Kan jag köra på två skärmar?

Permalänk

Kan jag köra på två skärmar?

Hej jag har NOLL koll på detta! så jag har ett GeForce GT 730 förstår att det är ett gammalt kort?
men kan man köra på två skärmar med det? eller är jag helt ute o cyklar när det gäller att det är grafikkort som bestämmer det?

(Kalla mig gärna okunnig om så behövs)

MVH

Permalänk
Permalänk
99:e percentilen

Svaret på exakt den fråga du ställer är ja.

Men du kan inte använda vilka två skärmar som helst. Om du vill veta mer måste du berätta vilken modell av GT 730 du har och vilka skärmar du vill ansluta, samt varför.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

@Alling: vilken modell? och hur fasiken hittar jag det? enda jag hittar är GeForce GT 730. är sonen som vill ha två skärmar, när han spelar. typ en till spelet och en till o surfa runt på internet med! behöver inte vara några värsting skärmar, men Med HDMI eller DVI uttag

Ursäkta min okunnighet här!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av JeppeLundvall:

@Alling: vilken modell? och hur fasiken hittar jag det? enda jag hittar är GeForce GT 730. är sonen som vill ha två skärmar, när han spelar. typ en till spelet och en till o surfa runt på internet med! behöver inte vara några värsting skärmar, men Med HDMI eller DVI uttag

Ursäkta min okunnighet här!

Om ingen av skärmarna klarar mer än 1920 × 1200 @ 60 Hz behöver du inte oroa dig alls.

Om en av skärmarna klarar 1920 × 1080 @ 120–144 Hz över DVI och den andra klarar max 1920 × 1200 @ 60 Hz behöver du inte oroa dig.

Eftersom GT 730 inte är något fläskigt kort gissar jag att inga speciellt spektakulära skärmar (med höga bandbreddskrav) är aktuella heller, och således är det med största sannolikhet inget problem att köra två samtidigt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Alling:

Om ingen av skärmarna klarar mer än 1920 × 1200 @ 60 Hz behöver du inte oroa dig alls.

Om en av skärmarna klarar 1920 × 1080 @ 120–144 Hz över DVI och den andra klarar max 1920 × 1200 @ 60 Hz behöver du inte oroa dig.

Eftersom GT 730 inte är något fläskigt kort gissar jag att inga speciellt spektakulära skärmar (med höga bandbreddskrav) är aktuella heller, och således är det med största sannolikhet inget problem att köra två samtidigt.

Lust o tipsa om en skärm mes HDMIoch en med dvi som hade passat?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av JeppeLundvall:

Lust o tipsa om en skärm mes HDMIoch en med dvi som hade passat?

Utan att veta vilka spel som ska spelas måste jag, om jag vill ha hedern i behåll, föreslå en (fullkomligt enorm) uppgradering till typ ett GTX 1050 eller något ännu billigare begagnat kort istället för den ena skärmen du tänker köpa. GT 730 är väldigt långt ifrån ett spelkort. Ingen mening att ha en skärm för spel och en för annat om man ändå inte kan spela på datorn.

Men för att kunna ge fullgoda råd behöver vi veta vilka andra komponenter som sitter i datorn och/eller vilken dator det är, samt som sagt vilka spel som är aktuella.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Självklart går det, så länge det finns HDMI eller DVI uttag