Microsoft presenterar årsrapport – intäkter norr om 970 miljarder kronor

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ArtMan:

Vad sägs om att röra på din lata rumpa och börja producera värde istället? Skapa nya vanor och bli rik själv.
Kom igen! Vad har du att förlora?

Alltså den där jänkarinställningen är så mycket skitsnack. Det är bara i teorin alla kan rycka upp sig och bli rika och en av anledningarna till att världen är så sjuk, och den inställningen sprider sig utanför USA. Är du fattig? Då måste du förtjäna det, systemet fungerar så bra så bra och målar inte alls in människor i hörn och sedan skiter på dem. Eller så låter det att hela systemet är galet förutom tills man kommer till vad man kallar "framgång" då marknaden och politiken på något magiskt sätt helt plötsligt är fullkomlig och precis alla har samma förutsättningar som Bill Gates att bli näste Bill Gates. Är du sjuk? Har du provat att inte vara det?

Eller så var du sarkastisk, och i så fall: Ha. Ha. Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Föreslår du att de ska ge ut W10 gratis och försöka leva på intäkterna från någon form av store som de kränger frivillig tredjepartsmjukvara från eller nå sånt?

Hehe

Steget efter blir Windows lootbox. Med chans att vinna nya Word fonter samt annat smått och gott!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Alltså den där jänkarinställningen är så mycket skitsnack. Det är bara i teorin alla kan rycka upp sig och bli rika och en av anledningarna till att världen är så sjuk, och den inställningen sprider sig utanför USA. Är du fattig? Då måste du förtjäna det, systemet fungerar så bra så bra och målar inte alls in människor i hörn och sedan skiter på dem. Eller så låter det att hela systemet är galet förutom tills man kommer till vad man kallar "framgång" då marknaden och politiken på något magiskt sätt helt plötsligt är fullkomlig och precis alla har samma förutsättningar som Bill Gates att bli näste Bill Gates. Är du sjuk? Har du provat att inte vara det?

Eller så var du sarkastisk, och i så fall: Ha. Ha. Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Skickades från m.sweclockers.com

Man måste inte bli superrik utan tjäna så man är nöjd helt enkelt då alla är vi olika och det ultimata målet är ju att leva ett bra och lycklig liv. För det behövs lite pengar iaf. Allt handlar om vanor och vilja.

Du verkar förlita dig på systemet...Varför? När jag säger upp mig från jopbbet så struntar jag i A-kassan. Jag vill inte ha bidrag utan förlitar mig på mig själv och min erfarenhet. Många som klagar på systemet är helt beroende av den och inser inte att det är upp till dem att rycka upp sig och stå på egna ben. Då blir du inte intryckt i en höra och behandlad som skit. Det är väldigt få som kan bli som Bill Gates men saken är den att ingen behöver vara som han. De flesta nöjer sig med bra mycket mindre för att bli lyckliga så skippa sosse snacket och lär dig istället hur saker och ting fungerar. Läs "Rich dad, poor dad". Finns i PDF. Obs...Jänkarbok! Du kanske bränner dig om du läser den!

Sitter man framför TV:n eller spelar spel flera timmar om dagen så är det inte konstigt att man inte kommer någonstans. Man måste producera värde, inte bara konsumera hela tiden.

Man ska inte se sig själv som ett offer. Kolla upp Nick Vujicic. Killen har varken armar eller ben men är framgångsrik, känd, rik och har tom en snygg fruga och barn!

Edit:
Man är lyckligast när tiden man lägger ner på ett jobb motsvarar ens mål. Har man standard jobb och mål att leva standard "Svensson" liv så är man lycklig med tanke på inkomst. Har man däremot mål att köra Ferrari men har vanlig jobb med 25000 i lön kommer man vara olycklig. Här är länk till en video där man förklarar sambandet mellan ansträngning och mål. Mycket sevärd och gäller inte bara egenföretagare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Alltså den där jänkarinställningen är så mycket skitsnack. Det är bara i teorin alla kan rycka upp sig och bli rika och en av anledningarna till att världen är så sjuk, och den inställningen sprider sig utanför USA. Är du fattig? Då måste du förtjäna det, systemet fungerar så bra så bra och målar inte alls in människor i hörn och sedan skiter på dem. Eller så låter det att hela systemet är galet förutom tills man kommer till vad man kallar "framgång" då marknaden och politiken på något magiskt sätt helt plötsligt är fullkomlig och precis alla har samma förutsättningar som Bill Gates att bli näste Bill Gates. Är du sjuk? Har du provat att inte vara det?

Eller så var du sarkastisk, och i så fall: Ha. Ha. Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Skickades från m.sweclockers.com

Det svenska systemet gör det ju tämligen jävla busenkelt att själv (oavsett resurser) se till att man själv får det bra. Plugga till sjuksköterska eller annat eftertraktat arbete och du kommer tjäna rätt bra och aldrig någonsin vara arbetslös.

Permalänk
Medlem

"Den amerikanska drömmen" legitimerar segregation och klyftor i samhället.
Oavsett vad man har för politisk hemvist är det inte mycket att diskutera - det skapar en hållning att eftersom alla kan, så är det också deras eget fel om någon inte klarar sig så bra. Och de breda lagren kan hållas lugna genom att dingla hoppet om att just de, eller deras barn, skall "lyckas".
Ungefär som lotterivinsterna i 1984.

Vad som händer idag är att kriterierna för att vara lyckad skruvas upp. När förebilderna tas från media istället för verkligheten, hur attraktivt är det då att bli sjuksköterska? Så man skapar ett klimat där människor jagar attributen som krävs för att kunna betrakta sig själv som lyckad och känna sig tillfreds med sitt liv. Bra för försäljning av prylar, resor och så vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Renrakad:

Alltså, macOS är UNIX, så jag vet inte riktigt vad du talar om med inlåsning. De är mer open source än MS. Men visst, ska man bara spela är ju Windows bra. Datavetare föredrar UNIX dock.

NisseG21 syftar nog på hela Apples ekosystem. Annars hade han nog nämnt OSX specifikt, vilket han inte gör. Men visst, om man bara försöker imponerar med dyra statusprylar är ju Apple bra. Systemarkitekter föredrar dock Windows eller "'äkta" *nix.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Föreslår du att de ska ge ut W10 gratis och försöka leva på intäkterna från någon form av store som de kränger frivillig tredjepartsmjukvara från eller nå sånt?

Hehe

Ja, fast jag tycker att de borde gå längre. Varför säljer de inte skins till Windows 10 i butiken? Man borde också kunna låsa upp funktioner (animerade wallpapers, addons till startmenyn m.m) genom att "grinda" levlar när man använder Cortana, Edge o.s.v. Alternativt betala för att låsa upp dem direkt eller köpa lootboxes. Sedan kan de släppa DLCs som inriktar sig på olika saker, t.ex. "Work Pro" och "Game Master".

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Har inte folk sagt man skulle bojkottat Micro$oft 20 års tid nu?

Och hur stor del av användarbasen skulle det vara? 0,1%? Hjälper liksom inte att bojkotta om man är en försvinnande liten del av kundbasen.

Permalänk
Medlem

@Meathim

Det handlar ju om att alla har möjlighet till att bli rika eftersom alla skall ställas lika inför lagen osv och pga att man i USA (i alla fall förr, finns en del nu) hade mindre restriktioner så var det enklare att starta nya företag exempelvis. Ganska självklart att inte alla faktiskt kan bli miljonärer genom hårt arbete, vissa föds med diverse hinder, världen är inte en rättvis spelplan vilket gemene Amerikanare väl känner till. Problemet är just att inflationen har ökat otroligt men löner har inte justerats utefter och inte heller har det gjort detta i Sverige. Förr kunde folk jobba och gå i college och betala med dom pengarna och faktiskt inte behöva vara skuldbelagd halva livet, att ta studentlån har ju blivit väldigt dyrt sedan ett par decennier tillbaka dessutom tack vare att bankerna vill ha mer och mer vinst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

"Den amerikanska drömmen" legitimerar segregation och klyftor i samhället.
Oavsett vad man har för politisk hemvist är det inte mycket att diskutera - det skapar en hållning att eftersom alla kan, så är det också deras eget fel om någon inte klarar sig så bra. Och de breda lagren kan hållas lugna genom att dingla hoppet om att just de, eller deras barn, skall "lyckas".
Ungefär som lotterivinsterna i 1984.

Vad som händer idag är att kriterierna för att vara lyckad skruvas upp. När förebilderna tas från media istället för verkligheten, hur attraktivt är det då att bli sjuksköterska? Så man skapar ett klimat där människor jagar attributen som krävs för att kunna betrakta sig själv som lyckad och känna sig tillfreds med sitt liv. Bra för försäljning av prylar, resor och så vidare.

Jag håller helt och hållet med. USA har västvärldens sämsta socioekonomiska rörlighet men ändå pratas det så mycket om den amerikanska drömmen. Landet har bokstavligt talat en rikedomsfördelning som motsvarar de feodala samhällena i medeltida Europa och ovanligt få lyckas arbeta sig upp i den nya "adeln".

Retoriken kring att möjligen kunna lyckas i framtiden verkar tydligen också fungera då jag sett en undersökning som visade att väljare bland republikaner och demokrater hade i princip identiska åsikter om hur de trodde att rikedomsfördelningen var, och hur de tyckte den skulle vara. De trodde att den var värre än de tyckte den skulle vara, men vad de trodde var ändå inte ens nära hur verkligheten ser ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

"Den amerikanska drömmen" legitimerar segregation och klyftor i samhället.
Oavsett vad man har för politisk hemvist är det inte mycket att diskutera - det skapar en hållning att eftersom alla kan, så är det också deras eget fel om någon inte klarar sig så bra. Och de breda lagren kan hållas lugna genom att dingla hoppet om att just de, eller deras barn, skall "lyckas".
Ungefär som lotterivinsterna i 1984.

Vad som händer idag är att kriterierna för att vara lyckad skruvas upp. När förebilderna tas från media istället för verkligheten, hur attraktivt är det då att bli sjuksköterska? Så man skapar ett klimat där människor jagar attributen som krävs för att kunna betrakta sig själv som lyckad och känna sig tillfreds med sitt liv. Bra för försäljning av prylar, resor och så vidare.

Skrivet av Evil Peter:

Jag håller helt och hållet med. USA har västvärldens sämsta socioekonomiska rörlighet men ändå pratas det så mycket om den amerikanska drömmen. Landet har bokstavligt talat en rikedomsfördelning som motsvarar de feodala samhällena i medeltida Europa och ovanligt få lyckas arbeta sig upp i den nya "adeln".

Retoriken kring att möjligen kunna lyckas i framtiden verkar tydligen också fungera då jag sett en undersökning som visade att väljare bland republikaner och demokrater hade i princip identiska åsikter om hur de trodde att rikedomsfördelningen var, och hur de tyckte den skulle vara. De trodde att den var värre än de tyckte den skulle vara, men vad de trodde var ändå inte ens nära hur verkligheten ser ut.

Dessa klyftor kommer bara öka. Så vad ska man göra? Bli förbannad? Eller lära sig hur man blir rik, istället för att slita ut sig på dåligt betalt jobb? Här är ytterligare en video från Valutainment om varför de rikare blir rikare. Se den sedan återkom ifall ni fortfarande håller med om det ni skrev.

Permalänk
Medlem

Här spårade det visst ur...

On topic så är det riktigt fina siffror Microsoft presenterar. Särskilt imponerande blir det med tanke på hur länge företaget varit etablerat och vuxit.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur står det till med Bill:s ägande i pyttemjuk numera?

Han kör väl välgörenhet och liknande på heltid tillsammans med frugan sin genom hans/deras foundation men drar han in några kulor på att ms går bra?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

NisseG21 syftar nog på hela Apples ekosystem. Annars hade han nog nämnt OSX specifikt, vilket han inte gör. Men visst, om man bara försöker imponerar med dyra statusprylar är ju Apple bra. Systemarkitekter föredrar dock Windows eller "'äkta" *nix.

Och? Hört talas om Poppers falsifieringsprincip? Det räcker med att något inte är "låst" för att helheten inte ska vara "låst". Annars hade han väl sagt iOS-enheter och dess mjukvara, vilket han inte gör.

macOS är äkta UNIX.

Men visst, UNIX i läcker hårdvara tilltalar inte alla.

Vad systemarkitekter föredrar är ovidkommande, ad hoc-lösningar finns ju alltid. Jag har dock aldrig träffat någon som lidit av för lite windows på arbetsplatsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArtMan:

Dessa klyftor kommer bara öka. Så vad ska man göra? Bli förbannad? Eller lära sig hur man blir rik, istället för att slita ut sig på dåligt betalt jobb? Här är ytterligare en video från Valutainment om varför de rikare blir rikare. Se den sedan återkom ifall ni fortfarande håller med om det ni skrev.
https://www.youtube.com/watch?v=NFSYrLDj_sk

Så långt jag orkade se i videon var det extremt ytlig information och inte något av värde över huvud taget. Dessutom tog han lång tid på sig att säga väldigt lite, så en talare som bara slösar tid. Det är väl gissningsvis pga att hans affärsidé med kanalen är att säga plattityder till okunniga människor som hoppas på en enkel lösning till att bli rik. Många har tjänat en bra hacka på sådant.

Det vi pratar om har inget med val hos en individ att göra utan vi diskuterade vad som styrs av den politiska inriktningen i ett land. Att talaren i videon står och pratar om grundläggande matematik och nämner anekdotisk bevisföring ändrar inte på att USA fortfarande har sämst socioekonomisk rörlighet i västvärlden. Det kommer också att fortsätta då den senaste skattereformen i USA kommer över en tioårsperiod se till att under- och medelklassen får mindre pengar i plånboken efter skatt, och de rikaste får mer (snyggt dolt genom att det ser bättre ut första åren för de som inte är rika, och de flesta vet inte hur man räknar ut effekterna över tid).

Jag har absolut inga anledningar att klaga på min personliga situation vad gäller ekonomi och tillgångar, men det har helt enkelt inget att göra med vad jag pratade om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Renrakad:

Och? Hört talas om Poppers falsifieringsprincip? Det räcker med att något inte är "låst" för att helheten inte ska vara "låst". Annars hade han väl sagt iOS-enheter och dess mjukvara, vilket han inte gör.

macOS är äkta UNIX.

Men visst, UNIX i läcker hårdvara tilltalar inte alla.

Vad systemarkitekter föredrar är ovidkommande, ad hoc-lösningar finns ju alltid. Jag har dock aldrig träffat någon som lidit av för lite windows på arbetsplatsen.

Hört talas om selektiv perception? Den omedvetna förmågan att välja bort information som inte bekräftar ens egna uppfattningar.
NisseG21 skrev "infrastruktur" (jag valde att skriva ekosystem) vilket, som sagt, rimligen borde omfatta hela Apples produktkatalog.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Hört talas om selektiv perception? Den omedvetna förmågan att välja bort information som inte bekräftar ens egna uppfattningar.
NisseG21 skrev "infrastruktur" (jag valde att skriva ekosystem) vilket, som sagt, rimligen borde omfatta hela Apples produktkatalog.

Precis, vilket då inte stöds eftersom en delmängd av produkterna inte är låsta. Vad är det kluriga att förstå här?

Men visst är det selektiv perception att hävda att Apples produkter är det för att sedan bortse från macOS. Sen kommer du in och antyder att macOS skulle vara ett "falskt" UNIX, vilket stödjer att det rör sig om missuppfattningar från er sida, eller selektiv perception om du så vill.

Permalänk
Medlem

@Panzerfister: HAHAHA, pyttemjuk. Den var rolig..... för 30 år sen

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Renrakad:

Precis, vilket då inte stöds eftersom en delmängd av produkterna inte är låsta. Vad är det kluriga att förstå här?

Men visst är det selektiv perception att hävda att Apples produkter är det för att sedan bortse från macOS. Sen kommer du in och antyder att macOS skulle vara ett "falskt" UNIX, vilket stödjer att det rör sig om missuppfattningar från er sida, eller selektiv perception om du så vill.

Så du menar på fullaste allvar att om ett företag väljer att låsa vissa produkter men inte andra så finns det ingen inlåsning alls? Det låter som kvalificerat skitsnack. Det hela är nog lite mer komplicerat än så att det kan kvantifieras till en oneliner.

OSX (som det numera heter) har delar som är proprietär och låst kod. OSX kan inte installeras som en VM utan att det är ett licensbrott. OSX kan inte installeras på annan hårdvara än Apples egna utan att det är ett licensbrott. OSX finns inte längre som en serverutgåva. Så ja, OSX med alla dess begränsningar (inlåsningar) betraktar inte jag som ett "äkta" *nix. Det är ingen antydan, det är en personlig åsikt.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Så du menar på fullaste allvar att om ett företag väljer att låsa vissa produkter men inte andra så finns det ingen inlåsning alls? Det låter som kvalificerat skitsnack. Det hela är nog lite mer komplicerat än så att det kan kvantifieras till en oneliner.

OSX (som det numera heter) har delar som är proprietär och låst kod. OSX kan inte installeras som en VM utan att det är ett licensbrott. OSX kan inte installeras på annan hårdvara än Apples egna utan att det är ett licensbrott. OSX finns inte längre som en serverutgåva. Så ja, OSX med alla dess begränsningar (inlåsningar) betraktar inte jag som ett "äkta" *nix. Det är ingen antydan, det är en personlig åsikt.

Nej, sluta upp med halmgubbar. Om jag säger att alla män i Sverige har mörkt hår krävs det bara att en person har en annan hårfärg för att min utsago ska vara fel.

Windows har delar som är proprietär och låst kod, det kanske också skaver? Eller är det bara ett bekymmer när det kommer till macOS, som det numera heter?

Vad du tycker ett OS ska vara för att få kallas UNIX är liksom skitsamma. Det måste inte finnas en servervariant eller en gratislicens. Det är därför det finns ett organ som avgör vad som är UNIX och inte, så att vi slipper din åsikt om saken.

"The UNIX trademark passed to The Open Group, a neutral industry consortium, which allows the use of the mark for certified operating systems that comply with the Single UNIX Specification (SUS). As of 2014, the Unix version with the largest installed base is Apple's macOS.

Unix systems are characterized by a modular design that is sometimes called the "Unix philosophy". This concept entails that the operating system provides a set of simple tools that each performs a limited, well-defined function, with a unified filesystem as the main means of communication, and a shell scripting and command language to combine the tools to perform complex workflows."

Det är alltså inte ett krav att man ska kunna köra VMs, ha en särskild serverutgåva eller frikostig licens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Pengar som de sannolikt använder för att köpa upp upp andra företag/produkter (och fördärva dem), eftersom de inte längre kan komma på något eget.

Azure är väl ett lysande exempel på ett område där jag tycker de varit extremt mycket innovativa.

Gällande hårdvara så skulle jag även framhäva Surface-serien som blivit något av stilbildande inom sin nisch (gillar den själv, även om jag också gillar mycket av Apples produkter).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Hjälpsam

Håll er till ämnet!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Renrakad:

Nej, sluta upp med halmgubbar. Om jag säger att alla män i Sverige har mörkt hår krävs det bara att en person har en annan hårfärg för att min utsago ska vara fel.

Windows har delar som är proprietär och låst kod, det kanske också skaver? Eller är det bara ett bekymmer när det kommer till macOS, som det numera heter?

Vad du tycker ett OS ska vara för att få kallas UNIX är liksom skitsamma. Det måste inte finnas en servervariant eller en gratislicens. Det är därför det finns ett organ som avgör vad som är UNIX och inte, så att vi slipper din åsikt om saken.

"The UNIX trademark passed to The Open Group, a neutral industry consortium, which allows the use of the mark for certified operating systems that comply with the Single UNIX Specification (SUS). As of 2014, the Unix version with the largest installed base is Apple's macOS.

Unix systems are characterized by a modular design that is sometimes called the "Unix philosophy". This concept entails that the operating system provides a set of simple tools that each performs a limited, well-defined function, with a unified filesystem as the main means of communication, and a shell scripting and command language to combine the tools to perform complex workflows."

Det är alltså inte ett krav att man ska kunna köra VMs, ha en särskild serverutgåva eller frikostig licens.

Halmgubbarna står du för när du spelar dum och antyder att jag inte förstår saker samtidigt som du ägnar dig åt semantik för att slippa bemöta det jag tar upp. Även om det finns män med ljust hår har ju inte dem med mörkt hår upphört att existera, eller hur!? Det ena utesluter inte det andra. Som sagt, världen är lite mer komplicerad än så, det finns grader av helvete (eller hårnyanser om man vill) vilket jag faktisk utgår ifrån. Frågan är kanske snarare inte om, utan hur mycket, Apple låser in sina användare jämfört med andra.

Jag skrev äkta inom citationstecken just för att markera att det inte skall tolkas ordagrant och att det finns en bakomliggande betydelse. En ganska vanlig skrivteknik.
Fokus låg alltså inte på vilka kriterier som definierar Unix, eller vad åsiktspoliser anser att jag får yttra mig om, utan begräsningar som Apple medvetet implementerar där andra system har stöd fullt ut medvetet eller omedvetet. Det finns mer exempel där Apples egna proprietär lösningar och protokoll tillämpas för att hålla andra aktörer ute eller få total kontroll över eftermarknaden för att belysa min ståndpunkt. Om jag nu får ha en egen uppfattning som inte definieras av Apples EULA?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

...O här trodde jag att Microsoft höll på att gå under p.g.a. så många piratade Windows o office...

Azure trodde ja var deras musikspelare som ingen köpte...alla skaffade ju iPod...

Jaha....ingen koll överhuvudtaget hade jag 🤣

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

All that ''Fuck You Money'' Yeeee BOI!

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Håll er till ämnet!

Kan bara instämma.

Det kan kanske vara intressant att diskutera hårfärger, och semantik/historia kring varumärket "UNIX". Men i rätt tråd (och forum). Inte denna tråden.

Skrivet av Campaigner:

...O här trodde jag att Microsoft höll på att gå under p.g.a. så många piratade Windows o office...
Azure trodde ja var deras musikspelare som ingen köpte...alla skaffade ju iPod...
Jaha....ingen koll överhuvudtaget hade jag 🤣

Kan återigen enbart instämma helt.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

@mrbrix: Det är inte 100 miljarder dollar i vinst. Det är omsättningen som du ser. Nettoinkomsten har legat på 6-7 miljarder per kvartal under 2018 så slutresultatet lär hamna på lite under 30 miljarder (ca hälften av apple's vinst)

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.