jag vänder mig till er på Sweclockers för hjälp.

Lite kort om datorn;
Den har varit i min ägo sedan slutet utav Mars 2017 fram tills nu och har endast varit med på små resor hit och dit. Har aldrig tappats, finns inga sprickor, döda pixlar eller dylikt å har annars bara använts till och från för att spela spel. Däremot har den ett litet skönhetsfel från föregående ägare (Köpt av en annan medlem här på Sweclockers) då touchpadens limning sitter lite löst i ena hörnet, inte så att den släpper eller något, utan bara att den sticker upp litegrann. Detta har då aldrig personligen varit ett problem för mig då den fungerar precis som den ska, och är endast något man tänker på om man verkligen tittar noga. Om detta påverkar priset allt för mycket har jag ingen aning om.

Annars finns de flesta specsen här;
https://www.asus.com/se/ROG-Republic-Of-Gamers/ROG-G750JW/spe...
Och har 8GB ram, en ssd på 170GB och HDD på 700GB

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2009

Jättesvårt att värdera och jag är inte nån expert på värdering direkt men vad jag kan se är den minst 4 år gammal och har grafikprestanda lite lägre än nuvarande GeForce MX150.

Om jag drar till från höften baserat på grafikprestanda så motsvarar den en 8000kr bärbar idag och sen med åldersavdrag samt avdrag för aningen omoderna komponenter så nånstans mellan 2000kr-4000kr ungefär beroende på skick.

Nån annan kanske har bättre koll än mig?

Stationär: MSI Z87-G45 GAMING, i7-4770K, 16GB, GTX980, Samsung 850 Evo 1TB
Bärbar: Asus ROG Strix GL702VS, i7-7700HQ, 16GB, GTX1070, 256GB NVMe SSD, 1TB HD
Övrigt: Logitech G810 / G402, Audio Technica ATH-M50, BenQ BL2411PT IPS

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av Stefanp67:

Jättesvårt att värdera och jag är inte nån expert på värdering direkt men vad jag kan se är den minst 4 år gammal och har grafikprestanda lite lägre än nuvarande GeForce MX150.

Om jag drar till från höften baserat på grafikprestanda så motsvarar den en 8000kr bärbar idag och sen med åldersavdrag samt avdrag för aningen omoderna komponenter så nånstans mellan 2000kr-4000kr ungefär beroende på skick.

Nån annan kanske har bättre koll än mig?

Här är en för 6500kr med nästan dubbelt så bra spelprestanda(se FPS) (GTX 1050 vs GTX 765M)! Hans dator har dessutom inte FullHD, utan endast 1600x900 vilket sänker värdet ytterligare.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...

Till TS. 2500kr låter rimligt!

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

*Bump raderat*

Observera att vi inte tillåter bumpning/meningslösa inlägg. Detta då vi tycker det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade.

Skrivet av jackofaces1:

Bump,,,,
behöver fortfarande hjälp!

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Dec 2011

@Brekker
@Stefanp67

Tack för era kommentarer! Blir väl att slänga ut den för runt 3000, om det ens är värt tiden.