Permalänk

Speldator - stationär.

Godkväll folket! Tänkte köpa mig en stationär dator för cirka 12-15k. Den ska användas för att spelas på. (Spelar i dagsläget på en äldre Asus rog laptop). Spel som datorn ska klar är Lol, wow och pubg. Vad har ni för förslag på?

Mvh en gröngöling

Permalänk
Medlem

Tycker du ska börja med att bestämma dig om du ska ha en bärbar eller stationär.

Permalänk

Har ändrat blir och köpa stationär.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Deadinside92: jag skulle avakta 1-2månader då det ryktas avslöja lanseringen av de nya generationens nvidia grafikkort och då skulle du säkert kunna se en prissänkning på alla nuvarande kort som dem gjort pga de stora förfrågan av crypto brytnings marknaden som behövt grafikkort då det gått dåligt för valutan på senaste tid (kryptovalutans värde) så många har slutat köpa kort för brytning nu för korten har gått upp i pris och är överpriserade i butik och nu har företaget många kort som dem kanske inte kommer få sålt så därför förutspås en hyffsad (får man hoppas) prissänkning ihop med lanseringen av de nya

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

@Deadinside92:
Hade du tänkt bygga din egen dator eller köpa en färdigmonterad?

Permalänk

@ziggy_ okej där ser man då får man kanske ta och vänta ett tag kanske med köpandet.

@r0bz har tänkt bygga en själv men om det är billigare med en färdig monterad dator eller skiljer sig ej mycket i pris så köper jag gärna en färdig monterad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

https://sharkgaming.se/white-shark-brutality

Är detta något att ha, med lite större SSD disk såklart 500GB?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Deadinside92:

Du får mer valuta för pengarna om du bygger själv så jag skulle gjort det om jag var du!

Permalänk

@r0bz okej men då får det bli så! Vad rekommenderar du btw?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

I5 8400 - med passande moderkort för chassi
Gtx 1060 (msi gaming har jag hört är bra)
16 gb ram
SSD 240 gb
HDD 500 gb
PSU - 500 W
Chassi - en fin låda (matx så tar den mindra plats, ITX om du vill ha ännu mindre, dock svårare att bygga i)
Lite fläktar och annat som gör datorn mer tyst (fläktar som följer med CPU och chassi är oftast inte de tystaste).

Kolla prisjakt efter lite priser och samla ihop från inet, komplett, webhallen eller där priset är bra. Tänk på frakten. För dina kr kommer du få ihop en bra låda.

Simon

Visa signatur

Burk: Processor: i3 8100 stock cooler, Grafikkort: Sapphire RX 470 Nitro+ 8gb, Memory: HyperX Fury 16 GB Dual Channel, SSD: 128 GB + 240 GB, Display: AOC 24".

= > ÷

Permalänk
Medlem
Permalänk

@simonW86 tack så mycket för tipset ska ta med mig det!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

XripperX Ja det var ju ett väldigt fint paket det där

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Någon mer som kan rekommendera något bra paket?

Skickades från m.sweclockers.com